تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
رئیس هیئت‌رئیسه صندوق بازنشستگی صنعت نفت از مذاکره این مجموعه به‌عنوان بخش غیردولتی مستقل با شرکت ملی نفت ایران برای توسعه چند میدان نفتی خبر داد.
عبدالحسین بیات | صندوق بازنشستگی نفت
عبدالحسین بیات | صندوق بازنشستگی نفت
به گزارش نفت آنلاین به نقل از صندوق بازنشستگی صنعت نفت، عبدالحسین بیات در دیدار با جمعی از خانواده‌های ایثارگران بازنشسته صنعت نفت سراسر کشور با گرامیداشت اعیاد شعبانیه در سخنانی به طرح مسائل مهمی همچون ضرورت خدمت حداکثری به بازنشستگان، حفظ پایداری و عمر صندوق، ابعاد توسعه نوین و اقتصادی صنعت نفت و نقش‌آفرینی گروه اقتصادی صندوق در توسعه میدان‌های نفت و گاز در بخش بالادست صنعت نفت پرداخت.
 
وی گفت: رویکرد صندوق‌ها به تأسی از سیره مقام معظم رهبری، دولت کریمه اسلامی و همچنین وزیر مجاهد، بسیجی و متخصص صنعت نفت، خدمت حداکثری و تلاش برای فراهم کردن خدماتی درخور شأن و منزلت بازنشستگان پس از پایان دوره خدمت در صنعت نفت است.
 
رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که دوره بازنشستگی را آیینه اشتغال خواندند، گفت: به تأسی از این رهنمودها، نوع فعالیت و خدمات صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت از فعالیت همکارانمان در معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت در زمینه حفظ و نگهداشت و اشتغال نیروی انسانی سخت‌تر است، زیرا نتیجه اقدام‌های ما در صندوق‌ها باید در سطحی باشد که هم رضایت بازنشستگان عزیز را فراهم کند و هم باعث امید به آینده شاغلان گرامی و ماندگاری آنها در صنعت نفت شود.
 
بیات خطاب به ایثارگران بازنشسته اظهار کرد: باید شرایطی فراهم کنیم که همکاران شاغل در مناطق عملیاتی نفت که فعالیتشان با تلاش و مجاهدت شبانه‌روزی به‌ویژه در سکوهای نفتی همراه است، آینده خود را به‌خوبی در شرایط مطلوب زندگی شما مشاهده کنند.
 
وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به عسلویه در فروردین ۱۳۹۱ که خطاب به کارکنان صنعت نفت فرمودند «کار خود را جهاد فی سبیل الله بدانید و احساس خستگی نکنید.» فعالیت در این عرصه را ارزشمند خواند و یادآور شد: صنعت نفت در دوره‌های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز در معرض تهاجم‌های مختلف از جنگ تا تحریم و به‌تازگی خرابکاری در خط لوله اصلی گاز کشور بوده که با مجاهدت، تلاش‌های جهادگونه و نقش‌آفرینی کارکنان همچنان روی پای خود ایستاده است و تمام این خدمات و زحمات در صنعت نفت عین جهاد در راه خدا می‌باشد.
 
دو مسئولیت مهم صندوق
 
رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت با برشمردن دو مسئولیت مهم صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت خدمت‌رسانی در شأن جامعه هدف (بازنشستگان) و حفظ پایداری و عمر صندوق‌ها اظهار امیدواری کرد در عمل به این دو مسئولیت توفیق لازم حاصل شود.
 
 بیات با اشاره به محدودیت‌ها برای تحقق صددرصدی مطالبات به پرداخت ماهانه سه همت در بخش مستمری و حقوق بازنشستگان صنعت نفت از محل کسورات شاغلان و عایدی حاصل از حوزه فعالیت اقتصادی گفت: بخش منابع از مسیر وصول کسورات کفایت هزینه‌های موجود را نداشته و با ناترازی همراه بود که برای رفع این ناترازی باید بخش دیگر منابع از محل سودآوری سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته تامین شود. برای همین با راهبرد «برنامه خلق منابع پایدار برای صندوق‌ها» که توسعه و پیشرفت در پروژه‌ها را ایجاد کرده است، در پایان دوره ساخت و احداث پروژه‌ها و به بهره‌برداری رسیدن آنها، منابع صندوق‌ها تقویت خواهد شد که دستاورد بسیار بزرگی برای صندوق‌هاست.
 
