تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار با نخبگان و استعدادهای برتر علمی:در بعضی از دانشگاه‌ها عناصری هستند که جوان نخبه را تشویق می‌کنند به ترک کشور، من صریح می‌گویم این خیانت است، این خیانت است، این دشمنی با کشور است، دوستی با آن جوان هم نیست.
رهبر معظم انقلاب اسلامی | نفت آنلاین
رهبر معظم انقلاب اسلامی | نفت آنلاین
https://naftonline.ir/news/25421/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
پويا توكلي
بنده به شخصه جزو اون دسته از نخبگاني هستم كه فارغ التحصيل گروه الف دانشگاه صنعت نفت هستم و با وجود رزومه قوي و مقام المپيادي، به دليل عدم استخدام از جانب دولت به زودي كشور رو ترك خواهم كرد. حتي ٢ سال بعد از فارغ التحصيلي صبر كردم تا بلكه فرجي بشه، ولي وقتي بيخيالي مسئولين رو ديدم ديگه عزمم رو واسه رفتن جذب كردم.
feedback
Iran, Islamic Republic of
بی نام
به خدا اگه خیانت باشه


وقتی ک توی این کشور هیچ اهمیتی بهشون نمیدن، هیچ کاری براشون انجام نمیدن چ بهتر ک برن.
لاقل ب درد دنیا بخورن.
feedback
Iran, Islamic Republic of
دکتر صمدی
افتخار بازگشت دانش آموخته دانشگاه های غربی چه منفعتی برای شما دارد که اینچنین پایکوبی می کنید؟! اما برای نخبه متعهد دانش آموخته داخل کشور هیچ ارزشی قائل نیستید؟
چرا تحصیل در خارج را الگوی برتر و دانشگاه داخلی را بی ارزش و فاقد علم جلوه می دهید؟ مگر شما استاد همین دانشگاه نیستید؟ وقتی دانش کافی ندارید، چرا دانشجو می پذیرید و سپس وی را ضعیف و ناتوان جلوه می دهید؟
رهبری انقلاب نیز این مشکل را متذکر و فرمودند که این جریان، دلال نخبگان علمی کشور است. نخبه را از ماندن داخل کشور دلسرد می کنند. وظیفه‌ وزارت علوم و وزارت بهداشت در برابر این جریان، مراقبت و پاک‌سازی است.
نظر به تذکرات موکد حضرت آقا، مراجع معظم، دلسوزان و مجموعه نخبگان کشور، اینکه کارگزاران به رغم تذکرات و مشاهدات، جهت رفع آن کوتاهی می کنند جای بسی تامل است!
حمایت از نخبگان صرفا با جوایزی که عموما پشتوانه اجرایی ندارند! بنیادی با دفاتر متعدد که صرفا دارای نامی زیباست و نه عمل زیبا! توصیه زننده به خروج نخبگان از کشور به جای حمایت و سپس ارائه راهکار و برگزاری صدها همایش برای بازگشت همان نخبگان! برگزاری سمینارها و همایش های متعدد به جهت حمایت از نخبگان بدون اثری در عمل! ایجاد یاس در دانشگاه و بدبینی نسبت به تحصیل و کار در داخل کشور و توجه به عنوان دانشگاه تا توانایی علمی و پژوهشی افراد!
انشالله با این جریان مخرب در مجموعه وزارتین برخوردی عاجل صورت گرفته و برای حمایت از نخبگان در عمل کار مثبتی صورت گیرد.
تازه ترين نظرات
0