تاریخ انتشاردوشنبه ۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
نیروهای شاغل در وزارت نفت به 3 دسته نیروهای رسمی، نیروهای پیمانکاری و نیروهای قرارداد موقت مستقیم تقسیم شده‌اند. نیروهای رسمی وزارت نفت که کارمند دولت بوده و دارای پست سازمانی هستند و طبق قانون اختیارات وزارت نفت حقوق و مزایای آنها تعیین می‌شود. نیروهای پیمانکاری نیز با پیمانکار وارد قرارداد شده و طبق قانون کار حقوق خود را دریافت می‌کنند.
کارکنان وزارت نفت  | نفت آنلاین
کارکنان وزارت نفت | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ، در سال‌های اخیر بحث رعایت حقوق کارمندان و کارگران شاغل در صنعت نفت همواره یکی از چالش‌های جدی این وزارتخانه بوده است. موضوعی که با خودکشی «عمران روشنی مقدم» از کارکنان شرکت پیمانکاری مؤسسه «نظم آفرینان ایمان» در محدوده چاه نفتی شماره ۱۹ در میدان نفتی یادآوران دوباره موردتوجه رسانه‌های عمومی قرار گرفت و وارد فاز جدیدی شد.

در این بین اعتراض کارمندان رسمی وزارت نفت به عدم اجرای ماده 10 قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت نشان می‌دهد که ظاهرا موضوع نارضایتی منابع انسانی در وزارت نفت تنها به کارگران محدود نمی‌شود و این نارضایتی در تمامی بدنه وزارت نفت تسری پیدا کرده است. در این راستا و برای بررسی دقیق دلایل این نارضایتی‌ها و ریشه‌یابی مشکلات موجود بهتر است سیر تحولات قراردادی بین وزارت نفت و شاغلان این حوزه را مورد بررسی قرار دهیم.

تا قبل از روی کار آمدن بیژن زنگنه در دوره اول وزارتش در سال 76، تمامی شاغلین فعال در صنعت نفت کشور، کارمندان رسمی بودند. یعنی به تعداد کارها در وزارت نفت، پست سازمانی تعریف شده و متقاضیان استخدام در وزارت نفت در فرآیند مصاحبه و گزینش انتخاب می‌شدند. در این ساختار حتی برای کارهای خدماتی نیز پست سازمانی تعریف میشد برای مثال وزارت نفت حتی برای تهیه غذای موردنیاز خود نیز اقدام به استخدام رسمی آشپز می‌کرد.

به طور کلی در این دوره همه نیروهای وزارت نفت رسمی بودند با این تفاوت که کارمندان وزارت نفت طبق قوانین خاص این وزارتخانه و کارگران طبق قانون کار حقوق و مزایای خود را از وزارت نفت دریافت می‌کردند. البته شیوه گزینش کارمندان و کارگران این صنعت تفاوت‌هایی از جنس ملاک انتخاب نیز داشت. مثلا کارمندان وزارت نفت می‌بایست مدرک تحصیلی تخصصی در حوزه موردنظر داشته باشند اما مدرک زیردیپلم برای استخدام کارگران این صنعت کافی بود.

*تبعات اجرای کاریکاتوری ابلاغیه کد 23 در وزارت نفت

در سال 76 و در دوره اول ریاست بیژن زنگنه برای وزارت نفت، قانون کوچک‌سازی دولت ابلاغ شد. این قانون که از نظام مدیریتی نوین الگو گرفته شده بود، اولین بار در دولت مارگارت تاچر در انگلیس پیاده‌سازی شد. بر اساس این الگو وظیفه دولت حکمرانی و تنظیم‌گری است نه تصدی‌گری و بنگاهداری. در نتیجه، تمامی مشاغل خدماتی که امکان برونسپاری آن به بخش خصوصی وجود دارد باید از بدنه دولت خارج شده و به بخش خصوصی واگذار شود تا بدین صورت پروژه کوچک‌سازی و چابکی و بهبود عملکرد دولت اجرایی شود. این مدل پس از انگلیس در آمریکا، ژاپن و کشورهای اروپایی نیز مورد توجه قرار گرفت و در سال 76 در ایران نیز اجرایی شد.

در این راستا سیاست کوچک‌سازی وزارت نفت با ابلاغ کد 23 توسط بیژن زنگنه و ترغیب کارکنان به بارنشستگی پیش از موعد در اواخر دهه هفتاد پیگیری شد. طبق این ابلاغیه سمت‌های سازمانی مربوط به خدماتی که وزارت نفت می‌تواند از بخش خصوصی تامین کند باید ترخیص می‌شدند. در نتیجه سیاست بازنشستگی پیش از موعد برای ترخیص نیروهای واحدهای خدماتی در وزارت نفت در دستور کار قرار گرفت که از یکی از تبعات آن تحمیل هزینه های زیاد پاداش سنوات خدمت مازاد بر 30 سال برای شرکت‌های تابعه و فرعی بود.

با اجرای این سیاست بسیاری از کارهای خدماتی موردنیاز وزارت نفت به صورت حجمی به پیمانکاران بخش خصوصی سپرده شد و همزمان تعداد زیادی از نیروهای رسمی وزارت نفت در سنین پایین بازنشسته شده و به تعبیر دیگر بیکار شدند. در این بین و با توجه به بیکاری تعداد زیادی از نیروهای رسمی وزارت نفت، این وزارتخانه به عنوان کارفرما در انعقاد قراردادهای خود با پیمانکاران تعداد زیادی از این نیروهای جوان بازنشسته را به پیمانکاران تحمیل می‌کرد.

در نتیجه شرکت‌های پیمانکار که قرار بود کاری را با مثلا 10 نیرو انجام دهند تحت فشار کارفرما مجبور به استخدام 10 نفر دیگر از نیروهای بازنشسته قبلی نیز شدند و بدین صورت تورم نیرو در شرکت‌های پیمانکاری شکل گرفت. یکی از تبعات جدی تورم نیرو در شرکت‌های پیمانکاری، عدم توانایی این شرکت‌ها در پرداخت مطالبات و برآورده کردن توقعات نیروهایشان بود. در این راستا بروز اتفاقاتی همچون تعویق در پرداخت دستمزد کارگران توسط شرکت‌های پیمانکاری یکی از نتایج قابل انتظار پیاده‌سازی معیوب ابلاغیه کد 23 توسط وزارت نفت بود.

*نیروهای قرارداد موقت فرزند ناخلف دولت نهم

همزمان با تغییر دولت و ریاست جمهوری احمدی‌نژاد در دولت نهم یکی از چالش‌های اصلی در صنعت نفت بحث عدم دریافت مطالبات کارگران شرکت‌های پیمانکاری بود. در این بین با توجه فضای احساسی ایجاد شده در آن دوران، با دستور شخص رئیس جمهور، وزارت نفت در راستای حل مشکل کارگران شرکت‌های پیمانکاری موظف به استخدام آنها شد تا حقوق این افراد به صورت مستقیم توسط وزارت نفت پرداخت شود. در این راستا حدود 34 هزار نفر از نیروهای پیمانکاری توسط وزارت نفت به صورت قرارداد موقت مستقیم استخدام شدند و این شیوه از قرارداد در این دوره ابداع شد.

بدین صورت نیروهای شاغل در وزارت نفت به 3 دسته نیروهای رسمی، نیروهای پیمانکاری و نیروهای قرارداد موقت مستقیم تقسیم شده‌اند. نیروهای رسمی وزارت نفت که کارمند دولت بوده و دارای پست سازمانی هستند و طبق قانون اختیارات وزارت نفت حقوق و مزایای آنها تعیین می‌شود. نیروهای پیمانکاری نیز با پیمانکار وارد قرارداد شده و طبق قانون کار حقوق خود را دریافت می‌کنند.

در این بین شرایط قراردادی نیروهای قرارداد موقت نیز ادغامی از شرایط دو نوع قبلی است. یعنی نیروهای قرارداد مدت موقت مانند نیروهای پیمانکاری قراردادشان یکساله با وزارت نفت منعقد شده و ذیل قانون کار تعریف می‌شود اما حقوق خود را مستقیما از وزارت نفت می‌گیرند و در بخش‌های مختلفی در این وزارتخانه مشغول کار هستند. البته در این بین نیروهای پیمانکار پیمانکاری هم تعریف شده‌اند و مربوط به کارگران شرکت‌های پیمانکارِ پیمانکار پروژه‌ها است.

با روی کارآمدن دولت یازدهم و ریاست مجدد بیژن زنگنه بر وزارت نفت، این وزارتخانه با حجم زیادی از نیروهای رسمی و قرارداد موقت مواجه شد. در نتیجه این تورم نیرو در وزارت نفت، این وزارتخانه را بر آن داشت تا از استخدام مجدد نیروی رسمی خودداری کند. در این دوره استدلال این بود که وزارت نفت به اندازه کافی نیروی رسمی و قرارداد موقت دارد و هم‌اکنون با تورم نیرو مواجه است در نتیجه نیازی به افزایش تعداد نیروها از طریق استخدام رسمی نیست.

*رمزگشایی از مطالبات نیروهای غیررسمی وزارت نفت

تا به اینجای کار توضیح مختصری درباره تاریخچه شکل‌گیری انواع قراردادهای کاری با کارمندان و کارگران شاغل در صنعت نفت ارائه شد. بدیهی است که در شیوه‌های فعلی قراردادها در صورت عدم نظارت وزارت نفت بر شرکت‌های پیمانکار هر چه از سمت قراردادهای رسمی به سمت قراردادهای موقت و پیمانکاری حرکت کنیم، امنیت شغلی و عدم رعایت حقوق کارگران و مشکلات معیشتی آنها بیشتر خواهد شد.

طبیعتا تبدیل وضعیت نیروهای پیمانکاری به قرارداد موقت و تبدیل وضعیت نیروهای قرارداد موقت به نیروهای رسمی راهکار کارشناسی برای حل مشکلات معیشتی و امنیت شغلی این نیروها نیست بلکه تامین امنیت شغلی و حقوق نیروهای غیررسمی باید از مسیر نظارت دقیق و مداوم معاونت منابع انسانی وزارت نفت بر عملکرد شرکت‌های پیمانکار انجام شود.

یعنی دغدغه و اصل مطالبه نیروهای پیمانکاری و قرارداد موقت مبنی بر ضرورت رعایت حقوق آنها درست است اما درخواست و نوک مطالبه آنها برای تغییر وضعیت فعلی پیشنهادی کارشناسی و عملیاتی نیست و در این بین نباید هزینه اهمال‌کاری و غفلت معاونت منابع انسانی وزارت نفت از جیب دولت و با تورم نیرو در وزارت نفت پرداخت شود.

*اعتراض نیروهای پیمان‌کاری به رفتارهای غیرقانونی و تبعیض‌آمیز وزارت نفت

به طور کلی مطالبات فعلی نیروهای غیررسمی وزارت نفت تحت تاثیر چند عامل مهم اتفاق می‌افتد. یکی از این عوامل مربوط به شرایط نامطلوب اقتصاد ایران است. در وضعیت فعلی با افزایش نرخ تورم و بیکاری در کشور، فشار زیادی به همه مردم از جمله نیروهای غیررسمی وزارت نفت وارد می‌شود و طبیعتا بخشی از اعتراضات کارکنان غیررسمی به عملکرد وزارت نفت تحت تاثیر فشارهای اقتصادی است که البته وزارت نفت به عنوان یکی از وزارتخانه‌های دولتی به سهم خود باید پاسخگو باشد.

یکی دیگر از دلایل نارضایتی نیروهای غیررسمی به اهمال‌کاری و عدم نظارت معاونت منابع انسانی وزارت نفت و شرکت ملی نفت بر عملکرد شرکت‌های پیمانکار مربوط می‌شود. یعنی موارد زیادی گزارش شده است که علیرغم پرداخت مطالبات پیمانکاران توسط شرکت ملی نفت، این شرکت‌های مطالبات و حقوق نیروهای خود را پرداخت نمی‌کنند و با تحمیل ظلم به نیروهای پیمانکاری از طریق کاهش حقوق و مزایا و تعویق در پرداخت حقوق آنها به دنبال سود بیشتر هستند. در نتیجه در این موارد معاونت منابع انسانی وزارت نفت مقصر اصلی این دست از اتفاقات است و باید برخوردهای جدی با شرکت‌های پیمانکار متخلف انجام شود.

دلیل دیگر ناظر به رفتارهای تبعیض آمیز در معاونت منابع انسانی وزارت نفت است.

