تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳
پيرو، مطلب منتشر شده در خبرگزاری فارس با عنوان "خسارت ۵۰ میلیاردی سرقت خط لوله نفت، شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ضمن تکذیب میزان خسارت ادعايي و برخی جزئیات دیگر جهت تنوير افكارعمومی در ارتباط با  این خبر توضیحاتی را منتشر کرد.
شرکت نفت و گاز گچساران | نفت آنلاین
شرکت نفت و گاز گچساران | نفت آنلاین
 به گزارش نفت آنلاین،  پيرو، مطلب منتشر شده در خبرگزاری فارس با عنوان "خسارت ۵۰ میلیاردی سرقت خط لوله نفت، شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ضمن تکذیب میزان خسارت ادعايي و برخی جزئیات دیگر جهت تنوير افكارعمومی در ارتباط با  این خبر اعلام نمود:
 
۱- خط لوله ۸ اینچ مذکور که در اوايل دهه ۱۳۵۰ شمسي اجرا شده است، نفت واحد بهره برداری بی‌بی‌حکیمه 1 را به تلمبه خانه گوره منتقل مینموده ليكن با توجه به قدمت بالا و فرسودگی شدید، خط جايگزين آن پس از انقلاب به بهره‌برداری رسيد و خط لوله قدیمی در دستور كار جمع‌آوری قرار گرفت.
 
۲- اين خط لوله در سال ۱۳۹۹ پنج نوبت مورد بازرسی دوره ای قرار گرفته كه در بازرسی مورخ ۱۳۹۹/۰۷/۲۰ موردی مبنی بر سرقت مشاهده نشده است. ليكن در بازرسی آبان ماه سال جاری شواهد سرقت توسط گروه بازرسی خطوط لوله مشاهده شد و در نتيجه انجام سرقت در بازه‌ی دوساله و نيز عدم انجام بازرسی‌های دوره‌ای روی خط لوله مذكور قوياً تکذیب می‌گردد.
 
۳ - باتوجه به قدمت و فرسودگی خط لوله مذکور و با محاسبه‌ای تقریبی، میزان خسارت وارده حدود يك ميليارد تومان برآورد می‌شود که درنتیجه ادعای خسارت بالای پنجاه میلیارد تومان قطعاً با خطای فاحش همراه است و قویاً تکذیب میشود.
 
۴- با توجه به مطالب گفته شده ضمن اینکه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با همکاری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی به جد پیگیر موضوع شناسایی ومجازات سارقین خواهد بود، به نظر می‌رسد اقدام خبرگزاری فارس در انتشار این مطلب عجولانه بوده و گمانه زنی صورت گرفته در خصوص ارزش لوله‌های به سرقت رفته و متوقف بودن بازرسی‌های دوره‌ای، پيش از بررسی و تحقیق، با تعهد حرفه ای آن خبرگزاری همخوانی ندارد.
 
 
 
روابط عمومی شركت بهر برداری نفت و گاز گچساران
 
 
https://naftonline.ir/news/22381/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0