تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
ظریف امروز به مجلس رفت و به سوالات نمایندگان پاسخ داد.
سخنرانی ظریف در مجلس
ظریف: من هیچگاه مسائل داخلی را به خارج نبردم
 
هرچه من گفتم، رهبر انقلاب شنیدند، اگر دروغ گفتم ایشان شنیدند، گفتند ظریف صادق است، اگر راست گفتم ایشان شنیدند و گفتند شجاع است.

آقای ظریف شما پس از شهادت حاج قاسم به غرب پیام ذلت دادید

محمد صفایی دلوئی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 15 تیرماه) مجلس شورای اسلامی، با اشاره به گزارش وزیر امور خارجه در جلسه امروز مجلس، گفت: آقای ظریف شما مجلس یازدهم را چگونه تصور کرده اید، شما تحولات بین المللی پسا غرب را در عمل باور ندارید. پس از شهادت حاج قاسم شما به غرب پیام ذلت دادید.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای ظریف شما بحث از وحدت ملی و موضوع فراجناحی می زنید اما درجلسه تان با کری گفته اید که اگر با ما به توافق نرسید، جریان رادیکالیسم در ایران روی کار می آید. آقای ظریف چرا به مردم دروغ می گویید، روزی که کری با پای شکسته به مذاکره آمد، رهبر انقلاب اسلامی فرمودند که او با پای شکسته به مذاکره آمده چون به مذاکره نیاز دارد، شما از مواضع مقتدرانه انقلاب اسلامی کوتاه نیایید اما شما کوتاه آمدید.

آقای ظریف! در وزارت خارجه کارشناس اقتصادی دارید؟/ بر سر اکثر پست‌هایی که در اروپا دارید، دعواست!

«مولوی» نماینده مردم آبادان در مجلس:
مگر نه اینکه مدعی هستید تسهیل‌گر امور اقتصادی هستید، اصلا در وزارت امور خارجه کارشناس اقتصادی دارید؟ کارشناسانی که معرفی می‌کنید دارای مدارک تحصیلی مرتبط با امور فرهنگی و سیاسی هستند!

عدد و ارقام بیانگر این است که حجم مبادلات اقتصادی ایران با کل دنیا ۹۸ درصد است ولی با اروپا ۲ درصد است، از سوی دیگر اکثر پست‌هایی که شما در اروپا دارید تکمیل شده و همچنان بر سر آنها دعوا وجود دارد، چرا با کشورهایی همچون چین، هند و عراق که حجم مبادلات ایران است بعضا در حد سفیر و کنسولگری با مشکل مواجه هستید.

مدعی بودید بیشترین سفر و مراودات را با عراق دارید، بگویید نتایج آخرین سفر رئیس جمهور که به این کشور داشت و قرار بود کمیسیونی برای لایروبی اروند و مراودات مرزی تشکیل شود چه نتیجه ای داد ؟ جز اینکه نتیجه این است که الان مرز شلمچه تعطیل شده است و محور بزرگ اروندرود که زمانی محل تجارت، گردشگری و صیادی بود بی‌فایده مانده است.

دلار ۲۰ هزار تومانی، همان گلابی‌هایی است که به مردم وعده دادید!

«راستینه»، نماینده مردم شهرکرد در مجلس:
برجام با هدف از کار انداختن چرخ های سانتریفیوژها سبب از کار انداختن چرخ های اقتصادی شد.

دلار ۲۰ هزار تومانی را باید دلار برجامی نامید و این موضوع همان گلابی هایی است که شما به مردم وعده دادید.

شما از کاهش فشار بر مردم سخن می گویید اما شرط های برجامی، سقوط آزاد ارز و مشکلات اقتصادی را برای مردم رقم زده است.

باید پیام اقتدار ملت ایران را با پایان دادن به سیاست های برجامی و تقویت روابط بین المللی مبتنی بر دیپلماسی بخش خصوصی به دنیا اعلام کنید.

نماینده گرگان خطاب به ظریف: ژست موفقیت نگیرید

«سنگدوینی»:
استان گلستان که دومین استان کشور در پرورش مرغ است، به ترکمنستان صادرات مرغ ندارد این در حالی است که باید پرسید چرا مشکل گازی ایران و ترکمنستان تاکنون حل نشده است.

۵ ماه است که مرز ایران و ترکمنستان تعطیل است و با وجود اینکه حدود ۳۵ درصد مردم گلستان سنی و ترکمن هستند نمی‌توانند ارتباط اقتصادی و تجاری خوبی با ترکمن‌ها برقرار کنند، آنگاه شما از صادرات می‌گویید این صادرات کجاست.

آقای ظریف اعلام کرد که سیاست‌هایشان همیشه موفقیت آمیز است و دائما ژست موفقیت را می‌گیرند اما در مسیری که طی کردند منفعلانه بودند.

قالیباف: انتظار داریم وزارت خارجه نقش اقتصادی خود را بدرستی ایفا کند

رئیس مجلس:

امروز در بحث مسائل ارزی توقع این است که وزارت خارجه پولی که مدت هاست نزد کشورهای دیگر باقی مانده را دریافت کند و با تلاش مضاعف انتقال ارز را انجام دهد.

باید شورای حکام این را بداند که هرگز ایران و مجلس به آژانس انرژی اتمی این اجازه را نخواهند داد که همین طور دستش باز باشد و بدون محدودیت هرکاری که می‌خواهد، انجام دهد و حلقه‌های جاسوسی کشورهای دیگر را تکمیل کند.

ما در مقابل این زیاده خواهی آنها، انتظارمان از دولت و وزارت خارجه این است که سیاست های کاهش برجامی را اجرا کنند.

امیدواریم وزارت خارجه در حوزه اقتصاد وظیفه خود را به درستی انجام دهد.
وزارت خارجه به وزارت امور خارجه و تجارت بین‌الملل تبدیل شود.
https://naftonline.ir/video/21346/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0