یعنی در شرایطی که اوضاع اقتصادی کشور نابسامان است و بیشترین فشار معیشتی به نیروهای غیررسمی وزارت نفت وارد می‌شود و در شرایطی که معاونت منابع انسانی وزارت نفت و شرکت ملی نفت نسبت به ظلم شرکت‌های پیمانکار بی‌تفاوت هستند، مشاهده رفتارهایی تبعیض‌آمیز  واقعا خارج از تحمل این نیروها است.
https://naftonline.ir/news/21288/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تعجب داره، در روزی که نیروهای رسمی شرکت نفت از نقاط مختلف کشور برای گرفتن حق خودشون جلوی وزارت نفت گردهمایی برگزار کردند، علت پیگیری و جهت دهی این گردهمایی به سمت و سوی نیروهای غیررسمی چی هست؟!
به نام دیگران نزنید این گردهمایی رو لطفا
feedback
Iran, Islamic Republic of
تو اونجا بودی مگه اعتراض میکنی الان
feedback
خدارحمت کنه این کارکنان و زحمت کشان این سایت زو .که حرف دل کارگران رو میزنید. خداقوت
feedback
Iran, Islamic Republic of
سید مرتضی نمازی
باعرض سلام و خسته نباشید.ضمن تشکر از پیگیری و درج مطالب مربوط به نیروهای غیر رسمی به استحضار می رساند تبدیل وضعیت ۳۴۰۰۰ نیرو و یا کمتر بیشتر یقینا امکانپذیر نیست اما لطفا پیگیر تبدیل وضعیت افراد ثبت نام کننده در سامانه تبدیل وضعیت باشید . ضمنا چنانچه تراکم نیرو در صنعت نفت هست در وزارت آموزش پرورش کمبود نیرو هست .
feedback
United Kingdom
بهرام
نیروهای غیر رسمی نفت جزو صندوق تامین اجتماعی بوده و تعداد زیادی از ایشان با پارتی و....بعنوان کارگر وارد سیستم شرکت های پیمانکاری طرف قرارداد نفت شده اند در صورتیکه اکثریت پرسنل رسمی وزارت نفت از دانشجویان ممتاز دانشگاهها بوده یا با آزمون و طی کردن مراحل سخت استخدام به صورت قانونی وارد وزارت نفت شده اند حالا شما بعنوان یه رسانه ی رسمی از تجمع کارکنان رسمی و قانونی نفت به نفع پرسنل غیر رسمی و کارگری استفاده میکنید
feedback
Iran, Islamic Republic of
واقعا چرا اینقدر نیروهای رسمی خود خواه هستن که حاضرن بقیه نون نخورن ولی خودشون حقوقهای باد اورده بگیرن وقتی حتی حاضر نیستن به همکار رسمی خودشون فیش حقوقی نشون بدن بعد عزیزم کدام دانشگاه کدوم ازمون پارتی و روابط به همین خاطر اکثرا پولشون میره برا دوا و درمان و خسارتی که بچه هاشون درست میکنن پول مفت همینه
feedback
Iran, Islamic Republic of
یکی از اشکالات اصلی ک هست همینه.اینکه شماها با مدرک دیپلم اومدین سرکار پول دادین مدرک دانشگاهی دادن بهتون و شدین کارمند قانونی.اکثر شماها واسه گزارش نوشتن هم مشکل دارین و...و ما با کلی آزمون و مصاحبه ک‌گزینش و...میشیم غیرقانونی.فقط همینو کم داشتیم والا
feedback
Iran, Islamic Republic of
سجاد
با سلام
البته در اینکه بخش بسیار کوچکی از پرسنل رسمی وزارت نفت از نخبگان دانشگاهی هستند شکی نیست اما اینکه همه پرسنل وزارت نفت نخبه یا تحصیل کرده بوده و یا از طریق قبولی در ازمون استخدام شده اند کاملا مردود است فرمایش شما شاید برای ادمهایی که در سیستم نفت نیستن قابل پذیرش باشد اما برای مایی که در سیستم نفت هستیم کاملا مرود است چه بسا بخش اعظمی از پرسنل فعلی وزارت افرادی هستند که در دهه ۶۰ استخدام شدند و ان زمان آزمون سراسری وجود خارجی نداشت و بعد از آنهم انواع سهمیه های استخدامی بیداد میکرد
و البته اینکه نیروهای قراردادی یا پیمانکاری با پارتی وارد شده اند نیز کاملا مردود نیست اما همانند همان نیروهای استخدامی دارای انواع مختلف است و البته در حال حاضر بخش اعظمی از کار بدست همین نیروهای قراردادی و میمانکاریست زیرا که از آخرین استخدام رسمی سالها گذشته است پس قطعا این بخش از نیروها برای صنعت مفیدند که ماندگار شده اند و صد البته با یک ششم حقوق یک فرد رسمی و چه بسا کمتر از ان هم دارند کار میکنند
feedback
Iran, Islamic Republic of
کاملا درست گفتین تقصیر ما چیه که خصوصی سازی کردن و پدر ما رو دراوردن اصلا شما دانا شما استاد صرف اینکه با آزمون اومدین دیگه بقیه هموطن درد کشیده و باید بنوازی دریا ؟ به خودت بیا مهندس! برایم محترمی والا مقام به خودت بیا ای نقد آزمونها به رحمان نکش دانا
feedback
Iran, Islamic Republic of
حسن
با سلام
بنده به تازگی فارغ التحصیل شدم و شرایط نخبگانی را دارا میباشم، آیا میتونم استخدام رسمی یا قرار دادی وزارت نفت بشم؟
تموم سایت رو زیرو رو کردم چیزی در این مورد پیدا نکردم، شما میدونی راه ورود نخبگان به نفت و یا شرکت های مرتبط چی هست؟

