کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دعوت به مشارکت در یک کارزار محیط‌زیستی مهم

27 فروردين 1401 ساعت 9:45

بعضی از شرایط موجود زیست محیطی ، بدون شک نتیجه‌ای جز جنگ آب، تشدید امواج مهاجرت‌های محیط‌زیستی و از بین رفتن امکان زندگی در منطقه‌ای که همه کشورهای همسایه در آن، هم‌کیش و هم‌سرنوشت هستند، نخواهد داشت.


شهرام وردک | نگاه جزیره‌ای کشورهای منطقه (به ویژه ترکیه، ایران، عراق و سوریه) به مسائل محیط زیستی که ماهیت فرامرزی و بین‌المللی دارند و در نتیجه بهره برداری از منابع آب و محیط زیست کشورهای متبوع بدون توجه به الزامات تعادل و پایداری، شرایط زیستی در منطقه ما را به سمت بحران‌های جبران ناپذیر پیش برده است. شرایط تامین آب و نیز کیفیت هوا در اغلب کشورهای منطقه به مرز بحران رسیده است.
 
جهت شرکت در کارزار کلیک کنید
 
ادامه این بحران‌ها، بدون شک نتیجه‌ای جز جنگ آب، تشدید امواج مهاجرت‌های محیط‌زیستی و از بین رفتن امکان زندگی در منطقه‌ای که همه کشورهای همسایه در آن، هم‌کیش و هم‌سرنوشت هستند، نخواهد داشت.
 
لذا ضرورت دارد -آن‌گونه که در این کارزار، از وزارت امور خارجه و سازمان محیط زیست مطالبه شده است- دولت ایران با ابتکار عمل، عقد یک معاهده‌نامه‌ی منطقه‌ای را بین ۴ کشور، با هدف توقف طرح‌های سدسازی و انتقال آب بین حوضه‌ای و بازگرداندن تعادل به اقلیم و محیط زیست منطقه، پیگیری نماید.
 
لطفاً علاوه بر رای دادن به این کارزار، آن را بازنشر نمایید؛ چراکه برای ادامه‌ی زندگی همه‌‌ی ما حیاتی است.
 
https://www.karzar.net/36959


کد مطلب: 26544

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/26544/دعوت-مشارکت-یک-کارزار-محیط-زیستی-مهم

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir