تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲
مدير عامل شركت پالايش نفت تهران با تاكيد بر اينكه پالايشگاه تهران به دليل مصرف سوخت گازي داراي حداقل آلايندگي است، گفت: در راستاي همكاري با سازمان محيط زيست مقرر گرديد پروژه بازيابي گازهاي ارسالي به سيستم مشعل بارويكرد زيست محيطي در شركت پالايش نفت تهران اجرايي ‌شود.
مدیرعامل پالایشگاه تهران
مدیرعامل پالایشگاه تهران
به گزارش نفت آنلاین،  حامد آرمان‌فر با اشاره به الزامات محيط زيستي كه براي پالايشگاه تهران درنظر گرفته شده است، اظهار كرد: طبق مذاكرات صورت گرفته با سازمان محيط زيست الزامي براي پالايشگاه تهران تدوين شد كه بر اساس آن پروژه بازيابي گازهاي ارسالي به سيستم مشعل پالايشگاه (Flare Gas Recovery) بارويكرد زيست محيطي و در راستاي قانون هواي پاك اجرايي شود.  
وي با بيان اينكه پالايشگاه تهران در دهه پنجاه نمايي از شعله برافراشته فلر داشت اما اكنون با اقداماتي كه صورت گرفته است ورودي‌ها به گاز فلر كاهش يافته است گفت: با اين حال به جهت همكاري با محيط زيست پروژه FGR در دستور كار قرار گرفت.  
 
مدير عامل پالايشگاه نفت تهران افزود: پروژه بازيابي گازهاي ارسالي به سيستم مشعل بارويكرد زيست محيطي در شركت پالايش نفت تهران اجرايي خواهد شد. مجوز آن از هيات مديره اخذ و كار مطالعات پايه و تفصيلي شروع شده و بزودي پروژه وارد فاز اجرا مي شود.  
 
آرمان‌فر با بيان اينكه بازرسي كل استان تهران اجراي اين پروژه را تكليف كرده و ما نيز آن را پذيرفته‌ايم، مجوز لازم اخذ شده و براي كوتاه شدن فرايند كار در حوزه مطالعات پايه از پالايشگاه‌هاي ديگر كمك گرفته‌ايم كه يك گام بزرگ رو به جلو باشد، اظهار كرد: مناقصه محدودي را برگزار و اين طرح را اجرايي خواهيم كرد.  
 
وي با بيان اينكه پالايشگاه تهران در راستاي مسئوليت هاي اجتماعي خود، گام هاي بزرگ محيط زيستي جهت ارتقا كيفيت بنزين ( پروژه CCR) و تصفيه پساب جنوب تهران برداشته و به زودي مگا پروژه كيفي سازي نفت كوره در اين شركت آغاز خواهد شد، گفت: اين در حالي است كه شركت پالايش نفت تهران در سال ۱۴۰۱ بين شركت هاي پالايشي كشور رتبه نخست محيط زيست را به دست آورده است.  
 
مدير عامل پالايشگاه نفت تهران در پاسخ به اين سوال كه در حال حاضر ميزان آلايندگي پالايشگاه چقدر است، گفت: روزانه 125 ميليون مترمكعب گاز در تهران سوزانده مي‌شود، و سهم پالايشگاه تهران 08/0 درصد است.  
 
كل مصرف سوخت پالايشگاه تهران نيز گاز است يعني آلايندگي در محدوده حداقل و استاندارد است. همچنين بيش از دو سال است كه مصرف مازوت در اين پالايشگاه قطع گرديده و نظارت ويژه‌اي از سوي سازمان محيط زيست روي اين موضوع وجود دارد.  
 
به گفته آرمان‌فر علاوه بر اينكه در كوره هاي مهم آنالايزر آنلاين وجود دارد و Flue Gas بصورت لحظه‌اي پايش مي شود، با اين حال متعهد شديم كه پروژه نصب دوربين پايش آنلاين روي شعله (Flare) را اجرايي كنيم. در اين راستا سفارش نصب چند دوربين پايشگر داده‌ايم كه روي فلر نصب شود و تصوير آن به صورت آنلاين براي بازرسي كل استان تهران و سازمان محيط زيست ارسال شود.  
 
وي تصريح كرد: در حال حاضر ميزان آلايندگي پالايشگاه تهران در حد بسيار كم و استاندارد است چرا كه فقط گاز در اين پالايشگاه به عنوان سوخت مصرف مي گردد. 
 
 شركت پالايش نفت تهران بدون توجه به جريان سازي هاي صورت گرفته در خصوص مديران و متخصصين تلاشگر و جهادي خود با استمرار در فرآيند توليد ضمن رعايت الزمات زيست محيطي، با جديت خدمت رساني به جامعه را با پاسخگويي مسئولانه همچون گذشته در الويت اهداف و برنامه هاي خود قرار داده است.
 
در مصرف سوخت هوشمندانه و بهینه مصرف کنیم 
https://naftonline.ir/news/29397/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0