ممنون میشم راهنمایی کنید.
hassanjiryayi910@gmail.com
feedback
Iran, Islamic Republic of
به دانشجوی ممتاز
نکشیمون ممتاز.
شما مشخصا طی پنج شش سال اخیر نرفتید تو دل همین نیروهای پیمانکار که به زعم شما با پارتی و رابطه به بدنه‌ی این وزارت خانه تحمیل شدن.!
با احترام بهتون ولی به جرات می‌تونم بگم امروز بخش مهمی از فعالیت‌های تخصصی و عملیاتی این صنعت رو همین پیمانکاران مثلا رابطه‌ای با تخصص‌های دانشگاهی معتبر انجام می‌دن که متاسفانه تو این سال‌ها فرصت جذب استخدامی براشون فراهم نشده.
پس لطف کنید این عادت مذموم از بالا به پایین نگاه کردن اونم فقط بخاطر جایگاه شغلیتون رو بذارید کنار و خود مثلا باسوادتون رو تو جایگاه بقیه ببینید.
feedback
Iran, Islamic Republic of
من خودم داتشجوی نخبه ام ولی رسمی نیستم بدون پارتی ام اومدم تو الان حق منو میخوری
feedback
Iran, Islamic Republic of
هادی
من بعنوان یک کارمند رسمی با ۷ سال سابقه کار ندزدم نیروی غیر رسمی بدون پارتی وارد شده باشه. اساسا یا آزمون محل جذب نیرو هستش یا جذب از طریق خویشان.
البته سمی خیلی پارتی کلفت هم داریم. اما خداشاهده من ندیدم آکهی بزنن نیرو جهت کار پیمانکاری.
feedback
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت جناب بهرام دانا . بهرام تحصیلکرده بهرام ....دوست من! دیگه از ما چی میخوای؟ بیا از دانشت استفاده کن و ما را بکش از روح بلند روشنی عزیز خجالت بکش خجالت بکش از اینکه ما را چه تقصیریست ؟ من و ما از تو ایم استاد ! ۲۵ ساله بغیر از کار و فعالیت توهین های شما را تحمل میکنیم کاش ما هم میتوانستیم بمیرم تا تو و امثال تو شاید مشکلشان حل بشه شاید تمام گیر ها از ماست به خودت بیا انسان!
feedback
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
اتفاقا ممتاز بودن رسمیها از عملکرد وزیر نفت و شماها کاملا مشخصه.وجود قرار دادهای کرسنت و گازی با ترکمن که بسیار ضعیف و افتضاح است.بر عکس اکثر کارهای مهم و مثبت نفت توسط ما کارگران پیمانکاری و قرار دادی انجام میشود با فرق اینکه تبعیض زیادی وجود دارد و حق ما داده نمیشود.
feedback
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
اتفاقا ممتاز بودن رسمیها از عملکرد وزیر نفت و شماها کاملا مشخصه.وجود قرار دادهای کرسنت و گازی با ترکمن که بسیار ضعیف و افتضاح است.بر عکس اکثر کارهای مهم و مثبت نفت توسط ما کارگران پیمانکاری و قرار دادی انجام میشود با فرق اینکه تبعیض زیادی وجود دارد و حق ما داده نمیشود.
feedback
Iran, Islamic Republic of
میخواستم با احترام بگم اما بعضی ها خودشون رو خیلی بالاتر میدونن منظور بنده فقط با شخص آقای به اصطلاح نخبه است به سایر دوستان و همکاران محترم رسمی بر نخوره خواهشن
میدونی چند درصد همین نیروهای رسمی که بهشون میگی نخبه دانشگاهی هنوز دست چپ و راستش و بلد نیست به شخصه حاضرم در حوزه کاری خودم ( ایستگاه گاز از طراحی تا اجرا و راه اندازی، طراحی شبکه و بهره برداری آن، خدمات مشترکین،، تعمیرات شبکه و تاسیسات و... ) و با 12 سال سابقه کار با هر نیروی عزیز رسمی و با هر تعداد سال سابقه مناظره کنم
اگر وجدان اجازه می‌داد فقط تو یکی از شرکت های تابعه (گاز) با سند و مدرک اسم می‌بردم و آمارشون و میدادم ببینید چند تا شون سواد دارن و چقدرشون بی سواد اند و فقط مدرک مفت و الکی گرفتند و الان دارن مفت حقوق چند میلیونی میگیرن و در مقابل نیروهای پیمانکاری رو ببینید که چقدر با مدارک دانشگاهی دارن کارگری میکنن برا 1.5 میلیون
