تاریخ انتشاردوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
برای نخستین بار در ایران دستگاه آزمایش فشارسنج با وزنه (Deed Weight Tester) در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه فارس با هزینه حدود یک پنجم مشابه خارجی طراحی و تولید شد.
ایران به جمع سازندگان دستگاه آزمایش فشارسنج با وزنه پیوست
ایران به جمع سازندگان دستگاه آزمایش فشارسنج با وزنه پیوست
به گزارش نفت آنلاین به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، سیدمحمد هاشمی‌راد، کارمند ابزار دقیق و طراح و سازنده این دستگاه و پژوهشگر برتر منطقه فارس شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت گفت: این وسیله یا همان گیج تستر، وزنه‌ای به‌عنوان مرجع فشار برای چک کردن دقت و صحت قرائت یک فشارسنج است و در این تجهیز برای اندازه‌گیری از وزنه‌های قابل ردیابی برای اعمال فشار به یک سیال استفاده می‌شود.

وی افزود: تستر وزن مرده (DWT) یک روش استاندارد کالیبراسیون است که سیلندر پیستونی با بار قرار داده‌شده روی آن سبب ایجاد تعادل با فشار اعمال‌شده زیر پیستون می‌شود.

هاشمی‌راد تأکید کرد: از ترازوی فشار به‌عنوان استاندارد مرجع نیز یاد می‌شود. به این معنا که فشار اندازه‌گیری‌شده از طریق آن به روش مستقیم است و محاسبه فشار مطابق با فرمول P=F/A انجام می‌شود. جرم وزنه‌ها، سطح مقطع پیستون، فشار اتمسفر و سایر مواردی که در اندازه‌گیری دقیق فشار دخیل هستند در این روش تاثیرگذارند و شما را به مرجع واقعی با عدم قطعیت بسیار کوچک نزدیک می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ایران نهمین کشور دنیاست که فناوری ساخت این دستگاه را به دست آورده و توانسته است آن را با یک پنجم هزینه مشابه خارجی طراحی و تولید کنیم، گفت: به‌طور معمول دستگاه آزمایش فشارسنج با وزنه در آزمایشگاه‌های کالیبراسیون برای کالیبره کردن استانداردهای ثانویه مانند آزمون گیج و کالیبراتورهای الکترونیک کاربرد دارد.
https://naftonline.ir/news/20754/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
خسروی
باسلام لطفا پاداشت پایان خدمت سال 92 و را پیگری فرمائید اگر به حق والناس اعتقاد دارید و اگر مسلمان هستید با تشکر
feedback
Iran, Islamic Republic of
حسین غفاری
سلام. این دستگاه تکنولوژی 40 سال پیش بوده، که الان منسوخ شده،پس نمیشه بگی اختراع
تازه ترين نظرات
0