تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۹
در دهمین نشست شورای عالی برنامه‌ریزی و کنترل تولید مطرح شد

نخستین عرضه گاز مایع پتروپالایش گنگان در رینگ صادراتی بورس انرژی

از طریق کارگزاری خبرگان سهام، نخستین محموله گاز مایع پتروپالایش گنگان در رینگ صادراتی بورس انرژی عرضه شد.
صندوق بازنشستگی نفت | نفت آنلاین
صندوق بازنشستگی نفت | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین،  دهمین نشست شورای عالی برنامه‌ریزی و تولید گروه اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در محل شرکت سرمایه ­گذاری اهداف با حضور رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌ها و مدیرعامل شرکت سرمایه ­گذاری اهداف برگزار شد.
 
رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌ها در این نشست عنوان کرد تولید زمانی برای بنگاه‌های اقتصادی ارزشمند است که مناسب با ظرفیت اسمی و رویکردهای اقتصادی محقق شود.
 
عبدالحسین بیات افزود: در شرکت‌های گروه اقتصادی صندوق‌ها مهم‌ترین موانع احتمالی تولیدی میزان خوراک واحدهای تولیدی است. چراکه، موانع دیگر رفع شده است. ازاین‌رو، چنانچه کشش بازار مناسب ارزیابی شود و خوراک نیز به میزان کافی تخصیص داده شود تولید همچنان روند افزایشی تا حداقل سقف ظرفیت اسمی باید داشته باشد. 
 
وی با بیان اینکه رفتارهای میدانی واحدهای تولید متفاوت است، افزود: در نیمه نخست سال و در نشست‌های شورای تولید رویکردهای کلیدی، بیان و برنامه‌ریزی شد. ازاین‌رو، ضرورت دارد در نیمه دوم سال برنامه‌های عملیاتی معطوف به رویکردهای مطرح شده باشد.
 
بیات گفت: سال گذشته تحقق ظرفیت اسمی به‌عنوان هدف بیان گردید و در این مسیر حرکت شد؛ موانع تولید تا آنجا که به واحد تولیدکننده و گروه اقتصادی ارتباط پیدا می‌کرد، رفع شده است. ازاین‌رو هدف‌گذاری بعدی تبدیل واحدهای تولیدی به شرکت‌های نمونه کشوری است. بنابراین الزامات و تحقق این هدف ازاین‌پس مورد توجه شورای تولید خواهد بود.
 
در ادامه نشست، حمید قادری مدیرعامل شرکت پتروپالایش کنگان از عرضۀ گاز مایع پتروپالایش گنگان در رینگ صادراتی بورس انرژی از طریق کارگزاری خبرگان سهام خبر داد.
 
در بخش دیگری از این نشست، محمود نیکوسخن مدیرعامل شرکت نفت جی اعلام کرد این شرکت موفق به کسب رتبه برتر در بخش ایمنی و محیط‌زیست (HSE) شده است. رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌ها پیشرفت در حوزه ایمنی و محیط‌زیست را ستودنی دانست و افزود: شرکت نفت جی باید به سمت تنوع‌بخشی و تولید محصولات و فروش در رینگ صادراتی حرکت کند.
 
در نشست ماهانه شورای تولید، مجموعه تولید شرکت نفت سپاهان ۶۲۷۷۸ تن، شرکت پالایش نفت جی ۹۶۲۵۰ تن، پتروپالایش کنگان ۱۳۶۸۱۰ تن و پتروشیمی خارک ۹۳۹۹۵ تن در ماه شهریور اعلام شد.
https://naftonline.ir/news/29089/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0