برا مثال یکی از همکاران خودم در یکی از شهرها با لیسانس حقوق گازبانه
خیلی به خودتون نندازید و طرز فکرت و عوض کن
یه دور تو وزارت بزن چشمات و باز کن ببین پای عمل که وسط بیاد کی هست؟ کی کار میکنه؟ کی اصلا بلده کار کنه و کیا فقط حرف میزنن و فقط ناظظظر اند؟
به قول آقای اوسیوند در فیلم اخراجی ها به ریش نیست به ریشه است
feedback
Iran, Islamic Republic of
زرنزن
feedback
Iran, Islamic Republic of
mohammad
آقای محترم کافیست یک بازرسی فراسازمانی صورت گیرد تا براحتی تفاوت و برتری کار نیروهای به زعم شما کارگر پارتی دار پیمانکار و نیروهای یک روزی روزگاری درس خوان رسمی مشخص شود!با دید نیروی رسمی که با ازبین بردن بزرگترین دستگاهها و تجهیزات فقط و فققط با انتقالی به سایر مناطق تنبیه میشود ،چگونه میتوان امیدی به صنعت نفت داشت؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
mohammad
با سلام
در مجموعه عظیم و طویل صنعت نفت ،چنان دید از بالا و مالکانه و کثیف امثال دوست نخبه مون مشمئزکننده س که خود وزیر هم بارها و بارها از وجود نیروی رسمی در این مجموعه ابراز پشیمانی کرده ! هرکجای نفت که مثال بزنی دانش و تلاش نیروی پیمانکاره که کار رو جلو میبره نه تفکر پوسیده و مالکانه نیروی رسمی که در جواب هرگونه اهمال،کم کاری و حتی تخلف کاری با زبان درازی این عبارات "من کار کنم یا نکنم حقوقمو دارم ،اینجا نشد میرم فلان منطقه ، مگه دیوانه م بیخود حمالی کنم و ... " را ادا میکنند! آخه چرا در یک شرکت که ازبابت تلاش عده ای ظاهرا به سود رسیده ،پاداش این سود به نیروی رسمی ۳ برابر پیمانکار باید پرداخت بشه؟ امثال این استثمار و استعمار در صنعت فاسد نفت فراوان است.
feedback
Iran, Islamic Republic of
م
خسته نباشی...مثل اینکه تجمع را نیروی رسمی برگزار کردن...
ولی شما حرفی از مطالبات و‌دلیل تجمع نزدی...متاسفم
feedback
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه همین امثال شما باافکار بسته و مالکانه نسبت به صنعت نفت باعث تبعیض و شکاف تبقاطی بین نیروها می شود که نیروی پیمانکار و قراردادی ۱/۲۰ حقوق کارمندان رسمی را دریافت کنند در صورتی که الان بدنه اصلی و تخصصی وزارت دست این نیروها و در بدترین شرایط آب و هوای و رفاهی میباشند
feedback
Iran, Islamic Republic of
Mansour MH
سلام وقت بخیر
پس این طبقه بندی مشاغل چی شد چرا هنوز اجرایی نشده لطفا در صورت امکان پیگیری کنید واقعا این حقوق دریافتی با توجه به یکسانی کار و زمان کاری نیروهای ارکان ثالث با نیروهای رسمی و قرار دادی فاجعه آور هستش دریافت ها با سلام و صلوات صورت میگیره در صورتی که نیروهای قرار دادی و رسمی به موقع حقوق میگیرن ما اگر بخواهیم فرزند نخوانده باشیم کی رو باید ببینیم و چ باید بکنیم جناب مهندس زنگنه که گفت کاری میکنه قرار دادی ها آرزو کنند به ارکان ثالث برگردند چرا کاری نمیکنه مگر چند ماه دیگه مونده به وزارت ایشون لطفا پیگیری کنید
feedback
Iran, Islamic Republic of
افشین
مشکل وزارت و کارگران پیمانکاری فقط شخص زنگنه س و بس
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام
سلام دوستان نیروی های عقب نگه داشته شدگان پیمانکاری ای سنگ زیرین آسیاب
لطفا خودتون رو گول نزنید با ثبت نظر کردن توی این سایت هیچ مشکلی از ما حل نمیشه .
