تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
صدها نفر از پرسنل پیمانکاری شاغل در منطقه آزادگان جنوبی با ارسال پیام به نفت آنلاین از عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در این منطقه بشدت انتقاد کردند.
طرح طبقه بندی مشاغل پرسنل پیمانکاری نفت | نفت آنلاین
طرح طبقه بندی مشاغل پرسنل پیمانکاری نفت | نفت آنلاین
در حالی که طبق اعلام رسمی اروندان شرکت تکنو انرژی سپهر(تسکو) به عنوان پیمانکار طرف قرارداد شرکت نفت و گاز اروندان در منطقه نفتی آزادگان جنوبی قرار بود تا قبل از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ طرح طبقه بندی مشاغل را اجرایی کند ، با گذشت حدود یکماه از این تاریخ همچنان طرح اجرایی نشده است و صدها نفر از پرسنل پیمانکاری این شرکت با ارسال پیام به نفت آنلاین بشدت از این موضوع انتقاد کردند!

عدم اجرای طرح طبقه بندی در این منطقه در حالی است که رئیس جمهور دولت سیزدهم به کلیه وزرا و مسئولین تاکید ویژه ای بر رسیدگی به معیشت کارگران داشته اند اما مشخص نیست چرا وعده های داده شده در این خصوص به پرسنل منطقه نفتی آزادگان جنوبی همچنان محقق نشده است!



واکنش شرکت نفت و گاز اروندان به خبر نفت آنلاین


به گزارش نفت آنلاین ، شرکت نفت و گاز اروندان در واکنش به خبر نفت آنلاین در خصوص عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل جهت پرسنل پیمانکاری شرکت تسکو اعلام کرد :

پیمانکار میدان نفتی آزادگان جنوبی تذکرات لازم جهت انجام تکالیف قراردادی خود مبنی بر اجرای کامل طرح طبقه بندی مشاغل موضوع نیروهای ارکان ثالث تحت قراردادی فی مابین را از شرکت نفت و گاز اروندان به عنوان کارفرما دریافت کرده است.

بدیهی است در صورت تخلف از مفاد پیمان و دستورالعمل های قانونی ناظر بر آن، اقدامات نهایی از سوی شرکت متبوع صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در این خصوص بیان داشت: رسیدگی به مسائل و مشکلات پرسنل پیمانکاری شاغل در مناطق عملیاتی از اولویت‌های نخست کاری مدیریت فعلی شرکت نفت و گاز اروندان است.

نظر به اهمیت موضوع، اجتناب از تضییع حقوق و مزایای کارکنان مذکور، جلسات متعددی تاکنون با شرکت پیمانکار منعقد شده است و انتظار می‌رود پیمانکار طرف متعهد نیز نسبت به انجام تکالیف قراردادی خود در خصوص پرداخت به موقع و بهره‌مندی پرسنل تحت پیمان خود از مزایای قانونی اقدام نماید تا حقی تضییع نگردد.

مهندس عبدالله عذاری اهوازی اضافه کرد: در همین ارتباط و پیرو توافقات و جلسات انجام شده قبلی و انتشار این خبر در تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷ در سایت روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان، بنا بر اجرای کامل طرح طبقه بندی مشاغل (ماده ۴۹ قانون کار) نیروهای پیمانکاری و رفع کمبودها و مشکلات موجود تا تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷ بود که متاسفانه تا این لحظه علی‌رغم پیگیری‌های فراوان این شرکت و برگزاری جلسات متعدد مدیریتی با پیمانکار و وعده‌های داده شده و ارسال تذکر کتبی محقق نشده از این رو طی جلسه مدیریتی مورخ ۱۴۰۱/۱/۱۶، تعیین تکلیف نهایی موضوعات اختلافی و لزوم رفع آنها طی روزهای آتی به آن شرکت ابلاغ گردید.

ایشان افزود؛ بدیهی است از آنجا که اولویت شرکت متبوع و نگاه ویژه اینجانب به تعهدات پیمانکاران در خصوص توجه به سرمایه نیروی انسانی و امر تولید است، محقق نکردن تعهدات قانونی و عدم توجه به این اخطارها، توجه نکردن به حقوق و مزایای پرسنل و پرداخت های پایین و غیر متعارف، اجرا نکردن طرح طبقه بندی مشاغل اداره کار، بیمه تکمیلی، تامین نکردن ملزومات رفاهی کارکنان حراست و عدم رضایت و شکایات مکرر پرسنل شاغل در میدان نفتی مذکور این اجازه قانونی را به شرکت نفت و گاز اروندان را می دهد تا در صورت عدم اجرای تعهدات آن پیمانکار ظرف روزهای آتی، تمهيدات مقتضی جدید اتخاذ نماید.
https://naftonline.ir/news/26516/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0