تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه دیدگاه ایران را درباره میدان آرش با شفافیت بیان کردم، گفت: آنچه در این باره مطرح است در چارچوب سازوکار حقوقی قابل پیگیری است و طرح مسائل فنی در رسانه‌ها کمکی به حل‌وفصل موضوع نخواهد کرد.
میدان گازی آرش
میدان گازی آرش
به گزارش نفت آنلاین ، ناصر کنعانی امروز (دوشنبه، ۱۶ بهمن‌ماه) در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران درباره اقدام‌های وزارت امور خارجه در قالب دیپلماسی اقتصادی و تأکید رهبری بر این موضوع اظهار کرد: فرمایشات رهبری نصب‌العین دولت و دستگاه دیپلماسی است. استفاده از تمام ظرفیت‌های ممکن در تقویت روابط خارجی از اولویت‌های دولت است و وزارت خارجه هم به‌عنوان بازوی اجرایی دولت از همه ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند و مأموریت معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه نیز همسو با این رویکرد است.

وی افزود ارتقای تبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده، اسناد همکاری‌های ایران با کشورهای مختلف از جمله امضای ۱۰ سند همکاری میان ایران و ترکیه، عضویت ایران در سازوکارهای منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله بریکس و البته برخورداری از برنامه‌های همکاری بلندمدت با کشورهای مختلف، فعال‌سازی بنادر شمال و جنوب‌ ایران و مواردی دیگر نشان می‌دهد همسو با تحقق اهداف دیپلماسی اقتصادی تلاش‌ها و اقدام‌های گسترده‌ای شده و چشم‌انداز روابط تجاری ما با کشورهای مختلف دلگرم‌کننده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره میدان گازی آرش و ادعاهای کویت و عربستان در این زمینه تصریح کرد: در موضعی که داشتیم دیدگاه ایران را با شفافیت بیان کردم. معتقدیم آنچه مطرح است در چارچوب سازوکار حقوقی میان دو کشور قابل پیگیری است و طرح مسائل فنی در رسانه‌ها کمکی به حل‌وفصل موضوع نخواهد کرد.

کنعانی درباره گفته‌های مشاور امنیت ملی آمریکا برای احتمال حمله به ایران اظهار کرد: ایران به‌دنبال تشدید تنش و بحران در منطقه نیست. از تنش و بحران حمایت نکردیم. ایران نشان داده با هرگونه تهدیدی علیه حاکمیت و تمامیت ارضی قاطعانه برخورد می‌کند و در به‌کارگیری از توانایی‌های خود برای هرگونه پاسخ پشیمان‌کننده ذره‌ای تردید نخواهد کرد. اقتدار ایران را دیگران پیش‌تر درک کرده‌اند.
https://naftonline.ir/news/29474/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0