تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۹
آمار تصادفات رانندگی هر سال رو به افزایش است، علت اصلی این امر می‌تواند افزایش تعداد خودروها، زیرساخت‌های نامناسب و از همه مهم‌تر عدم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی باشد.
خرید ارزان بیمه شخص ثالث و بدنه برای انواع ماشین
خرید ارزان بیمه شخص ثالث و بدنه برای انواع ماشین
آمار تصادفات رانندگی هر سال رو به افزایش است، علت اصلی این امر می‌تواند افزایش تعداد خودروها، زیرساخت‌های نامناسب و از همه مهم‌تر عدم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی باشد. متأسفانه ما سالانه شاهد بیش از ۱۵۰۰۰ تصادف رانندگی هستیم که برخی از آن‌ها به فوت منجر می‌شوند. بنابراین یکی از هوشمندانه‌ترین انتخاب‌ها برای مالکان خودرو می‌تواند دریافت انواع بیمه باشد. در‌ حال‌ حاضر دو نوع بیمه برای خودرو تعریف شده که شامل بیمه شخص ثالث خودرو و بیمه بدنه خودرو است. قانون اجباری بودن بیمه شخص ثالث از سال ۱۳۴۷ اجرا شده و بواسطه آن تمامی مالکان خودرو موظف به دریافت بیمه شخص ثالث هستند.. با توجه به اهمیت بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه، اجازه دهید مواردی را که این دو نوع بیمه خودرو پوشش می‌دهند بررسی کنیم.

بیمه شخص ثالث خودرو

در بیمه شخص ثالث هدف اصلی حمایت از تمامی افرادی است که در یک حادثه رانندگی آسیب دیده‌اند. با توجه به نوع ماهیت این نوع بیمه، حمایت مالی و جبران خسارت بیشتر مختص شخص ثالث خواهد بود. به این مفهوم که اگر فردی در یک حادثه رانندگی دچار حادثه شده و خسارات مالی و جانی به او وارد شود، در صورت داشتن بیمه شخص ثالث توسط راننده خاطی، شرکت بیمه‌گر موظف به جبران خسارات جانی و مالی وارده به شخص آسیب‌ دیده در حادثه خواهد بود.

بنابراین در بیمه شخص ثالث خسارات مالی و جانی وارده به شخص ثالث و خسارات جانی وارده به شخص اول یا راننده خاطی پرداخت خواهد شد. اما باید توجه داشته باشید که در این نوع بیمه، خسارات مالی وارده به راننده مقصر در حادثه تحت پوشش قرار نگرفته و در نتیجه اگر راننده خاطی مایل به دریافت خسارات مالی برای خودروی خود باشد باید بیمه بدنه خودرو را برای ماشین خود خریداری کرده باشد.

