تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹
احمد شیرزاد فعال سیاسی اصلاح طلب:

زنگنه گزینه اصلاح طلبان برای انتخابات 1400 !

پس از مطرح شدن نام‌هایی چون ستاری و ظریف و جهانگیری و حتی نوبخت، حالا احمد شیرزاد، فعال سیاسی اصلاح طلب بیژن زنگنه را گزینه‌ای مناسب برای حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات 1400 می‌داند.
بیژن نامدار زنگنه | وزیر نفت | نفت آنلاین
بیژن نامدار زنگنه | وزیر نفت | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ،  احمد شیرزاد، فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با نامه‌نیوز درباره مسائل مطرح شده در خصوص کاندیدای اصلاح‌طلبان در انتخابات 1400 و عنوان شدن نام ظریف به عنوان یکی از گزینه‌ها، گفت: آقای ظریف اگر باشد و تمایل به حضور داشته باشد قطعا یک گزینه جدی خواهد بود اما او بارها گفته که تمایلی ندارد و من هم فکر می‌کنم که وقتی فرد بارها تکرار می‌کند دیگر نباید به حساب شکسته‌نفسی، ناز کردن و تاکتیک گذاشت.

وی افزود: یکی از نکات مهم همین جدی بودن و انگیزه داشتن کاندیدا است و این بسیار اثر گذار است. مثلا روحانی خودش در انتخابات 92 و 96 کاملا جدی بود. وقتی کسی به هر دلیلی می‌گوید نه، باید به نظرش احترام گذاشت. شخصا فکر می‌کنم این تاکتیک ظریف نیست و اعتقادی ندارد که این کار را انجام دهد.

شیرزاد ادامه داد: حتما گزینه‌های دیگری هستند که می توان در نظر گرفت. در خود کابینه روحانی کسانی را داریم که می‌توانند در مقیاس ریاست جمهوری خوب ظاهر شوند. آقای جهانگیری مثلا شخصیت برجسته‌ای است و دیدیم که در کاندیداتوری هم موفق بود اما به هرحال مارک مشکلات اقتصادی که گریبان دولت روحانی را گرفت به جهانگیری خورد وشاید قدری از زمینه اجتماعی او کاست.

این فعال اصلاح‌طلب تصریح کرد: من شخصا فکر می‌کنم که آقای زنگنه، اردکانیان حتی آقای نمکی از جمله وزرای موفق بودند و در این مقیاس‌ها مطرح هستند. به هر حال توجه کنیدکه ریاست جمهوری خیلی آسان نیست. کاندیدای ریاست جمهوری باید کسی باشد که هم برای مردم جذاب باشد و هم مورد استقبال نخبگان قرار بگیرد و هم خیلی پای کار باشد.

شیرزاد در ادامه گفت: به نظر بنده آقای زنگنه فردی است که قابل قبول است، سرد و گرم چشیده است. اداره کشور را می فهمد، اقتصاد می‌داند واز هرجهت مناسب است. شاید مردم رای ندهند و یا شورای نگهبان تایید نکند اما او در کالیبر ریاست جمهوری است.

شیرزاد گفت: «اینکه بگوییم چه کسی هم رای می‌آورد و هم تایید صلاحیت می‌شود دایره انتخابات را خیلی محدود می‌کند، مثلا آقای عارف از فیلتر شورای نگهبان رد می‌شوند اما شاید رای نیاورند. گاهی هم تجربه نشان داده که یک چهره‌ای گل کند.

مثلا وقتی احمدی نژاد در سال 84 کاندیدا شد اصولگرایان روی او حساب نمی کرد اما آمد و بخشی از آرا را جذب کرد.مثال دیگری بزنم. دوست ما آقای جواد اطاعت که نماینده مجلس ششم بود، استاد دانشگاه است و سیاست خوانده اگر کاندید شود و تایید صلاحیت شود ممکن است در مقابل کاندیداهای اصوگرا گل کند. چهره‌ای را مثال زدم که جنجالی پشت سر او نباشد».

 این اظهارات شیرزاد در حالی مطرح شده که دیگر فعالان سیاسی اصلاح‌طلب از نوبخت، عبدالناصر همتی، طیب‌نیا [وزیر اقتصاد دولت یازدهم] و سورنا ستاری و حتی محمدجواد آذری‌جهرمی در کنار ظریف و جهانگیری به عنوان گزینه‌های اصلاحات برای انتخابات پیش‌رو مطرح شده است؛ گزینه‌هایی که هر کدام از فعالان اصلاح‌طلب دست روی برخی از آنان گذاشته است. این پراکندگی نظرات در اردوگاه اصلاح‌طلبان گویا هر روز بیشتر می‌شود.
https://naftonline.ir/news/21188/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
فرهاد
اگه زنگنه نیروهای ارکان ثالث رسمیشون کنه حد اقل ۱۰۶ هزار نیرو × میانیگین ۴نفر با نیم میلون رای مثبت روبرو خواهد شد و یک موفقیت عالی میشه
feedback
Iran, Islamic Republic of
زنگنه حتما رای میاره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
feedback
Iran, Islamic Republic of
آوا
ای وای بیچاره شدیم
0