تاریخ انتشارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
مدیر خدمات ویژه شرکت ملی حفاری ایران:

تحقق انجام عملیات حفاری افقی و جهت دار بر روی ۲۹ حلقه چاه

مدیر خدمات ویژه شرکت ملی حفاری ایران از تحقق انجام عملیات حفاری افقی و جهت دار بر روی 29 حلقه چاه در هفت ماه امسال در مناطق نفتخیز کشور خبر داد.
مهندس علی دقایقی | مدیر خدمات ویژه شرکت ملی حفاری ایران
مهندس علی دقایقی | مدیر خدمات ویژه شرکت ملی حفاری ایران
به گزارش نفت آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران علی دقایقی با بیان اینکه در این ارتباط  8004 متر حفاری صورت گرفته است، گفت: در این مدت 373 متر مغزه گیری نیز  صورت گرفته که  ارزیایی و آنالیز آن در کسب اطلاعات از مخازن نفت و گاز بسیار مهم می باشد. 

وی افزود: اجرای 160 عملیات نمودارگیری، 291 نمودارگیری از سیال حفاری و 169 مورد  عملیات چاه پیمایی و تکمیل چاه دیگر اقدامات این مدیریت براساس شرح وظایف تبیین شده در راستای ارایه خدمات جانبی فنی و تخصصی یکپارچه به چاه های در دست حفاری یا بهره برداری است. 

دقایقی با اشاره به اینکه خدمات نمودارگیری درون چاهی فعالیت خود را از سال 1363 آغاز و خدمات نمودارگیری سطحی افزون بر 20 سال قدمت دارد، اظهار کرد: نمودارگیری درون چاهی در حال حاضر با در اختیار داشتن یونیت های خشکی و دریایی، از قدیمی ترین واحدهای تخصصی شرکت در ارایه این خدمات به شمار می آید. 

مدیر خدمات ویژه شرکت ملی حفاری ایران با این توضیح که این مدیریت زیر مجموعه معاونت مدیرعامل شرکت در امور فنی و مهندسی است، گفت: اخذ نمودارهای تخصصی تولیدی، نمودارهای استاندارد ( CBL/VDL, CDR, Full Set, .. )، نمودارهای تصویری ویژه (OBMI, XRMI, VSP, ..) و  مشبک کاری در شرایط و سایزهای مختلف از جمله فعالیت های واحد نمودارگیری درون چاهی است. 

وی افزود: نمودارگیری سطحی نیز با داشتن حدود  50 یونیت نسبت به مانیتورینگ و پایش عملیات حفاری  به صورت برخط (On-Line)  و ارسال آن به دفاتر مدیریت های ذیربط در شرکت و کارفرماها اقدام می کند. 

دقایقی اظهار کرد: مدیریت خدمات ویژه با برخورداری از فناوری های روز صنعت حفاری و بالغ بر 900 نفر  متخصصان مجرب و کارآزموده در تخصص های مهندسی نفت، حفاری، زمین شناسی، الکترونیک و مکانیک است که عملیات حفاری جهت دار و افقی، مغزه گیری، گذر از جداره، مشبک کاری، نمودارگیری درون چاهی، نمودارگیری سطحی، چاه پیمایی، تکمیل چاه و نصب ادوات سرچاهی را در مناطق عملیاتی نفتخیز در خشکی و دریا ارایه مي‌ دهد. 

مدیر خدمات ویژه شرکت ملی حفاری ایران گفت: این خدمات با کاربست تجهیزات  خاص تخصصی با فناوری های روز آمد در زمان حاضر به شرکت های ملی مناطق نفتخیز جنوب،  نفت مناطق مرکزی، نفت فلات قاره، مهندسی و توسعه نفت، نفت و گاز اروندان، نفت و گاز پارس، مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و تعدادی از شرکت های بخش خصوصی ارایه می گردد.
https://naftonline.ir/news/22095/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0