نحوه محاسبه نرخ بیمه شخص ثالث و عوامل تأثیرگذار
  • دیه کامل یک انسان در ماه حرام: مهم‌ترین مبنا در محاسبه نرخ بیمه شخص ثالث، دیه کامل یک انسان در ماه حرام است. دیه که هر ساله توسط قوه قضاییه مشخص می‌گردد به عنوان مبنایی برای تعیین حداقل نرخ بیمه شخص ثالث توسط بیمه مرکزی در نظر گرفته خواهد شد.
    کاربری خودرو: کاربری خودرو به عنوان معیار احتمال بروز حادثه رانندگی در نظر گرفته می‌شود. به این مفهوم که احتمال بروز حادثه برای برخی از خودروها مانند آمبولانس، آتش‌نشانی، تاکسی و خودروهای بارکش بیشتر خواهد بود. در نتیجه حق بیمه شخص ثالثی که این خودروها پرداخت می‌کنند بیشتر از خودروهای شخصی است.
نوع پوشش‌های مالی بیمه شخص ثالث: همان‌طور که اشاره کردیم شرکت بیمه مرکزی بر اساس نرخ دیه کامل یک انسان در ماه حرام، حداقل نرخ بیمه شخص ثالث را تعیین می‌کند که در سال ۱۴۰۰، ۱۶ میلیون تومان است. سقف حداکثری برای پوشش بیمه شخص ثالث نیز در سال ۱۴۰۰، ۳۲۰ میلیون تومان خواهد بود. این سقف با توجه به میزان توانگری شرکت‌های بیمه‌گر می‌تواند تأمین شود.
خسارت مالی شخص ثالث در تصادفات تا سقف  320 میلیون تومان قابل جبران است.
  • تخفیف عدم خسارت: عامل تاثیرگذار بر بیمه شخص ثالث، تخفیف عدم خسارت بیمه است یعنی به تعداد سالی که بیمه‌گزار از بیمه‌گر خسارت دریافت نکرده باشد، در هنگام تمدید بیمه‌نامه می تواند از شرکت بیمه‌گر تخفیف بگیرد و مبلغ تخفیف از حق بیمه شخص ثالث او کسر خواهد شد. با افزایش تعداد سال‌های عدم خسارت، درصد تخفیف بیمه شخص ثالث نیز افزایش می‌یابد. در قانون جدید تخفیف بیمه شخص ثالث، تعداد سال‌های تخفیف عدم خسارت از 8 به 15 سال تغییر یافته است. برای بهره‌مندی از مزایا و پوشش‌های بیمه هنگام تصادفات، ما خرید بیمه شخص ثالث ماشین را پیشنهاد می‌کنیم.
بیمه بدنه خودرو

همان‌طور که اشاره کردیم بیمه بدنه خودرو به عنوان یک بیمه اختیاری شناخته می‌شود. به این مفهوم که اگر شخص بیمه‌گزار مایل به دریافت خسارات مالی ناشی از حادثه به خودروی شخصی خود باشد، باید برای دریافت بیمه بدنه خودرو اقدام کند. چون بیمه شخص ثالث خودرو، خسارت مالی وارده به بدنه خودروی راننده خاطی در حادثه رانندگی را تقبل نخواهد کرد. بیمه بدنه خودرو با بالا رفتن قیمت خودرو و همین‌طور هزینه بالای قطعات یدکی و تعمیرات، اهمیت بیشتری پیدا کرده است. در نتیجه مالکان بیشتری برای دریافت این نوع بیمه اقدام می‌کنند. لذا آشنایی با انواع پوشش‌های بیمه بدنه خودرو امری الزامی خواهد بود.
جبران خسارات خودروی مقصر با بیمه بدنه
جبران خسارات خودروی مقصر با بیمه بدنه

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه خودرو
 
  • سرقت کلی خودرو
    خسارات وارده در زمان نجات سرنشینان و یا انتقال خودرو پس از حادثه رانندگی
    خسارات ناشی از حوادثی چون انفجار آتش‌سوزی و صاعقه
    خسارات ناشی از حادثه برای خودرو
    خسارات وارده به لاستیک‌ها و چرخ‌های خودروی بیمه شده
پوشش‌های اصلی بیمه بدنه خودرو به عنوان پوشش‌های اولیه یا پایه در نظر گرفته می‌شوند. بنابراین زمانی که مالکان خودرو برای دریافت پوشش بیمه بدنه اقدام می‌کنند در ابتدای امر باید پوشش اصلی بیمه بدنه خودرو را دریافت کنند. اما در صورت تمایل و صلاحدید می‌توانید موارد دیگری را نیز به پوشش بیمه خود اضافه کنید که به عنوان پوشش‌های الحاقی یا اضافی بیمه بدنه خودرو شناخته می‌شوند. این نوع پوشش‌ها تحت عنوان پوشش‌های اصلی بیمه بدنه خودرو نبوده و تنها با پرداخت حق بیمه اضافی می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید.

