تاریخ انتشارجمعه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
شرکت ملی نفت یمن با اشاره به توقیف نفتکش‌های یمنی از سوی متجاوزان، ائتلاف متجاوز را مسئول محرومیت مردم این کشور از منافع کاهش قیمت مشتقات نفتی دانست.
صنعت نفت یمن | نفت آنلاین
صنعت نفت یمن | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از شبکه المسیره، شرکت نفت یمن با برگزاری کنفرانس خبری در صنعا -پایتخت- اقدام ائتلاف متجاوز را در توقیف کشتی‌های حامل مشتقات نفتی محکوم و تاکید کرد این اقدام بر مشکلات مردم یمن افزوده است.

گزارشگر المسیره گفت: با وجود کاهش قیمت جهانی نفت، قیمت آن در یمن همچنان بالاست، زیرا ائتلاف متجاوز کشتی‌های حامل مشتقات نفتی را گروگان گرفته است.
شرکت نفت یمن با برگزاری کنفرانس خبری در صنعا، علت بالا بودن قیمت نفت و مشتقات نفتی را در این کشور توضیح داد. مسئولان شرکت نفت یمن در این کنفرانس خبری که شماری از رسانه‌های داخلی و بین‌المللی در آن حضور داشتند، توضیح دادند که علت اصلی بالا بودن قیمت‌ها در یمن، اقدام تجاوزکارانه دشمن سعودی در محاصره این کشور و توقیف نفتکش‌هاست، اقدامی که بر رنج و درد مردم یمن افزوده است.

امین الشباطی، از مسئولان شرکت نفت یمن، با قرائت بیانیه‌ای در این کنفرانس گفت ائتلاف متجاوز تاکنون به صورت متناوب، بیش از صد و ۲۷ نفتکش را توقیف کرده که مدت توقیف برخی از آنها، گاه به صد و ۴۵ روز رسیده است. وی تاکید کرد این اقدام دشمن متجاوز اقتصاد ملی را نابود کرده و حدود ۶۰ میلیون دلار زیان مستقیم به آن وارد آورده است و این در حالی است که همچنان ۱۶ کشتی حامل مشتقات نفتی را در توقیف خود دارد.

او تاکید کرد دشمن سعودی در حالی نفتکش‌های یاد شده را توقیف کرده است که همه آن‌ها برای ورود به بندر الحدیده مجوز قانونی داشته‌اند.

شرکت ملی نفت یمن در بیانیه خود مسئولیت کامل محرومیت مردم یمن را از بهره مندی از کاهش قیمت مشتقات نفتی، متوجه نیرو‌های متجاوز و سازمان ملل متحد دانسته است. این شرکت در همین حال از مردم یمن خواسته است به شایعات مزدوران وابسته به ائتلاف متجاوز توجه نکنند؛ شایعاتی که هدف آن‌ها تضعیف روحیه مردم و از بین بردن اعتماد متقابل بین مردم و شرکت ملی نفت یمن است.

احمد عبدالله دارس، وزیر نفت و معادن یمن، نیز در این کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد: ما همواره قیمت‌های نفت را بررسی می‌کنیم و آن‌ها را زیر نظر داریم تا بتوانیم مشتقات نفتی را با مناسب‌ترین قیمت در اختیار شهروندان یمنی قرار دهیم.
https://naftonline.ir/news/20723/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0