تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸
قراردادی‌های مدت معین ، فراموش شدگان صنعت نفت؛ یادداشت مخاطبین

کارکنان «مدت معین» مجموعه ی وزارت نفت را دریابید!

جمعی از کارکنان قراردادی مدت معین وزارت نفت با ارسال پیام به نفت آنلاین خواستار توجه مسئولین وزارت نفت به این دسته از کارکنان شدند.
کارکنان قراردادی مدت معین وزارت نفت | نفت آنلاین
کارکنان قراردادی مدت معین وزارت نفت | نفت آنلاین
به گزارش خبرنگار نفت آنلاین ، متن پیام ارسالی نیروهای مدت معین نفت به این رسانه خبری به شرح ذیل می باشد:

کارکنان «مدت معین» مجموعه ی وزارت نفت را دریابید!

کارکنان رسمی، پیمانی، قرارداد موقت و پیمانکاران مستمر در لفظ هم که حساب کنید در ادبیات مسئولان و متولیان منابع انسانی صنعت نفت همواره نامی برای بهبود معیشت، اصلاح و ترمیم حقوق و مزایا دارند و اگر از کم و کیف نحوه ی اجرای دستورالعمل ها برای هر یک از این گروه های کاری بگذریم که نقاط ضعف و قوت خاص خود را به همراه دارد اما کارکنان «مدت معین» تنها گروه کاری هستند که حتی یک برنامه جمع و جور هم برای بهبود وضعیت کاری آنها در وزارت نفت وجود ندارد.

نیروهای «مدت معین» مجموعه ی وزارت نفت که تمامی مراحل استخدام رسمی شامل: آزمون کتبی سراسری ، مصاحبه فنی و تخصصی همچنین روانشناختی، گزینش و تحقیقات میدانی را از بین هزاران داوطلب گذرانده اند بعد از خصوصی شدن اکثر شرکتها و قرار گرفتن آنها در هلدینگ، اکثر نیروهای مدت معین اکنون در شرکت های خصوصی مشغول به فعالیت هستند و  کمتر از هزار نفر از این نفرات در مجموعه وزارت نفت و شرکتهای دولتی باقی ماندند که با شماره شناسایی نفتی در سمت های سازمانی مشخص در سیستم نفت مشغول به کار هستند اما متأسفانه  این نفرات از نظر حقوق و مزایا  با نفرات مدت معینی که همه در یک تاریخ و با یک آزمون استخدام شده اند اما بعداً خصوصی شده اند تفاوتهای بسیار زیادی دارند مشکلات این نیروها به شرح ذیل میباشد:

1) محاسبه نرخ اضافه کاری و سنوات این پرسنل بصورت کارگری اما پرداخت عیدی بصورت کارمندی و در واقع این نیروها در تمام سال کارگر هستند اما هنگام پرداخت عیدی کارمند محسوب میشوند!

2)عدم تأثیر آیتم بدی آب و هوا در سایر آیتمها

3)عدم پرداخت وام مسکن یا منزل سازمانی به این کارکنان در صورتی که کارکنان «مدت معین» شرکتهای خصوصی اکثرا وام مسکن با مبلغ بالا دریافت کردند!

4) عدم تعلق شایستگی به این کارکنان در صورتی که تمام نیروهای وزارت نفت جز پیمانکار دارای شایستگی هستند و سالانه مبلغ ریالی آنرا دریافت میکنند.

۵) عدم تعدیل مدرک کارکنان «مدت معین»


در پایان جمعی از این کارکنان که اکثرا در سمت های حساس سیستم نفت مشغول به فعالیت هستند از وزارت محترم نفت درخواست دارند در صورتیکه برنامه ی مدونی جهت بهبود و یا تبدیل وضعیت آنها به رسمی را ندارند با صدور بخشنامه ای با انتقال آنها به شرکت های خصوصی (هلدینگ خلیج فارس و...) که در آنها نیروهای مدت معین از تمامی مزایای هلدینگ برخودار هستند موافقت نمایید. / 
https://naftonline.ir/news/21925/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
مهدي
٦-عدم اعمال بخشنامه ماده ١٠ براي قراداد معين هاي نفت رو فراموش كرديد بنويسيد.
0