نحوه محاسبه نرخ بیمه بدنه خودرو
مانند بیمه شخص ثالث، مؤلفه‌های مختلفی در محاسبه نرخ بیمه بدنه خودرو تاثیرگذار هستند که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.
  • مشخصات خودرو:عواملی نظیر سال ساخت اتومبیل، نوع خودرو، ارزش خودرو و کاربری آن در محاسبه نرخ بیمه‌نامه بدنه نقش پررنگ دارند.
مشخصات خودرو نظیر ارزش و سال تولید در خرید بیمه بدنه ماشین نقش حیاتی دارند.
مشخصات خودرو نظیر ارزش و سال تولید در خرید بیمه بدنه ماشین نقش حیاتی دارند.
  • پوشش های اضافی(تبعی) بیمه بدنه : انتخاب هریک از پوشش‌های اضافی یادشده، مبلغی بر نرخ پایه بیمه بدنه اضافه می‌کند. به بیان دیگر، انتخاب پوشش‌های بیمه ای بیشتر با افزایش قیمت بیمه همراه است.
    تخفیف های بیمه بدنه:تخفیفات این بیمه خودرو شامل: تخفیف‌های عدم خسارت، تخفیف خودروی صفر، تخفیف خرید نقدی، تخفیف ارزش خودرو هستند.
برای استعلام، تمدید و خرید آنلاین بیمه بدنه خودرو به لینک زیر مراجعه نمایید:  
چرا خرید آنلاین انواع بیمه خودرو
یکی از دغدغه‌های بزرگ مالکان خودرو نداشتن فرصت کافی برای مراجعه حضوری به شرکت‌های بیمه‌گر و در نتیجه دریافت یا تمدید بیمه شخص ثالث خودرو و بیمه بدنه خودرو است. اما راهکاری عالی برای این مشکل وجود دارد و آن هم استفاده از خدمات کارگزاری‌های آنلاین بیمه مانند شرکت بیمه دات کام است.
خرید آنلاین انواع بیمه خودرو از بیمه دات کام
خرید آنلاین انواع بیمه خودرو از بیمه دات کام
 
با اینترنتی شدن استعلام و خرید آنلاین بیمه توسط کارگزاری آنلاین بیمه دات کام، دیگر نیازی نیست وقت و انرژی خود را صرف مراجعه حضوری و بررسی تک تک شرکت‌های بیمه‌گر کنید، تنها کافی است وارد صفحه محصولات سایت   bimeh.com  شده و با توجه به نوع بیمه که می‌تواند شامل بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه باشد، برای استعلام آنلاین، مقایسه میان خدمات شرکت‌های بیمه‌گر معتبر و خرید آنلاین بیمه اقدام کنید. در نهایت نیز بیمه‌ نامه به صورت رایگان برای شما ارسال شده و از طرفی می‌توانید از مشاوره تخصصی برای انتخاب و خرید بیمه نیز استفاده کنید.

درگاه‌های ارتباطی با بیمه دات کام:
نشانی :تهران، سعادت آباد، میدان تهرانی مقدم (کاج)، خیابان سرو شرقی، جنب بیمارستان پارسیان،‌ پلاک ۱۷ طبقه ۶، واحد ۶
کد پستی ۱۹۹۸۶۵۳۷۴۰
شماره های تماس: 0214372
پست الکترونیکی:
info@bimeh.com
https://naftonline.ir/news/25124/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
غلی
لطفا در مورد نرخ متفاوت حق بیمه شخص ثالث مه توسط,قانونگذار تعین شده و نقص اشکار غیر عادلانه بودن ان را هم بگوئید چرا که اگه من نوعی با پراید یا تویوتا یا دنا یا .... یه نفر را زیر بگیرم خسارت یا دیه پرداختی به شخص حادثه دیده چه فرقی دارد ? در مورد خسارت مالی ممکنه قطعات و تعمیر تویوتا گرانتر باشد اما چنین مبالغ و خسارت های مالی در مقابل مبالغ خسارت های مالی دبه و تقض عضو بسیار ناچیزه بنا براین به قانونگزار بیمه گذار گزارش تهیه کنید که بی انصافی تا کی ?
0