روابط عمومی" جایی ست که رسالتش شنیدن، فهمیدن، بیان کردن و ترویج همدلانه زیستن در سازمان و همزیستی با جامعه است.
شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب
«روابط عمومی» نه صرفاً یک واحد سازمانی، بلکه «قلب تپنده ارتباطات» در هر نهاد پویا و پیشرو است که مجموع عملکرد آن باید به ایجاد اعتماد و ارتقای جایگاه سازمان در جامعه و نزد مردم منجر شود.
پیداست که انجام ماموریتی چنین خطیر، تنها از یک واحد سازمانی با عده معدود و امکانات محدود ساخته نیست؛ لاجرم ما روابط عمومی را نقشی و وظیفهای ساری در تمام سطوح سازمان و توسط همه نیروها میدانیم که هماهنگ کننده و همسو کننده نیروها، یک واحد مشخص و مستقر سازمانی است.
۲۷ اردیبهشت، فرصتی مغتنم برای تأمل در جایگاه خطیر روابط عمومیهاست؛ نهادی که در میانهی سازمان ایستاده است تا شفافیت، صداقت، پاسخگویی و اقناع را جاری کنند.
امروز بیش از همیشه، کارکرد حرفهای روابط عمومی در مسیر اعتمادآفرینی، مدیریت افکار عمومی، و تقویت سرمایه اجتماعی سازمان اهمیت دارد.
ما در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با تکیه بر ظرفیتهای غنی انسانی و تجارب ارزشمند همکارانمان، در مسیر تعالی ارتباطات درونسازمانی و برونسازمانی گام برداشته و از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.
در بعد درون سازمانی تقویت ارتباطات دوسویه میان مدیریت و سرمایهانسانی برای همسو کردن نیروها و تحقق اهداف تولید و انجام کارهای سترگ، و در بخش برون سازمانی، توسعه روابط با عموم مردم، نخبگان و نمایندگان افکار عمومی با هدف ارتقای سرمایه اجتماعی و "مردمداری" شانی است که روابط عمومی برای رسیدن به آن باید مصمم و مفتخر باشد.
اینجانب ضمن تبریک این روز ارجمند به همه تلاشگران حوزه ارتباطات و روابط عمومی در سراسر کشور، بهویژه همکاران عزیز خودم در صنعت نفت و بهویژه شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب، امیدوارم با همدلی، خلاقیت و نگاه حرفهای، بیش از پیش در مسیر شکوفایی این عرصه گام برداریم. در پایان یاد و خاطره تمامی پیشکسوتان و درگذشتگان این حوزه اثرگذار را گرامی داشته و از سعی و صلابت همه کسانی که پیش از این برای ایجاد قرابت و همسازی مردم و همسویی نیروها در مسیر تعالی صنعت عظیم نفت و اعتلای ایران بزرگ گام برداشتهاند، صمیمانه سپاسگزاری میکنم.
علمدار متولی
رییس روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