تاریخ انتشاريکشنبه ۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
آخرین ردیف شیرین‌سازی پالایشگاه فاز ۱۳ به بهره‌برداری رسید
به گزارش نفت آنلاین، پیام معتمد با اشاره به سرعت بخشی در روند توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی گفت: با تلاش کارکنان بخشهای مختلف عملیاتی در گروه کارفرمایی و پیمانکاران خصوصا شرکت‌های پتروپایدار ایرانیان و تسکو در این طرح، آخرین ردیف شیرین‌سازی پالایشگاه این فاز راه‌اندازی شد.

وی پیش‌بینی کرد گاز فرآورش شده از چهارمین ردیف پالایشگاه فاز ۱۳ تا پایان هفته جاری به شبکه سراسری گاز تزریق شود.

به گفته مجری طرح، سه ردیف دیگر شیرین‌سازی پالایشگاه فاز ۱۳ پارس جنوبی پیش از این با دریافت گاز ترش فازهای ۶، ۷ و ۸ عملیاتی شده و ردیف سوم تصفیه گاز ترش این پالایشگاه نیز به عنوان آخرین واحد شیرین سازی، تا پایان هفته جاری با شیرین‌سازی ۶ میلیون مترمکعب گاز غنی در روز در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

ردیف سوم شیرین‌سازی گاز پالایشگاه فاز ۱۳، با رسیدن به ظرفیت کامل تولید، روزانه ۵۰۰ میلیون فوت مکعب (معادل ۱۴٫۲ میلیون مترمکعب) گاز را شیرین‌سازی کرده و به شبکه سراسری ارسال خواهد کرد.

پیام معتمد با اشاره به آمادگی کامل پالایشگاه فاز ۱۳ برای دریافت گاز ترش سکوهای تازه نصب شده این فاز گفت: این پالایشگاه هم اکنون روزانه بیش از بیست میلیون مترمکعب گاز ترش فازهای ۶، ۷ و ۸ پارس جنوبی را فرآوری و به شبکه سراسری ارسال می‌کند./شرکت نفت و گاز پارس

https://naftonline.ir/news/12586/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0