تاریخ انتشارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴
فرصتی مناسب برای دانشجویان و علاقمندان به پتروشیمی

اولین دوره تخصصی تحلیل صنعت پتروشیمی در کشور

صنعت پتروشیمی به عنوان یکی از صنایع ارزآور و راهبردی در کشور محسوب می شود که از اهمیت خاصی برخوردار است.
اولین دوره تخصصی تحلیل صنعت پتروشیمی در کشور
اولین دوره تخصصی تحلیل صنعت پتروشیمی در کشور
صنعت پتروشیمی به عنوان یکی از صنایع ارزآور و راهبردی در کشور محسوب می شود که از اهمیت خاصی برخوردار است. همچنین با تغییر سیاست های کلان کشور نسبت به کاهش خام فروشی نفت و حرکت به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده بالا، تولیدات پتروشیمی همواره بخش مهمی از صادرات کشورمان بوده؛ به همین دلیل سرمایه گذاری زیادی در این زمینه در حال انجام است. برای درک بیشتر اهمیت صنعت پتروشیمی همین بس که کشور ایران از نظر ذخایر نفتی در بین 4 کشور جهان و از نظر ذخایر گاز پس از روسیه در رتبه دوم دنیا قرار گرفته است.

در حال حاضر صنعت پتروشیمی حدود ۳۰% از حجم اقتصاد کشور را شامل می‌شود که این موضوع نشان‌دهنده اهمیت استراتژیک این صنعت از نظر تأمین درآمدهای ارزی و ریالی، ایجاد اشتغال و به طور کلی تأثیرگذاری بر چرخه اقتصادی کشور می‌باشد.

مرکز مالی ایران برای اولین بار در کشور جهت افزایش دانش مالی و آماده سازی  افراد برای ورود به مشاغل مالی، دوره کارشناس تحلیلگر صنعت پتروشیمی را برگزار خواهد کرد؛ تا دانشجویان و علاقه مندان به این حوزه به طور کامل با صنعت پتروشیمی آشنا شوند و در ادامه با بررسی صورت های مالی، محاسبه سود و ارزشگذاری شرکت های این صنعت توانایی لازم جهت تحلیل شرکت های پتروشیمی را کسب کنند.
 
مخاطبان این دوره چه افرادی هستند؟

مخاطبان این دوره مدیران و کارشناسان سازمان ها و موسسات دولتی، مشاوران مالی و اقتصادی شرکت های سرمایه گذاری، سبدگردان و تامین سرمایه به همراه دانشجویان رشته های مدیریت مالی، اقتصاد، حسابداری و مهندسی پلیمر هستند. همچنین علاقه مندان به کار در مشاغل مالی، علاقه مندان به حوزه پتروشیمی و صنایع پایین دستی آن نیز می توانند از این دوره بهره ببرند.

لازم به ذکر است دوره کارشناس تحلیلگر صنعت پتروشیمی مرکز مالی ایران در هفت بخش برگزار می شود که علاوه بر تحلیل، به صورت ویژه به مباحث اصولی این صنعت نیز می پردازد. مخاطبان این دوره در بخش اول با تحلیل وضعیت تولید و مصرف پلیمرها در بازارهای داخلی، منطقه ای و جهانی، همچنین با تحلیل داده های معاملاتی در بورس کالا به همراه معرفی نرم افزارهای کاربردی این حوزه آشنا خواهند شد.
 
آشنایی کامل با فرآیندهای صادرات در کنار نکات کلیدی تحلیل صنعت پتروشیمی

بخش دوم این دوره به مباحثی همچون آشنایی با بازار سرمایه و شیوه های معاملات در بورس کالا و ابزارهای مالی و شیوه های پوشش ریسک می پردازد؛ در بخش سوم به شناسایی و تحلیل بازارهای جدید در خارج از کشور برای محصولات صنایع تکمیلی پرداخته می شود. همچنین بخش های دیگر این دوره شامل آشنایی با پلی الفین ها، ریزساختار، خواص و فرآینده، معادل یابی گریدها با استفاده از بانک اطلاعاتی پلیمر، میزان عرضه و تقاضای پلی الفین ها در ایران و جهان، تحلیل بازارهای محصولات صنایع تکمیلی در داخل و خارج از کشور (بررسی بازار و دوره های صادراتی)، آشنایی با PET، فرآیندهای شکل دهی PET و بازار جهانی، محاسبه سود و ارزشگذاری شرکت های پتروشیمی و نکات کلیدی در تحلیل صنعت پتروشیمی می شود.

این دوره طی 60 ساعت از تاریخ هفتم اردیبهشت با حضور اساتید برتر در صنعت پتروشیمی و مدیران ارشد بازار سرمایه آغاز به کار خواهد کرد. علاقمندان به این دوره می توانند قبل از شروع دوره از طریق سایت مرکز مالی ایران اقدام به ثبت نام کنند. لازم به ذکر است برای کارمندان نهادهای مالی و دانشجویان تا 20 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است. همچنین در پایان دوره علاوه بر مدرک حضور معتبر (قابل استعلام) به افراد برتر دوره که در آزمون پایانی موفق به کسب نمره لازم شده اند، گواهی قبولی نیز اعطا می شود.
 
https://naftonline.ir/news/23725/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0