تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
در نفتکش ها رنگ‌های تیره، مانع از نمایان شدن چرک و زنگار به خصوص در عکس‌ها می‌شود، ضمن اینکه گرما و حرارت تابشی خورشید را جذب می‌کنند که از نظر فنی نیز به تنظیم هوای داخل مخازن کمک می‌کند.
رنگ بندی بدنه نفتکش ها | نفت آنلاین
رنگ بندی بدنه نفتکش ها | نفت آنلاین
بر اساس یک استاندارد بین‌المللی که از سال ۱۹۹۹ میلادی به اجرا گذاشته شده است، بخش پایینی بدنه نفتکش ها که با آب در تماس است و تر و خشک می‌شود، باید به رنگ قرمز جگری و بخش خشک بدنه در بالای قسمت قرمز هم باید مشکی رنگ باشد. عرشه نفتکش هم باید به رنگ سبز تیره رنگ‌آمیزی شود.

رنگ‌های تیره، مانع از نمایان شدن چرک و زنگار به خصوص در عکس‌ها می‌شود، ضمن اینکه گرما و حرارت تابشی خورشید را جذب می‌کنند که از نظر فنی نیز به تنظیم هوای داخل مخازن کمک می‌کند.

بکارگیری رنگ سبز تیره در عرشه هم ضمن کمک به پاک‌سازی هوای محیط مرطوب عرشه از بازتابش، از انعکاس نور و آزار چشم کارکنان جلوگیری و نگاه به این رنگ حس خوبی ایجاد می‌کند. از سوی دیگر، در محیط دریایی ترکیب رنگ سبز عرشه و ساختمان سفید آن از آسمان بهتر دیده می‌شود.

اما ساختمان نفتکش و مرکز فرماندهی به رنگ سفید است که با توجه به اسکان و اقامت کارکنان در این بخش، رنگ سفید، نور را برمی‌گرداند و از جذب نور و گرمای اضافه محیط جلوگیری می‌کند./نفت پلاس
https://naftonline.ir/report/22135/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0