کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توضیحات نفت و گاز گچساران در رد ادعای ۵۰ میلیارد تومانی سرقت لوله‌های نفت

12 آذر 1399 ساعت 18:43

پيرو، مطلب منتشر شده در خبرگزاری فارس با عنوان "خسارت ۵۰ میلیاردی سرقت خط لوله نفت، شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ضمن تکذیب میزان خسارت ادعايي و برخی جزئیات دیگر جهت تنوير افكارعمومی در ارتباط با  این خبر توضیحاتی را منتشر کرد.


 به گزارش نفت آنلاین،  پيرو، مطلب منتشر شده در خبرگزاری فارس با عنوان "خسارت ۵۰ میلیاردی سرقت خط لوله نفت، شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ضمن تکذیب میزان خسارت ادعايي و برخی جزئیات دیگر جهت تنوير افكارعمومی در ارتباط با  این خبر اعلام نمود:

 
۱- خط لوله ۸ اینچ مذکور که در اوايل دهه ۱۳۵۰ شمسي اجرا شده است، نفت واحد بهره برداری بی‌بی‌حکیمه 1 را به تلمبه خانه گوره منتقل مینموده ليكن با توجه به قدمت بالا و فرسودگی شدید، خط جايگزين آن پس از انقلاب به بهره‌برداری رسيد و خط لوله قدیمی در دستور كار جمع‌آوری قرار گرفت.
 
۲- اين خط لوله در سال ۱۳۹۹ پنج نوبت مورد بازرسی دوره ای قرار گرفته كه در بازرسی مورخ ۱۳۹۹/۰۷/۲۰ موردی مبنی بر سرقت مشاهده نشده است. ليكن در بازرسی آبان ماه سال جاری شواهد سرقت توسط گروه بازرسی خطوط لوله مشاهده شد و در نتيجه انجام سرقت در بازه‌ی دوساله و نيز عدم انجام بازرسی‌های دوره‌ای روی خط لوله مذكور قوياً تکذیب می‌گردد.
 
۳ - باتوجه به قدمت و فرسودگی خط لوله مذکور و با محاسبه‌ای تقریبی، میزان خسارت وارده حدود يك ميليارد تومان برآورد می‌شود که درنتیجه ادعای خسارت بالای پنجاه میلیارد تومان قطعاً با خطای فاحش همراه است و قویاً تکذیب میشود.
 
۴- با توجه به مطالب گفته شده ضمن اینکه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با همکاری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی به جد پیگیر موضوع شناسایی ومجازات سارقین خواهد بود، به نظر می‌رسد اقدام خبرگزاری فارس در انتشار این مطلب عجولانه بوده و گمانه زنی صورت گرفته در خصوص ارزش لوله‌های به سرقت رفته و متوقف بودن بازرسی‌های دوره‌ای، پيش از بررسی و تحقیق، با تعهد حرفه ای آن خبرگزاری همخوانی ندارد.
 
 
 
روابط عمومی شركت بهر برداری نفت و گاز گچساران
 
 


کد مطلب: 22381

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/22381/توضیحات-نفت-گاز-گچساران-رد-ادعای-۵۰-میلیارد-تومانی-سرقت-لوله-های

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir