تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
قراردادی ها و پیمانکاری های صنعت نفت بخوانند؛

آخرین خبر در خصوص تعیین مزد ۹۹ کارکنان غیررسمی صنعت نفت

دستمزد کارکنان قراردادی مدت موقت و پیمانکاری صنعت نفت بر اساس قانون کار است و بر همین اساس این دسته از کارکنان اخبار مربوط به تعیین مزد 99 را به دقت پیگیری می نمایند.
میزان افزایش حقوق نیروهای پیمانکاری و قراردادی در سال 1399 | نفت آنلاین
میزان افزایش حقوق نیروهای پیمانکاری و قراردادی در سال 1399 | نفت آنلاین
به گزارش خبرنگار نفت آنلاین ؛ دستمزد کارکنان قراردادی مدت موقت و پیمانکاری صنعت نفت بر اساس قانون کار است و بر همین اساس این دسته از کارکنان اخبار مربوط به تعیین مزد 99 را به دقت پیگیری می نمایند.

در حالی که فقط 10 روز تا پایان سال 1398 باقیمانده است ،  جلسه شورای عالی کار به منظور تعیین دستمزد سال 99 کارگران تا کنون حتی یکبار نیز تشکیل نشده است. 

از آنجا که نمایندگان کارگری و کارفرمایی در سنوات گذشته برای تعیین حداقل دستمزد همیشه اختلاف نظرهایی داشتند، تعیین حداقل دستمزد در یک جلسه معمولا به نتیجه نمی رسد و برگزاری حداقل چند جلسه نیاز است. 

 امروز 20 اسفندماه قرار بود جلسه شورای عالی کار با دستور کار بررسی تعیین مزد 99 برگزار شود که  طبق اظهارات یکی از اعضای شورای عالی کار این جلسه لغو و به هفته آینده موکول شده است.

تاریخ بعدی جلسه شورای عالی کار طبق دعوت نامه ای که از سوی دبیرخانه این شورا برای اعضا ارسال شده است، 26 اسفند ماه است .

با توجه به اینکه این جلسه در 26 اسفندماه 98 برگزار خواهد شد بعید می رسد که در 4 روز مانده به پایان سال میزان دستمزد 99 کارگران مشخص شود و احتمال موکول شدن ادامه جلسات به سال جدید نیز هست.

نتیجه جلسات شورای عالی کار جهت تعیین دستمزد 99 هر چه بود ؛ جهت نیروهای پیمانکاری و قراردادی نفت اجرا خواهد شد.

شایان ذکر است در فضای مجازی خبرهایی مبنی بر پرداخت دستمزد 99 کارکنان قراردادی مدت موقت بصورت کارمندی مطرح شده است که پیگیری نفت آنلاین نشان می دهد خبر فوق صحت ندارد .

همچنین با توجه به اینکه تمامی مزایای نیروهای قرادادی مدت موقت بصورت کارگری پرداخت می شود ، در سال های اخیر عیدی این دسته از کارکنان بصورت کارمندی پرداخت شد و این موضوع باعث انتقادهایی از سوی کارکنان قراردادی مدت موقت شده بود.

در پایان این نکته قابل ذکر است که حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال قبل حدود ۳۶.۵ درصد بود و احتمال افزایش حقوق کارگران در سال 1399 با توجه به تورم موجود حداقل 30 درصد می باشد.
https://naftonline.ir/news/20372/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0