تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵
در کارگروه مشترک شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و سازمان آب و برق خوزستان بر هماهنگی های لازم برای اجرای طرح های زیربنایی از جمله آبگیری سد بالارود تاکيد شد.
مهندس محمد خانچی | مشاور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب
مهندس محمد خانچی | مشاور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب
به گزارش نفت آنلاین ؛ این نشست روز دوشنبه 23 تیرماه 1399 با حضور کارشناسان ذیربط به میزبانی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب برگزار و مسائل فنی و چالش های آبگیری سد بالارود با توجه به مجاورت آن با تاسیسات میدان نفتی قلعه نار به بحث گذاشته شد.

 مشاور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در امور پیگیری و اجرایی و رئیس کارگروه نفت و نیرو در این باره اظهار داشت: شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و سازمان آب و برق خوزستان بزرگ ترین طرح های زیربنایی و توسعه ای در استان خوزستان را در دست اجرا دارند که برای هماهنگی در پیشبرد این طرح ها کارگروه مشترکی تشکیل داده ایم.

 مهندس محمد خانچی گفت: برخی از طرح های در حال اجرا از جمله احداث سد مخزنی بالارود در شمال خوزستان در محدوده تاسیسات نفتی و طرح های توسعه ای مناطق نفت خیز جنوب قرار دارد که به دلیل اهمیت و تاثیر آنها در توسعه استان و کشور لازم است هماهنگی های لازم برای پیشگیری از بروز خلل در هر کدام از این طرح ها انجام شود.

 وی افزود: خوشبختانه در کارگروه نفت و نیرو که طور مستمر تشکیل می شود با همفکری و تعامل کارشناسان مناطق نفت خیز جنوب و سازمان آب و برق خوزستان مسائل فی‌مابین مورد بررسی قرار گرفته و هماهنگی های لازم برای اجرای طرح های در دست اجرا انجام می شود.
 
مهندس خانچی افزود: یکی از مسائل اولویت دار کارگروه نفت و نیرو، سد بالارود است که آبگیری آن جزو برنامه های امسال وزارت نیرو است و به دلیل نزدیکی با میدان نفتی قلعه نار، برخی تاسیسات این میدان از جمله چاه ها و جاده های دسترسی به چاه ها تحت تاثیر قرار می گیرند.

 وی تاکید کرد: لذا در این کارگروه مشخصات فنی سد از جمله طول دریاچه و حوزه آبگیری و وسعت دریاچه پشت سد مطرح شده و چگونگی تاثیر آن بر تاسیسات نفتی مجاور مورد بررسی قرار گرفته و کارشناسان مناطق نفت خیز جنوب نیز راهکارهای خود را بر اساس استانداردها و دستورالعمل های فنی صنعت نفت برای حفظ استمرار تولید از میدان قلعه نار بدون ایجاد اخلال در آبگیری سد ارائه می دهند.

 مهندس خانچی گفت: بر اساس نظر کارشناسان فنی مناطق نفت خیز جنوب ممکن است تعدادی از چاه ها و یا جاده های دسترسی با هدف رعایت حریم ایمنی و مسائل زیست محیطی در برنامه جابجایی قرار گیرند.

 مشاور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در امور پیگیری و اجرایی با بیان این که نشست های این کارگروه تا حصول نتیجه ادامه خواهد یافت تصریح کرد: مجموعه وزارت نفت و وزارت نیرو همواره با برگزاری نشست های مشترک کارشناسی، مسائل خود را به نحو مطلوب حل و فصل نموده و این تعامل می تواند الگویی برای سایر دستگاه های اجرایی استان باشد تا طرح ها و پروژه های خود را در محدوده عملیاتی مناطق نفت خیز جنوب بدون تداخل با فعالیت های توسعه ای نفت و گاز به سرانجام برسانند.

 شایان ذکر است سد مخزنی بالارود توسط سازمان آب و برق خوزستان با هدف کنترل سیلاب های پرحجم و مخرب رودخانه بالارود و تأمین آب اراضی پایین دست در ۲۷ کیلومتری شمال شهرستان اندیمشک(منطقه الوار گرمسیری) در حال احداث است.
https://naftonline.ir/news/21402/
منبع : روابط عمومی NISOC
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0