تاریخ انتشارسه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳
در ایام تعطیلی واحدهای تولیدی، مدیرعامل پتروشیمی ارومیه بدون کسب مجوز بهداشتی از شبکه بهداشت و درمان اقدام به بکارگیری کارگران کرد و تعدادی از کارگران به کرونا مبتلا شدند.
ابتلا  کارگران پتروشیمی ارومیه به کرونا | نفت آنلاین
ابتلا کارگران پتروشیمی ارومیه به کرونا | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین چندی پیش خبر ابتلای چند نفر از کارگران مجتمع پتروشیمی ارومیه شنیده شد.

علت آن عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مجتمع و فعالیت بدون مجوز پتروشیمی پس از شیوع ویروس کرونا عنوان شد.

اخیرا رئیس جمهور اعلام کرد که در چارچوب طرح فاصله‌گذاری هوشمند، کسب و کارهای متوسط و کم‌خطر در استان‌های کشور، با مراعات دقیق پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند از 23 فروردین ماه فعالیت خود را آغاز کنند.

 اما فعالیت کسب و کارهای پرخظر تا پایان فروردین همچنان متوقف خواهد بود تا بعدا راجع به آنها تصمیم‌گیری شود.

پس از شنیدن خبر ابتلای کارگران پتروشیمی ارومیه به کرونا، برخی در اظهارنظرهای خود این خبر را تایید و برخی به رد این ادعا پرداختند.

عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون کارگری مجلس و نماینده مردم ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: متاسفانه در ایام تعطیلی واحدهای تولیدی، مدیرعامل پتروشیمی ارومیه بدون کسب مجوز بهداشتی از شبکه بهداشت و درمان اقدام به بکارگیری کارگران کرد.

ابتلای 37 نفر کارگر به کرونا در پتروشیمی ارومیه

نادر قاضی‌پور تصریح کرد: همچنین متاسفانه پتروشیمی ارومیه بدون رعایت اصول بهداشتی، کارگران را در این ایام دعوت به کار کرد و نتیجه این شد که 37 نفر از کارگران مجتمع پتروشیمی ارومیه به کرونا مبتلا شدند.

وی بیان کرد: امید است که مسئولان استانی اعم از استاندار آذربایجان‌غربی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شبکه بهداشت و درمان، جان کارگران را عزیز دانسته و اجازه فعالیت کارگران بدون اصول بهداشتی، برای رسیدن عده‌ای به منافع شخصی خویش را ندهند.

در این بین مدیرعامل مجتمع پتروشیمی ارومیه با اظهار بی‌خبری از شمار مبتلایان به ویروس کرونا گفت: اینکه ادعا می‌شود 37 نفر از کارگران پتروشیمی ارومیه مبتلا به کرونا شده‌اند، بنده به عنوان مدیرعامل این مجتمع از چنین آماری اطلاع ندارم.

دلجوان بیان کرد: مجتمع پتروشیمی ارومیه از سال 74 مشغول فعالیت بوده و باید به صورت پیوسته و شبانه‌روزی فعالیت کند چون توقف روند فعالیت آن، سبب می‌شود که راه‌اندازی مجدد آن یک هفته تا 10 روز به تاخیر افتد.

وی با تاکید بر اینکه پروتکل‌های بهداشتی در این مجتمع به خوبی رعایت می‌شود افزود: در واحد پتروشیمی ارومیه پروتکل‌های بهداشتی بیش از سایر واحد رعایت می‌شود و قوانین سخت‌گیرانه‌ای دارد.

ادعا نمی‌کنم که هیچ مورد کرونایی وجود ندارد

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی ارومیه در ادامه با اشاره به اینکه من ادعا نمی‌کنم که هیچ مورد کرونایی وجود ندارد گفت: مگر می‌توان گفت که در ارومیه، ایران و جهان چند درصد مردم مبتلا به کرونا هستند؟!

وی اظهار کرد: هر روز صبح در این مجتمع، کارگران در بدو ورود به محل کار غربالگری و تب سنجی شده و اگر وضعیت سلامتی آنها مشکوک باشد به آنها مرخصی داده می‌شود.

دلجوان گفت: اگر کارگری نیز مبتلا به کرونا باشد حقوق کامل وی در دوران مرخصی و استراحت پرداخت شده و حتی بیمه کارگران را نیز پتروشیمی پرداخت می‌کند تا آنان مجبور به مراجعه به سازمان تامین اجتماعی نشوند.

وی بیان کرد: معمولا پس از ارزیابی سلامتی کارگران، گزارش آن به مدیرعامل ارسال می‌شود که تاکنون موردی گزارش نشده است.

سال گذشته تست کرونای نخستین کارگر مجتمع پتروشیمی مثبت اعلام شد

در ادامه یکی از کارگران این مجتمع با اشاره به اینکه در تاریخ 15 اسفند سال گذشته تست کرونای نخستین کارگر مجتمع پتروشیمی مثبت اعلام شد اظهار کرد: تا این لحظه، از 80 نفر از کارگران پتروشیمی که تست کرونا داده بودند، 40 تا 45 نفر از کارگران به کرونا مبتلا شده‌اند.

وی گفت: در این بین، وزارت بهداشت با اعزام تیمی به این مجتمع، اقدام به تست‌گیری از کارگران کرده و تصمیم به قرنطینه آنها شد که شرایط 6 نفر از کارگران حاد بوده و حتی در آی‌سی‌یو بستری شدند اما خوشبختانه حال عمومی آنها هم اکنون مطلوب است.

این کارگر با اشاره به اینکه با توجه به اینکه محیط پتروشیمی یک محیط کارگری است بهداشت ضعیفی دارد افزود: اما در عین حال ماسک و مواد ضدعفونی کننده در این واحد توزیع شده و رختکن و محل نشستن کارگران همه روزه ضدعفونی می‌شود.
وی تصریح کرد: پس از شیوع ویروس کرونا در بین کارگران مجتمع پتروشمی ارومیه، طبخ غذا در رستوران آن ممنوع شده و کارگران از منازل خود غذا می‌برند.
 
https://naftonline.ir/news/20693/
منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0