 وی افزود: توسعه پروژه‌ها به معنای پایداری، استقلال و توان انجام تعهدهاست، ما از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ در اندیشه تامین منابع برای ایفای تعهدهای سال‌های پیش رو بودیم؛ برای همین در ۲۹ ماه گذشته و با اعمال برنامه‌های منظم نظارتی و پیگیری، پروژه‌ها و بخش تولیدی و اقتصادی صندوق‌ها رشد و توسعه یافت.
 
نقش‌آفرینی در توسعه میدان‌ها نفتی
 
رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت با بیان اینکه سیاست اصولی هوشمندانه‌ای که مقام معظم رهبری مبنی بر واگذاری پروژه‌های نفتی به بخش خصوصی، در بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخل در بهمن‌ماه جاری مورد تأکید قرار دادند، در وزارت نفت آغاز شده و برون‌سپاری توسعه میدان‌های نفت و گاز در حال شکل‌گیری است. در این زمینه صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت به‌عنوان بخش غیردولتی مستقل برای توسعه چند میدان نفتی با شرکت ملی نفت در حال مذاکره برای امضای قرارداد است که توسعه آنها را پیش از این، شرکت ملی نفت ایران انجام می‌داد.
 
بیات با بیان اینکه صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت با فعالیت‌های اقتصادی، ناترازی درآمدی را پوشش خواهد داد؛ در این زمینه خطاب به ایثارگران بازنشسته حاضر در نشست گفت: پیشنهاد می‌شود اهتمام اصلی شما کمک به پایداری و استمرار صندوق باشد. هر چند وضع صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت از همۀ صندوق‌های موجود بهتر است، اما تلاش ما باید در مسیر حفظ، پایداری و تداوم آن برای نسل‌های آینده باشد.
 
صندوق متعلق به کارکنان است نه شرکت‌ها
 
وی گفت: افتخار ما این است که این صندوق مطابق ماده ۱۴ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت، متعلق به کارکنان است. تبصره همان ماده نیز یادآوری می‌کند که دارایی‌های صندوق متعلق به هیچ یک از چهار شرکت اصلی وزارت نفت نیست.
 
رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت گفت: صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت از برنامه‌های ستاد امور ایثارگران وزارت نفت با هدف کرامت بازنشستگان حمایت خواهد کرد و اقدام‌های منسجم و خدمت‌رسانی بیشتر مورد تأکید ماست.
 
تأکید بر روحیه پرنشاط بازنشستگان
 
بیات در ادامه سخنان خود بر لزوم حفظ شادابی و نشاط در میان بازنشستگان و پرهیز از خانه‌نشینی و گوشه گیری تأکید کرد و از آن‌ها خواست آموزه‌های تجارب دوران خدمات خود را برای بهره‌مندی نسل جدید و آینده مکتوب کنند و در فعالیت‌های متنوع گروهی که از سوی صندوق‌ها و نیز کانون‌ها برای ایجاد نشاط و روحیه و تحول مطلوب برنامه ریزی می‌شود، فعالانه شرکت کنند.
 
توصیه به حضور پرشور و انتخاب اصلح در انتخابات
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، این دوره از انتخابات را از دو بعد سقف مشارکت و انتخاب افراد صالح حائز اهمیت خواند و خواستار حضور پرشور برای انتخاب افراد اصلح و شایسته شد و خطاب به حاضران یادآور شد: بازنشستگان عزیز ما با توجه به سطح ارتباطات گسترده خود می‌توانند در این افزایش مشارکت سهم مهمی به‌عهده داشته باشند.
https://naftonline.ir/news/29512/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
غلامعباس رضایی
سلام
جناب اقای مهندس بیات، رییس محترم صندوقهای بازنشستگی نفت، خواستم از زحمات جنابعالی در دوران تصدی در صندوقهای نفت که دوران درخشش و خدمت رسانی به بازنشستگان عزیز می باشد ،تشکر نماییم ،و انتصاب شما در هیئت ریئسه صندوق ،بزرگترین خدمت به بازنشستگان عزیز هست و موجب مباهات می باشد ،صندوقهای بازنشستگی نفت باید به خود ببالد و افتخار کند که چنین رییس محترم و کاردان و دلسوزی چون شما را در راس خود دارد ،امیدوارم همیشه پیروز و سربلند باشید
feedback
Iran, Islamic Republic of
قبادی
چه کار خاصی کردن ماده ده درست کرد یا مالیاتها یا بن کارتها را؟؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
پگاه
بن کارت را هم از بازنشستگان دریغ کردید حتی بازنشستگان لیسانس بعد ۹۳ ماده ده را نگرفتن همش حرف ایا یعنی ما از نیروی پیمانکار هم برای این صنعت پایینتریم که بن کارت شامل ما نیست
0