تاریخ انتشارجمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
با نزدیک شدن به پایان سال گمانه زنی ها و جلسات گروه های کارگری و کارفرمایی جهت تعیین افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ آغاز شده است.
افزایش حقوق پرسنل پیمانکاری نفت | سال ۱۴۰۱ | نفت آنلاین
افزایش حقوق پرسنل پیمانکاری نفت | سال ۱۴۰۱ | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ، سه جلسه‌ شورای عالی کار برای تعیین دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱ با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت برگزار شد، اما جمع بندی نهایی برای تصویب دستمزد جدید کارگران هنوز انجام نشده است.
 
حداقل حقوق کارگران در سال جاری ۲ میلیون و ۶۵۵ هزار تومان بوده است که با اضافه شدن مزایایی مانند بن کارگری ۶۰۰ هزار تومانی، حق مسکن ۴۵۰ هزار تومانی، حق اولاد ۲۶۵ هزار تومانی و پایه سنوات ۱۴۰ هزار تومانی به ۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان می‌رسد.
 
لازم به ذکر است افزایش حقوق و مزایای پرسنل پیمانکاری نفت هر ساله بر اساس مصوبه شورای عالی کار می باشد.
 
همچنین طی سال‌های گذشته بین میزان افزایش حقوق پیشنهادی گروه کارفرمایی، گروه کارگری و دولت به عنوان سه ضلع این شورا اختلاف نظرهای بسیاری بود که موجب شد تصمیم‌گیری در این خصوص تا روزهای پایانی اسفند ماه کشیده شود.
 
طبق اعلام منابع اقتصادی اگر قرار باشد حقوق کارگران مثلا افزایش ۳۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته باشد، افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۱ خیلی قابل توجه نخواهد بود. با توجه به اینکه حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰، دو میلیون و ۶۵۵ هزار تومان بوده است که با افزایش ۳۰ درصدی به ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان می‌رسد.
 
این مبلغ حقوق پایه کارگران است و با درنظر گرفتن حق مسکن، سنوات و بن میزان دریافتی باز هم پایین‌تر از خط فقر است و کارگران انتظار دارند با توجه به تورم موجود میزان افزایش حقوق ۱۴۰۱ بسیار بیشتر از این میزان باشد.
 
همچنین پیشتر اعلام شده بود میزان حداقل عیدی کارگران در سال جاری نیز برابر با دو برابر حداقل دستمزد و حداکثر رقم عیدی نیز برابر با سه برابر حداقل دستمزد خواهد بود و با توجه به اینکه میزان حداقل دستمزد  دو میلیون و ۶۵۵ هزار و ۴۹۵ تومان است ، به این ترتیب  با احتساب دو برابر حداقل دستمزد، کف عیدی کارگران ۵ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۹۹۰ تومان است. 
 
 بر اساس این گزارش نیز حداکثر رقم عیدی هفت میلیون و ۹۶۶ هزار و ۴۸۵ تومان است و میزان عیدی پایان سال پرسنل پیمانکاری نفت نیز بر این اساس خواهد بود‌.
https://naftonline.ir/news/26067/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
مسعود
چرا حق حقوق کارکنان عملیاتی شرکتهای خصولتی در گرمای بالای پنجاه درجه خوزستان اینقدر کم است تا کی باید یک عده تحت نام پیمانکار در شرکتهای خصولتی حق کارگران را بخورند و هیچ کس هم جوابگو نیست مگر قرار نبود کلیه کارکنان عملیاتی شرکتهای پیمانکاری وخصولتی زیر نظر خود شرکت ملی حفاری یا شرکت توسعه مناطق نفتی جذب شوند تا کی باید کارگران منتظر حذف پیمانکاران در شرکتهای خصولتی باشند چرا حق و حقوق این افراد مانند خود شرکت ملی حفاری یا توسعه مناطق نفتی نیست این همه فاصله حقوقی واقعا برای چیست .شما را بخدا تکلیف این نیروها را مشخص کنید تا امنیت شغلی کارگران داشته باشن .بخدا یگانه حذف پیمانکاران در نفت واستفاده از نیروهای تحصیل کرده.در کنار نیروهای باتجربه باعث خواهد تا شرکتهای ملی حفاری و توسعه مناطق نفتی در آینده نیاز به هیچ کشوری در زمینه نفتی نداشته باشن تجربه و تحصیل شک نکنید باعث رشد شرکت ملی حفاری و توسعه مناطق نفتی خواهد شد .امیدوارم بزودی تبدیل وضعیت کارکنان با توجه به سخنان امام خامنه ای شاهد رشد شرکت ملی حفاری خواهد شد .وباعث جلوگیری از فربه شدن یک عده با نام پیمانکار خواهد شد .و شاهد هیچ گونه شکوفایی در صنعت حفاری و توسعه نفت نخواهیم بود مگر اینکه در کنار بزرگان نفت تحصیل کردها بصورت مکمل فعالیت نمایند تا شاهد شکوفایی در صنعت حفاری شویم بفرمان امام خوب توجه نمایید او به سالهای بعد فکر میکند .اگر این جوانان امنیت شغلی داشته باشن باور کنید همه آنها به تشکیل خانواده و شکوفایی کشور فکر خواهند کرد امیدوارم دولت انقلابی ومجلس انقلابی سریعا نسبت به حذف پیمانکاران اقدام نمایند و آینده صنعت نفت را در نظر بگیرن. امیدوارم بحق خداوند کارگران این کشور در صنعت نفت .حفاری و توسعه مناطق نفتی آرامش خود را بدست بیاورند و فقط به پیشرفت کشور فکر نمایند ودغدقه بیکار شدن را دیگر در سال جدید نداشته باشن.آمین یا رب آلعالمین
0