تاریخ انتشارشنبه ۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
رئیس اداره سازندگی عملیات حفاری خشکی – 3 شرکت ملی حفاری ایران:

برای نخستین بار بخش A – frame دستگاه حفاری طراحی و ساخته شد

رئیس اداره سازندگی مدیریت عملیات حفاری خشکی – 3 شرکت ملی حفاری ایران گفت: برای نخستین بار A – frame یک دستگاه حفاری در این بخش طراحی و ساخته شد.
ساخت بخش  A – frame دستگاه حفاری برای نخستین بار | نفت آنلاین
ساخت بخش A – frame دستگاه حفاری برای نخستین بار | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران علیرضا رضایی روز شنبه (دوم آذرماه)  در توضیح بیشتر در این باره افزود: این تجهیز با توجه به نیاز دستگاه حفاری 50 فتح طراحی و ساخته شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به اعلام  نظر بازرسان فنی ومتخصصان مهندسی، ساخت این تجهیز  در  بخش سازندگی عملیات حفاری خشکی – 3 شرکت در دستور کار قرار گرفت.
رضایی گفت: این اقدام در راستای استفاده بهینه از امکانات موجود شرکت با هماهنگی اداره بازرسی و مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت نقشه های اجرایی طراحی و ساخت این بخش اساسی از دستگاه حفاری توسط متخصصان و کارکنان واحد سازندگی عملیات – 3  کلید خورد.

رئیس اداره سازندگی مدیریت عملیات حفاری خشکی – 3 شرکت ملی حفاری ایران در پیوند با این مطلب افزود: برای ساخت A – frame که در برپایی و ایستایی دستگاه حفاری نقش اصلی را ایفا می کند با استفاده از متریال مشابه و تغییرات جزیی و شبیه سازی در سیستم نرم افزاری مراحل انجام کار دنبال و مونتاژ اولیه آن در یارد سازندگی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه حفاری 50 فتح در زمان حاضر در عملیات تعمیر چاه های نفت و گاز کاربست دارد، اضافه کرد: به منظور راه اندازی سریع دستگاه و پیوست آن به ناوگان عملیاتی شرکت همسو با وظایف جاری و خدمات دهی این بخش به مناطق عملیاتی، ساخت این سازه در اولویت اجرا تعریف گردید.

رضایی گفت: این اداره پیش از این نیز  با عنایت به نیاز عملیاتی در یک اقدام ابتکاری مبادرت به تغییر و افزایش ارتفاع دستگاه حفاری 85 فتح نمود که این افزایش حدود یک متر ، زمینه کارآیی بیشتر دکل را فراهم آورد.

رئیس اداره سازندگی مدیریت عملیات حفاری خشکی – 3 شرکت ملی حفاری ایران یادآور شد: همچنین طرح افزایش ارتفاع  دکل حفاری 20 فتح هم اعمال گردیده که منتظر تست میدانی آن پس از استقرار دستگاه روی لوکیشن هستیم.

اداره سازندگی مدیریت عملیات حفاری خشکی – 3 شرکت ملی حفاری ایران وظیفه ارایه خدمات در تمامی بخش های ساخت و تعمیر تجهیزات به ویژه سازه های فولادی 23 دستگاه حفاری تحت سرپرستی این مدیریت را بر عهده دارد.
https://naftonline.ir/news/19491/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0