لطفا به سایت بازرسی کل کشور مراجعه کنید و ثبت شکایت کنید از این تبعیض و بی عدالتی آشکارا در وزارت نفت و شکایت از شخص وزیر نفت
feedback
Iran, Islamic Republic of
علی
سلام متأسفانه دراین مدت عده‌ای خاص نیروی پیمانکار و ونماینده مجلس شورای اسلامی بدون ٱزمون و رابطه با اخذ مجوز وزیر استخدام شدند که سمت ها را اشغال کردند و در پست های حساس گمارده شدن و نیروی پیمانکار در دفاتر ایشان مشغول به کار شدند که اصالت کارکنانی که رسمی بودن و با آزمون جذب شده بودند به حاشیه رفته و افزایش دریافتی نداشتند در صورتی که افراد خاص به عناوین مختلف پاداش و کارانه و اضافه کار کامل و شایستگی الف خارج از ضوابط بر اساس مجوز خاص دریافت میکردند
feedback
شهرام
داداش اشتباه داری میزنی!!!! ماجرای نیروهای رسمی رو بگو که امروز جمع شدن جلوی وزارت نفت که از اموزش پرورش هم کمتر دریافتیشون شده شما راجب چی مقاله نوشتی !!
feedback
Iran, Islamic Republic of
قرارداد مدت معین هم هست که مال نورچشمی هاست حقوقش بیشتر از قرار دادمدت موقت هست در حد رسمی هاست
feedback
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
از وزیر نفت خواهش میکنم به کارگران پیمانکاری بعنوان انسان و همکار نگاه کنند.برای مثال چرا من کارگر پیمانکاری بعد از ۲۲سال در نفت نبابد از امکانات پزشکی‌رفاهی برای پسر معلول ذهنی حرکتی خیلی شدید۱۹ساله ام استفاده کنم.اختلاف حقوق و مزایا با رسمی ها خیلی زیاد است.تا زنده هستم به مشکلات من و همکارهای پیمانکاری رسیدگی کنید .مدارک موجود است.با سپاس.کارگر پیمانکاری نفت.
feedback
Iran, Islamic Republic of
مجید رئیسی
چه کوچک سازی در همه جای دنیا پیمانکار با ایران فرق داره اینجا وزیر به علم به اینکه در ایران پیمانکار فقط حقوق میده یعنی هیچ پروژه ای رو نمیتونه اجرا کنه الان در شرکت گاز پیمانکار میاد کار کنه نیروی پیمانکاری ارکان کمک میکن با تجهیزات اداره در ضمن پیمانکار باید تمام حقوق مزایا رو مث یه رسمی پرداخت کنه که عملا نیست خود زنگنه ومدیران نفتی دزدی رو رواج دادن وحمایت میکنند خدا لعنت کنه باعث وبانی این سیستم
feedback
Romania
شما رسمی هایی که تو نظرات میایان میگین این تجمع جلوی وزارت نفت رو رسمیا راه انداختن به نام غیر رسمیا نزنین شما خودتون اونجا بودین مگه الان ناراحتین. واقعا برای آدمایی مثل شما متاسفم. اگه به کار ماها رسیدگی بشه از جیب شما کم میشه مگه. تاسف به این افکار کوتاهتون بعضی از دانشجویان ممتاز کشور و بعضی از رسمیها که اعتراضشون به نگاه کردن به کارگران یا قراردای های شرکت نصفه. متاسفم
feedback
Iran, Islamic Republic of
عماد
من ازسال 95 استخدام شدم به صورت موقت تابه حال پیمانکار هیچ عیدی یاپاداشی ویاسنواتی به من نداده ویک حقوق ناچیزمتاسفانه هیچکی هم به شکایت‌های ماخوزستانی ها رسیدگی نمیکنه
feedback
Iran, Islamic Republic of
حلقه تصمیم گیر حوزه منابع انسانی در وزارت نفت بر اساس منافع شخصی خودشان تصمیم می گیرند. عدم اجرای ماده 10، قانون تعدیل مدرک تحصیلی، عدم اجرای فوق العاده مناطق مرزی و... همه در این راستا است. کارگران عزیز شاغل در جنوب نیز مطمئن باشن این هیاهو دلسوزی برای اونها نیست بلکه بیشتر با هدف افزایش امتیازات اطرفیان خودشان که بصورت پیمانکاری در ستادهای تهران مشغول هستن می باشد.
feedback
Iran, Islamic Republic of
غضنفر
خدا کمکمون کنه
feedback
Iran, Islamic Republic of
