تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
انتخاب شغل مورد علاقه تا حد بسیار زیادی رضایت شغلی افراد را فراهم خواهد آورد. چه بخواهیم چه نخواهیم شغل ما بخش مهمی از زندگی خواهد بود که بیش‌تر عمر خود را صرف آن می‌کنیم.
انتخاب شغل مورد علاقه چگونه موجب رسیدن به موفقیت خواهد شد؟
انتخاب شغل مورد علاقه تا حد بسیار زیادی رضایت شغلی افراد را فراهم خواهد آورد.

چه بخواهیم چه نخواهیم شغل ما بخش مهمی از زندگی خواهد بود که بیش‌تر عمر خود را صرف آن می‌کنیم. پس لازم است است شغلی را انتخاب کنیم که از آن لذت ببریم و اگر بخواهیم از شغلی لذت ببریم باید به آن علاقه داشته باشیم. اما متاسفانه در نظر گرفتن معیار شغل بر اساس درآمد و حقوق، اشتباه بزرگی است که بسیاری از افراد در مسیر انتخاب شغل آینده مرتکب می شوند.

در واقع این دسته از افراد حتی رشته‌ی تحصیلی خود را بر اساس پیش‌بینی‌ درآمد آن انتخاب می‌کنند و معمولاً متمایل به ادامه تحصیل در رشته‌های پر درآمد هستند. گاهی دیده می‌شود که مشاوران تحصیلی نیز جهت مشاوره دادن در رابطه با انتخاب رشته، هیچگونه توجهی به علایق افراد ندارند و صرفاً بر اساس این‌که بازارکار کدام رشته بهتر است، تصمیم‌گیری می‌کنند.

اما چطور می‌توانیم بفهمیم که در انتخاب شغل مورد علاقه خود موفق عمل کرده‌ایم؟ برای اطمینان از صحت علاقه‌ی شغلی خود، کافی است روزی را تصور کنید که به هر دلیلی درآمد شما در این شغل کاهش پیدا می‌کند. آیا باز هم حاضر به ادامه‌ی فعالیت در این حوزه هستید یا این‌که به محض مواجه شدن با چالش‌ها و سختی‌ها در زندگی شغلی، تصمیم به تغییر مسیر خواهید گرفت؟

حال اگر به این نتیجه رسیدید که به شغل مورد نظرتان علاقه دارید دیگر نوبت آن فرا رسیده است که ببینید در این شغل از چه میزان استعداد برخوردار هستید؟ برای این‌کار می‌توانید از مشاوران شغلی، افراد با تجربه یا آزمون‌های استعداد شغلی کمک بگیرید. با این راهکارها، یقینا ترسیم شفافی از آینده‌ی شغل موردنظرتان خواهید داشت و همچنین می‌توانید مخاطرات آن شغل را شناسایی نمایید. در نهایت ببینید که شرایط پیش‌بینی شده با تیپ شخصیتی شما سازگار هست یا خیر؟

ضرورت خودشناسی در انتخاب شغل مورد علاقه


خودشناسی به عنوان سر نخی برای انتخاب شغل مورد علاقه و رسیدن به موفقیت می‌باشد. خیلی بیش‌تر از آن‌که استراتژی‌ها و تاکتیک‌های لازم برای نیل به موفقیت‌های بزرگ شغلی را بدانیم، نیاز است تا خودمان را بهتر از همیشه بشناسیم و به قول معروف تکلیفمان را با خودمان مشخص کنیم.

البته کسب نتایج مطلوب از خودشناسی به این سادگی‌ها میسر نخواهد شد و برای موفق شدن در این زمینه به صورت عملی نیاز به آموزش و کسب دانش کافی می‌باشد. بنجامین فرانکلین به عنوان نویسنده، نظریه‌پرداز سیاسی و یکی از پدران بنیان‌گذار ایالات متحده آمریکا در این‌باره می‌گوید: « سه چیز خیلی سخت است : فولاد، الماس و خودشناسی». بنابراین تلاش برای خودشناسی را باید کاملاً جدی گرفت و سرسری راجع به آن فکر نکرد. تاثیر خودشناسی باید به قدری باشد که افراد را در صحیح‌ترین مسیر شغلی و کسب و کار قرار دهد.

