تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
به همت متخصصین قرارگاه خاتم الانبیا (ص) سپاه انجام شد؛

عملیاتی شدن کم ‌نظیرترین حفاری افقی کوهستان در خاورمیانه

کم ‌نظیرترین حفاری افقی جهت دار hdd کوهستان در خاورمیانه به همت متخصصین قرارگاه خاتم الانبیا (ص) سپاه در استان بوشهر عملیاتی شد.
به گزارش نفت آنلاین،  فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با حضور در مناطق سخت گذر استان بوشهر روند اجرایی اولین حفاری افقی جهت دار hdd کوهستان را در کشور و خاورمیانه بررسی کرد.
سردار سعید محمد با بیان این که این حفاری در امتداد ساخت خط لوله ۱۸ اینچی به طول ۶۳ کیلو متر با هدف انتقال روزانه ۱۳۵ هزار بشکه گاز مایع از مجتمع پارسیان مهر به مجتمع عسلویه ساخته می‌شود گفت: متخصصان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با توجه به شرایط سخت منطقه کوهستانی محل ساخت این لوله‌ها در یک روش خلاقانه روش hdd یا حفاری جهت دار افقی را برای اولین بار در خاورمیانه طراحی و اجرا کرده اند.
 
وی افزود: اجرای این روش که به طول ۶۰۰ متر می‌تواند کاهش ارتفاع ۲۰۰ متری کوهستان را به همراه داشته باشد باعث شده تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری را کاهش دهد و از این طریق صرفه جویی زیادی در هزینه ساخت حاصل شود.
 
همچنین با حضور فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا فاز نخست اولین و بزرگترین بندر تخصصی صنعتی معدنی و تجاری ایران در بندر پارسیان عملیاتی شد.
 
سردار سعید محمد گفت: ۸۰ درصد پست اسکله‌های کشور توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ساخته شده است.
 
وی با اشاره به اینکه متخصصان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به فناوری روز دنیا در ساخت پست اسکله‌ها دست یافته اند افزود: بنادر و پست اسکله‌های کشور به صورت تمام ایرانی ساخته می‌شود. فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با بیان اینکه بندر پارسیان یک بندر استراتژیک برای کشور است گفت: ظرفیت اسمی این بندر تخلیه و بارگیری ۴۰ میلیون تن کالا در سال می‌باشد که برای تحقق آن ۱۹ پست اسکله اجرا می‌شود.
 
سردار سعید محمد همچنین روند تکمیل طرح مرکاپتان زدایی برای افزایش ارزش افزوده چهار دلاری هر بشکه میعانات گازی را بررسی کرد.
 
وی افزود: این طرح با سرمایه گذاری ۱۹۰ میلیون دلار، توان مرکاپتان زدایی روزانه ۸۰ هزار بشکه میعانات گازی را داراست که پیش بینی می‌شود فاز اول این طرح در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.
 
سردار سعید محمد از طرح ساخت پتروشیمی دماوند یکی از بزرگترین مجتمع‌های پتروشیمی خاورمیانه که اکنون فاز اول آن بیش از ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد را هم بازدید کرد.
 
وی در این بازدید اظهار داشت: ۲/۶ میلیارد یورو ارزش این طرح می‌باشد که در سه فاز تعریف شده است و فاز اول این طرح با سرمایه‌گذاری یک میلیارد یورو تا شهریور ۱۴۰۰ تکمیل خواهد شد.
 
 سردار سعید محمد هدف از اجرای طرح پتروشیمی دماوند را تامین خوراک و سرویس‌های جانبی ۲۹ مجتمع پتروشیمی‌های فاز ۲ عسلویه دانست.
 
وی اظهار داشت: در حال حاضر ۸ طرح پتروشیمی تکمیل شده و در حال بهره برداری است و تمام خوراک و سرویس‌های جانبی را دماوند تامین کرده است.
https://naftonline.ir/video/22542/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0