تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۵
نخستین سکوی فازهای ٢٢ تا ٢۴ پارس جنوبی به‌زوی به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش نفت آنلاین، محمد مشکین‌فام در جریان بازدید از طرح های گازی پارس جنوبی گفت: بزودی و تا پایان ماه جاری، بهره برداری از سه سکوی گازی و تکمیل اولین زنجیره تولید طرح های ١٣ و ٢٢ تا ٢۴ پارس جنوبی محقق می شود.

مشکین فام با بیان اینکه در روزهای آتی، سکوی اقماری ٢۴A از یارد شرکت صدرا بارگیری و آماده حمل می شود، اظهار کرد: سکوی ٢٢ طرح توسعه فازهای ٢٢ تا ٢۴ پارس جنوبی که عملیات نصب آن پیش ازاین انجام شده بود، تا پایان آینده به بهره برداری می رسد.

دو سکوی فاز ١٣ بزودی تولیدی می شود

وی با اشاره به اینکه کار راه اندازی سکوهای موقعیت B وD فاز ١٣ پارس جنوبی پس از عملیات نصب در موقعیت دریا بسیار مناسب است گفت: امیدواریم دو هفته دیگر سکوی موقعیت اصلی B و تا اوایل بهمن ماه نیز سکوی موقعیت اقماری D به بهره برداری برسد.

مشکین فام روشن شدن پایلوت مشعل سکوی ١٣B در بازه زمانی دو روز از آغاز عملیات هوک آپ ( اتصالات فصل مشترک ) را کم نظیر توصیف کرد و گفت که این اقدام حاوی ثبت رکوردی جدید در عملیات فوق و نشانگر توان بالای متخصصان داخلی در کاهش چشمگیر زمان راه اندازی سکوهای گازی است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس وضعیت راه اندازی واحدهای پالایشگاهی این دو طرح را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: همزمان با آمادگی سکوها، تمهیداتی درحال انجام است تا زنجیره تولید در هر کدام از طرح های یاد شده تکمیل شود.

وی که پیش از حضور در طرح های توسعه ١٣ و ٢٢ تا ٢۴ ، از تاسیسات پالایشگاهی فاز١۴ بازدید کرده بود، درباره وضعیت کلی این طرح گفت: در بخش دریا علاوه بر دو سکوی تولیدی که هم اکنون نقش مهمی در افزایش تولید زمستانی گاز از پارس جنوبی را برعهده دارند، سکوی سوم طرح تا پایان سال آماده انتقال به موقعیت این بلوک می شود. در بخش پالایشگاهی هم بر روی تامین کالاهای باقیمانده و ایجاد جبهه های کاری تمرکز خواهد شد.

مخازن میعانات گازی آماده دریافت میعانات پالایشگاهای گازی پارس جنوبی

مشکین فام در بازدید از طرح ساخت مخازن ذخیره سازی و اندازه گیری میعانات گازی فازهای پارس جنوبی یادآور شد: از اول دی ماه ۴ مخزن با ظرفیت ذخیره سازی دو میلیون بشکه میعانات گازی آماده شده و درحال حاضر برای انتقال میعانات گازی تولید شده از پالایشگاه های گازی منطقه و انبارش در مخازن موجود، منتظر هستیم مجوز های مورد نیاز از سوی مدیریت نظارت برتولید و همچنین مجتمع بهره بردار پالایشگاه های گازی منطقه صادر شود.

به گفته وی این مخازن ذخیره سازی، به عنوان ظرفیت احتیاطی عمل می کند، به این معنا که علاوه بر تامین مستمر و دائم خوراک پالایشگاه ستاره خلیج فارس، در شرایط محدودیت صادرات، میعانات گازی را ذخیره خواهد کرد. / شرکت نفت و گاز پارس

https://naftonline.ir/news/12997/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0