تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
مسؤول بسیج دانشجویی دانشکده نفت آبادان گفت: نیت اصلی این وزارتخانه برهیچکس پوشیده نیست وزارت نفت به دنبال تعطیلی کامل دانشگاه صنعت نفت است.
دانشگاه صنعت نفت | نفت آنلاین
دانشگاه صنعت نفت | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس ؛ محمدحسن مهری مسؤول بسیج دانشجویی دانشکده نفت آبادان  اظهار کرد: همه ما از اهداف و مواضع وزارت نفت در مقابل دانشگاه صنعت نفت باخبر هستیم که ازجمله اقدامات انجام‌شده ایجاد محدودیت در رشته‌های تحصیلی و ظرفیت دانشجویان بود.

وی افزود: با اینکه با پیگیری بسیج دانشجویان، مسؤولین و حمایت کمیسیون انرژی در بازگرداندن تعدادی از رشته‌های ارشد به موفقیت‌هایی رسیدیم اما همچنان در مقطع کارشناسی زمزمه‌های ناخوشایندی وجود دارد.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشکده نفت آبادان گفت: وزارتخانه به بهانه آنکه دانشکده طبق اعلام نیاز وزارتخانه باید دانشجو بپذیرد و سرفصل‌های تدریسی در دانشکده همانند دیگر دانشگاه‌ها است پس از سایر دانشگاه‌ها هم می‌توان نیروی مورد نیازش را تامین کند، پاسخ قاطعی برای صدور مجوز پذیرش ارائه نمی‌دهد.

وی ادامه داد: وقتی که وزارت نفت خودش دانشگاهی برای تربیت نیروی متخصص مورد نیازش را دارد و قاعدتا باید این دانشجوها را در صنعت نفت کشور بکارگیری کند، صحبت در مورد جذب و استخدام دانشجوهای سایر دانشگاه‌های کشور «خیانت» در حق دانشجویان این دانشگاه است و دانشجویان بازیچه دست شما مسؤولین نیستند.

محمدحسن مهری تصریح کرد: با توجه به اینکه سالیانه تعداد زیادی از کارکنان صنعت نفت به دلایلی همچون بازنشستگی از چرخه کار خارج میشوند پس «برنامه جذب سالیانه وزارتخانه و تخصص های مورد نیازش» چیست؟ آیا اصلا چنین برنامه‌ای وجود دارد؟ اگر واقعا وزارتخانه نیازی به این رشته ها ندارد طبق چه محاسبات و آینده‌نگری این تصمیم را گرفته است؟ وزارتخانه‌ای که دانشجویی را که اعلام نیاز کرده و پذیرش کرده را به راحتی رها میکند چه برنامه ای برای دانشجویانی که به یکباره متوجه عدم نیاز به آنها شده دارد؟

وی بیان کرد: از مدیران با تجربه‌ای که سالهاست بر این مناصب تکیه زده‌اند بعید است که به یکباره متوجه مشابه بودن سرفصل‌های رشته‌های دانشگاه صنعت نفت با سایر دانشگاه های کشور بشوند، چرا که تکلیف دانشجویانی که با صلاح‌دید و اعلام نیاز خودتان چندسال همین سرفصل ها را گذرانده‌اند نامعلوم خواهد شد.

مهری عنوان کرد: اگر هدف از این اقدام واقعا خیرخواهی صنعت نفت کشور بود روش‌های دیگری هم برای این کار وجود داشت اما نیت اصلی این وزارتخانه برهیچکس پوشیده نیست وزارت نفت به دنبال تعطیلی کامل دانشگاه صنعت نفت است.
https://naftonline.ir/news/21651/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0