تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۸
نمایندگان مجلس یازدهم طی نشستی ضمن ارائه گزارش از نتیجه بازدیدی که از وضعیت آب روستاهای استان خوزستان (غیزانیه) داشتند، از معاون وزیر نیرو خواستند تا اول شهریور ماه در این مناطق آبرسانی پایدار ایجاد کنند.
آبرسانی به روستاهای خوزستان | نفت آنلاین
آبرسانی به روستاهای خوزستان | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از خبرگزاری خانه ملت مجلس ؛  نشست دوازده نماینده بازدیدکننده از وضعیت آب منطقه غیزانیه و سایر روستاهای این منطقه به ریاست علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و با حضور معاون وزیر نیرو و مدیرعامل آبفای کشور عصر امروز (یکشنبه 18 خرداد ماه) برگزار شد.

در ابتدای این نشست مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس یازدهم به ارائه گزارش از نتیجه بازدید دوازده نفر از نمایندگان مجلس یازدهم اعم از، روح‌الله متفکر آزاد (عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی)، عباس گلرو، علی خضریان، سید نظام‌الدین موسوی، مجتبی توانگر، ابوالفضل عمویی، مهدی شریفیان، سید احسان قاضی زاده هاشمی، مجتبی یوسفی، مالک شریعتی نیاسر و احمد نادری پرداخت.

وی در تشریح جزئیات این بازدید گفت: با توجه به مشکلاتی که در تأمین آب شرب پایدار و وضعیت فاضلاب روستاهای استان خوزستان و شهرهای اهواز، حمیدیه و کارون داشتیم مردم با مشکلات جدی مواجه شدند.
یوسفی یادآور شد: با تلاش صورت گرفته و همت نمایندگان مجلس یازدهم که به صورت جهادی در تاریخ 14 خرداد ماه برای بازدید از این منطقه به استان خوزستان سفر کردند و به صورت میدانی مشکل تأمین آب شرب روستاهای اهواز و کوت عبدالله و بخش غیزانیه و فاضلاب اهواز و کارون را بررسی کردند که نتیجه آن در قالب گزارش به هیأت رئیسه تقدیم شد.

وی با اشاره به اجرای پروژه آبرسانی به این منطقه در 3 فاز تأکید کرد: فاز اول این پروژه در حال اجرا است و فاز دوم که به صورت جدی به ضرورت تأمین اعتبارات لازم برای آبرسانی به روستاهای استان خوزستان می‌پردازد نشان می‌دهد که برای تأمین آب شرب این منطقه دو هزار و 600 میلیارد تومان مورد نیاز است تا بتوانیم از این بحران عبور کنیم بنابراین چنانچه حدود 450 میلیارد تومان برای تحقق این مهم تخصیص داده شود به نتایج مطلوبی دست پیدا خواهیم کرد.

در ادامه حمیدرضا جانباز معاون وزیر نیرو و مدیرعامل آبفای کشور ضمن ارائه گزارش از روند اجرای فاز اول پروژه  آبرسانی  به این منطقه و تشریح روند اقدامات لازم برای تأمین اعتبارات این بخش از مشکل فرسودگی تأسیسات آبرسانی، اقتصاد آب در بخش فاضلاب، وجود ریزگردها و وقوع سیلاب و مشکلات ناشی از زمان جنگ به عنوان مشکلات موجود در مسیر تأمین آب این منطقه یاد کرد.
در پایان این جلسه علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست این نشست را برعهده داشت، طی پیشنهادی خطاب به معاون وزیر نیرو تعهداتی را برای این وزارتخانه ایجاد کرد که بدین شرح است. قرار بر این شد 85 روستای بخش غیزانیه در یک بازه زمانی دو ماهه یعنی تا تاریخ 1/6/99 در 3 فاز که فاز اول آن در هفته آینده به بهره‌برداری برسد و فاز دوم و سوم در خصوص آبرسانی پایدار و بهداشتی تا اول شهریور ماه به اتمام برسد.

همچنین در ادامه پیشنهاد داد جهت ممانعت از هدررفت آب الگوی مصرف صحیح توسط این وزارتخانه نهادینه شده و از افرادی که در مصرف آب زیاده روی کرده و به بیت‌المال آسیب می‌رسانند هزینه بیشتری دریافت شود.

برای تأمین اعتبارات لازم در این بخش نیز قرار شد مبلغ 200 میلیارد تومان جهت اجرای این پروژه تخصیص یابد.



 
https://naftonline.ir/news/21120/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0