تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶
نشست مشترک مدیران منابع انسانی شرکت های تابعه و مدیران بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز برگزار شد.
بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز | نفت آنلاین
بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از  روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، نشست مشترک دکتر بهرام دهقان رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز و جمعی از مدیران این مجموعه با مدیران منابع انسانی شرکت های تابعه در سالن جلسات شهداء بهداشت و درمان اهواز برگزار شد.
 
در این جلسه دکتر دهقان با اشاره به شیوع بحران کووید 19 در کشور گفت : همکاران شاغل در بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز و همه ی کادر بهداشتی و درمانی  کشور مدت 8 ماه است که به طور مستمر درگیر این بیماری مهلک هستند و مدیریت این بحران در حال حاضر در اولویت قرار دارد.

وی با بیان اینکه بهداشت و درمان صنعت نفت در عین حال تابع مقررات و ضوابط دو وزارت خانه نفت و بهداشت می باشد گفت : سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت یک سازمان سلامت محور است اما در شرایط بحرانی فعلی اولویت ما مدیریت بحران کرونا و درمان شاغلین صنعت نفت و بدنبال آن صیانت از استمرار تولید نفت در کشور است.
وی افزود: در 8 ماه گذشته بیش از 1500 بیمار مبتلا به کووید 19 در بیمارستان بزرگ نفت اهواز بستری شده و چندین برابر این تعداد هم بیماران سرپایی بوده اند که قرنطینه خانگی شده اند و خوشبختانه بیش از 90 درصد بیماران بستری نیز بهبود یافته اند.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در بیمارستان بزرگ نفت اهواز گفت : از ابتدای شیوع این بحران با جداسازی دو اورژانس تنفسی و غیر تنفسی ، جداسازی مسیر های تردد بیماران تنفسی و غیر تنفسی ، جداسازی آسانسور مخصوص انتقال این بیماران ، جداسازی تهویه بخش های بستری کووید از دیگر قسمتها ، نصب دستگاه تهویه فشار منفی در اورژانس تنفسی ، افزایش 300 درصدی تعداد تخت های ویژه و .... تلاش شده تا بهترین امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با این بیماری فراهم گردد.

وی افزود : در ابتدای بحران کووید ١٩ ، در بیمارستان بزرگ نفت اهواز ، بخش مولکولی آزمایشگاه (PCR)  راه اندازی نشده بود و نمونه های بیماران بستری و تعداد محدودی از نمونه های بیماران سرپایی به آزمایشگاه مرجع تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ارسال می شد که با رایزنی با سازمان بهداشت و درمان و شرکت ملی نفت ایران ، مجوز راه اندازی بخش مولکولی آزمایشگاه (PCR)اخذ شده و در کمتر از دو ماه تجهیز فضای مناسب جهت این آزمایشگاه و خرید تجهیزات مورد نیاز آن انجام گرفت و در حال حاضر آزمایشگاه PCR بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز فعال بوده و کلیه نمونه های آزمایشگاهی مرتبط با بیماری کرونا در همین مرکز مورد بررسی قرار می گیرد و جوابدهی آن در کمتر از 24 ساعت انجام می شود .

دکتر دهقان با اشاره به عقد قرارداد وزارت نفت با بیمه دانا در خصوص بیمه تکمیلی همکاران قراردادی و ارکان ثالث گفت : در صورت همکاری شرکتها و ارائه لیست کارکنان غیر رسمی تحت پوشش بیمه تکمیلی ، این بهداشت و درمان آمادگی پذیرش این افراد و انجام کلیه اقدامات تشخیصی و درمانی سرپایی و بستری ایشان را نیز دارد.

در ادامه مدیران منایع انسانی شرکتها نیز به بیان نقطه نظرات ، دغدغه ها و مسائل و مشکلات مرتبط با بهداشت و درمان پرداخته و در خصوص مواردی چون  تاخیر در پرداخت اسناد درمان غیر مستقیم ، آراء شورای عالی پزشکی ، شرایط تکفل فرزندان بالای 22 سال ، موارد مرتبط با امور اداری درمان ، معاینات صنعتی شاغلین ، مراکز طرف قرارداد و ...  به بحث و تبادل نظر پرداختند.

تصاویری از این نشست
 




















https://naftonline.ir/news/22053/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0