قطع به یقین زمانی‌که افراد بتوانند در انتخاب شغل مورد علاقه در مسیر درست قرار گیرند، به مقصود نهایی خودشان که همان احساس رضایت و شادی درونی می‌باشد دست خواهند یافت. به خاطر داشته باشید که شرکت در دوره‌های مختلف و مطالعه برای رسیدن به خودشناسی کافی نمی‌باشد.

اولاً شما نباید ساده‌‌انگارانه از کنار مباحثی که برای شناخت خودتان آموخته‌اید رد شوید و آن‌ها را در عمل نیز حتماً استفاده نمایید. ثانیاً به دلیل روبرو نشدن با ضعف‌های درونی، هرگز از قبول واقعیت و اقدام برای تغییر اجتناب نکنید.  در واقع این دو مورد ترمزهای فکری هستند که درون هر شخصی وجود دارند.

اما خودشناسی باعث می‌شود که این موارد را شناسایی کنید و در نهایت آن‌ها را به بهترین نحو، رها کنید. پس لازم است تا برای درک عمیق از خود و ایجاد تغییرات مثبت در مسیر شغلی، با خودتان روراست باشید و واقعیت‌های درونیتان را بپذیرید.

ما چراغی که مسیر شغلی صحیح را برایتان روشن خواهد ساخت، به دستتان می‌دهیم!


بر اساس موارد گفته شده هر انسانی با انتخاب شغل مورد علاقه می‌تواند سوپر استار حرفه‌ی خودش باشد و به راحتی از نردبان موفقیت بالا رفته و به جایگاه‌های برتر دست یابد. در این ‌صورت است که عملکرد مثبت و بازدهی بالای شما در کار موجب تحقق اهداف و استراتژی‌های سازمانی خواهد شد.

مطمئن باشید که اگر با گام‌های استوار در چنین مسیری قدم بردارید، هرگز بیکار نخواهید ماند و پیروزی شما برای تبدیل شدن به یک فرد متخصص حتمی است. پس از آن، مدیران و کارفرمایان در شرکت‌های معتبر شما را با اطمینان برای همکاری با مجموعه‌ی خود جذب خواهند کرد. چرا که رشد و گسترش هر کسب و کاری با داشتن تیمی منسجم و کاربلد امکان پذیر خواهد بود و تمرکز روی پتانسیل‌های چنین اشخاصی بهترین تیم کاری را به وجود خواهد آورد. اما به راستی، چه کسی راه رسیدن به چنین جایگاه ایده‌آلی را نشانتان خواهد داد؟

چراغ، نسل جدیدی از پلتفرم‌های استخدامی است که فراتر از یک سایت کاریابی عمل کرده و تمام آن‌چه که برای انتخاب شغل مورد علاقه به آن نیاز دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد. این سامانه‌ی هوشمند نه تنها بانک اطلاعاتی گسترده‌ای از فرصت‌های شغلی برای استخدام در شهر تهران، اصفهان، مشهد و سایر شهرهای ایران در اختیار کاربران قرار می‌دهد بلکه با داشتن خدمات جذاب و منحصر به فردش، آن‌ها را در مسیر استخدام بهینه یاری خواهد داد.

تست‌های خودشناسی معتبر، رزومه‌ساز حرفه‌ای، جستجوی هوشمند و پیشرفته، محتواهای متنی و ویدئویی متنوع و آموزشی مورد نیاز مشاغل بخشی از خدمات سامانه‌ی چراغ می‌باشند. کاربران می‌توانند با خرید فیلم آموزشی سایت چراغ به تقویت مهارت‌های فردی و تخصصی خود برای ورود به بازار کار بپردازند. همچنین تعامل پایدار ما با شرکت‌های معتبر موجب شده تا گنجینه‌ی ارزشمندی از بهترین فرصت‌های شغلی در سراسر کشور را در اختیار کارجویان قرار دهیم.
 
https://naftonline.ir/news/20816/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0