تا جای که میتونند حق وحقوق نیروهای قراردادی را کسر میکنند واقعا انصاف نیست با۱۵سال سابقه ودوتا مدرک تحصیلی ۴ میلیون حقوق بگیری عیدیت هم نصف بشه خدا خودش جوابتونو بده
feedback
Iran, Islamic Republic of
احمدی
سلام. این گفتمان که به کارمند رسمی یا غیر رسمی اشاره دارد بحثی است انحرافی. دولت درقبال بیکاری جوانان تعهد داردوباید برای نیرو بیکار اشتغال ایجاد کند حالا می خواهد شرکت نفت با شد یا غیره نمی تواند از وظایفش شانه خالی کند ازمون چه معنی دارد جوان باید سرکار برود وجامعه اصلاح میشود ./.
feedback
Ukraine
مجید رئیسب
خدا لعنت کنه بنیان گذار پیمانکاری و حامیانشونو امیدمون به نیروهای ولایتمدار ببینیم مجلس با اقای قالیباف کار این پیمانکاری رو یکسره میکنه از شر شیطان وزرای نفتی مث اختاپوس روی صنعت نفت افتادند از اقای رئیسی میخواهیم به این کفت سر بزنه
feedback
Iran, Islamic Republic of
وزارتخانه محترم حداقل یه امکانی فراهم کنه تا طرح طبقه بندی مشاغل برای نیروهای پیمانکاری اجرا بشه؛ تا این نیرو های زحمتکش که واقعا خیلی از کارهای شرکت نفت بر دوش نیروهای با شرف و غیرتمند آنان هست؛ دلگرمی کوچکی باشد
feedback
Iran, Islamic Republic of
علیرضا
بحث مطالبات نیروهای محترم رسمی به جای خود نظر بنده به عنوان یک نیروی ارکان ثالث یا همان پیمانکاری
دو نوع نیروی کارگری در وزارت نفت همانند متن خبر بوجود اومد یکی پیمانکاری و دیگری قرارداد مستقیم
جدای از اختلاف فاحش حقوق، دستمزد، مزایا و خدمات ارائه شده به نیروهای رسمی و کارگران این اختلاف مشهود بین دو نیروی کارگری فقط به خاطر عنوان اسمی آنان وجود دارد که متأسفانه باعث بروز نارضایتی های شدید بین نیروهای پیمانکاری شده اما به دلیل عدم امنیت شغلی و ترس از برکناری از همین شغل به خود اجازه اعتراض مستقیم را نمی دهند و صد البته هر کس هم که خواست اعتراض کند به راحتی کنارگذاشته می شود و در بدترین حالت می شود خودکشی عمران عزیز...
از جمله تفاوت های بوجود آمده در سال های اخیر 1_ کمک رفاهی هایی است که جهت جبران حقوق نیروهای قرارداد مستقیم به آنها داده شد و به نیروهای پیمانکار که به مراتب دریافتی کمتری نسبت به آنها دارند ن
2_ بیمه تکمیلی با پرداخت 80 درصد آن توسط وزارت برای نیروهای رسمی و قرارداد مستقیم اما برای نیروهای پیمانکار نه
3_ امکان استفاده از مراکز تفریحی وزارت نفت در سراسر کشور برای نیروهای رسمی و قرارداد مستقیم اما برای نیروهای پیمانکار نه
4_ امکان استفاده از مراکز درمانی وزارت نفت برای نیروهای رسمی و قرارداد مستقیم اما برای نیروهای پیمانکار نه
5_ واریز به موقع حقوق و مزایا برای نیروهای رسمی و قرارداد مستقیم اما برای نیروهای پیمانکار هر وقت که پیمانکار دوست داشت (برای بنده و همکارانم فروردین و اردیبهشت پرداخت حقوق بیستم انجام شد) متاسفانه قانون بازدارنده ی بدردبخور و قابل اجرایی هم برای جلوگیری از خودمختاری پیمانکار وضع نشده
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من
آنچه البته به جایی نرسد فریاد است
feedback
Iran, Islamic Republic of
علیرضااخلاقی
باسلام علیرضااخلاقی هستم ازکارکنان ارکان ثالث مناطق نفتخیزجنوب اهواز.بنده ازسال۸۵درشرکت نفت مشغول به کارمیباشم ونیزفرزندجانباز۲۵درصدمیباشم.بنده ازاهواز جهت تبدیل وضعیت اقدام کردم ولی نتیجه ای نگرفتم.به علت نگرفتن چندماهیه حقوق هزینه آمدن به تهران جهت پیگیری راندارم.خواهشمندم پیام بنده رابه وزیرمحترم برسانیدباتشکر
تازه ترين نظرات
0