تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
سخنگوی شورای نگهبان گفت: بخشی از ابهامات طرح ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی که از قبل باقی بود، برطرف شده ولی برخی ایرادات هنوز پابرجاست.
نظر شورای نگهبان در خصوص طرح حذف پیمانکار نیروی انسانی
نظر شورای نگهبان در خصوص طرح حذف پیمانکار نیروی انسانی
به گزارش نفت آنلاین به نقل از از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، هادی طحان نظیف در نود و هفتمین گزارش‌ از سلسله گزارش‌های خود به مردم در کانال شخصی‌اش در «بله»، درباره «طرح ساماندهی کارکنان دولت» توضیحاتی ارائه کرد.
 
وی گفت: «طرح ساماندهی کارکنان دستگاه‌های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران» که با عنوان «طرح ساماندهی کارکنان دولت» شناخته می‌شود، پس از تصویب در اول اسفندماه سال گذشته در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت که با توجه به ابهامات متعدد موجود در مصوبه، طرح برای رفع ابهامات و اعمال اصلاحات لازم به مجلس شورای اسلامی برگشت.
 
سخنگوی شورای نگهبان افزود: نهایتا مصوبه اصلاحی «طرح ساماندهی کارکنان دولت» در ۳۰ مردادماه به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. این طرح با توجه به مطالبه عمومی کارکنان شرکتی دستگاه‌های اجرایی به عنوان بخشی از نیروی کار زحمت‌کش و خدوم دولت، مورد توجه و پیگیری ویژه اعضای شورای نگهبان قرار داشت و پس از برگزاری جلسات متعدد با کارشناسان و نهادهای ذی‌ربط و انجام بررسی‌های فنی لازم در پژوهشکده شورای نگهبان، نهایتاً مصوبه مذکور در این شورا مجدداً مورد بررسی قرار گرفت.
 
وی اظهار داشت: با این حال با وجود آنکه در مجلس، تغییراتی فراوانی نسبت به مصوبه ابتدایی صورت گرفته بود، می‌توان گفت که بخشی از ابهامات قبل برطرف شده ولی برخی همچنان باقی است اما نکته مهم این است که ابهامات شورا در راستای روشن شدن متن و برای این است که جلوی اشکالات بعدی در اجرا گرفته شود.
 
وی خاطر نشان کرد: از جمله مهم‌ترین ابهامات مصوبه اصلاحی مجلس، می‌توان به ابهام عبارت «تأمین نیروی انسانی» از جهت شمول آن نسبت به قراردادهای حجمی و خرید خدمت، ابهام عنوان «مشاغل تخصصی» به جهت دارا نبودن تعریف قانونی، مبهم بودن تکلیف قراردادهای فعلی میان شرکت‌های تأمین نیروی انسانی و کارکنان آنان و مبهم بودن نحوه بکارگیری افراد در مواردی که پست‌های دستگاه مربوطه تکمیل شده باشد، اشاره کرد. همچنین شورای نگهبان مشخص نبودن ضوابط انعقاد قرارداد مستقیم با نیروهای شرکتی از جمله میزان سابقه افراد، نیاز دستگاه‌ها و مواردی از این دست را نیز واجد ابهام تشخیص داد.
 
طحان نظیف گفت: دو مورد از ایرادات پیشین شورای نگهبان نیز در مصوبه اصلاحی کماکان به قوت خود باقی بودند که مجدداً مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفتند به عنوان نمونه بر اساس بند «۲» اظهارنظر پیشین شورا اطلاق ممنوعیت انعقاد قرارداد با شرکت‌های تأمین نیروی انسانی و ممنوعیت برون‌سپاری تمام فعالیت‌های دستگاه اجرایی مغایر با نظام اداری صحیح موضوع بند «۱۰» اصل سوم قانون اساسی شناخته شده بود.
 
وی افزود: البته پیش از شورای نگهبان، این مصوبه در هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام نیز بررسی و اعلام شد که از نظر این هیات نیز اشکالات سابق کماکان به قوت باقی است و شورای نگهبان برابر مقررات ملزم به اعلام نظر هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام به مجلس جهت اصلاح مصوبه است.
 
وی خاطر نشان کرد: در نهایت، این مصوبه به جهت وجود اشکالات هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام و نیز نکات و ابهامات شورای نگهبان، مجدداً به مجلس شورای اسلامی برگردانده شد اما واقعیت این است که ما در این شورا علاقه‌مند به بهبود شرایط و حقوق کارکنان شرکتی هستیم و امید است این موضوع با سرعت بیشتری به نتیجه برسد.
https://naftonline.ir/news/29008/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
United States
سلام
اینها خودشان به طور غیرمستقیم پیمانکار هستند و منافعی دارند وگرنه مثل طرح ...... در عرض یک روز تصویب می شد.
feedback
Iran, Islamic Republic of
بچه های شورای نگهبان.تشکر.تشکر
feedback
Turkey
علی
خب دیگه بار مالی حل شد. این چند تا بهونه رو هم ظرف دو سه روز حل کنید برگردونید ب شورا ببینیم دیگه بهونشون چیه
feedback
Iran, Islamic Republic of
سجاد
این دولت دلش به حال کارگر نسوخته اگر فقط یک طرح کارفرما برقرار بود با فوریت به جمع بندی می رسید اما کارگر .....
من فقط اون جمله مغایر با سیاست های کلی نظام رو عاشق شدم هر چی رو وصل کن به نظام تا دهان کارگر رو ببندید
feedback
Iran, Islamic Republic of
Rt
نظرمن اینکه ایناهمش دروغ میدن مابارها برادریمون راثابت کردیم.گفتن بیاید پای صندوق ما. عله میکنیم بله میکنیم بشمامیرسیم
ولی چیزی ندیدیم تاالان یک ملیون کارگر باخانوادشون روول کردن طرف پیمانکاررومیگیرن اگه دوباره میخان مردم باشوروحال بیان پای صندوق برادریشون وراست آزمایی خودشون رونشون بدن
feedback
Iran, Islamic Republic of
نه قدرت پیمانکاران خیلی زیاده .باور نداشتم تا این حد پیش رفته باشند.ولی یک واقعیت تلخه .کی به فکر پا برهنه هاست .
به قول هاشمی گدا پروری
feedback
Iran, Islamic Republic of
چطوریه ک اینهمه نیروی شرکتی ک ایثارگری داشتن بدون آزمون و مصاحبه درستی رسمی شدن اما برای دولت بار مالی نداشت!؟
چرا طرح داشتن ایثارگری برای رسمی شدن نیروی شرکتی اینهمه ابهام نداشت و خیلی راحت رسمی شدن اما این طرح حذف پیمانکار اینهمه پاسکاری میشود!!!؟؟
feedback
United States
عدل
خداشاهده یکبار ندیدیم مجمع تشخیص یا شورای نگهبان رای مثبت به نفع کارگران یانیروهای پیمانکاری بدن! آخه مگر نیروهای پیمانکاری اسرائیلی یا اجنبی هستن که اینگونه برخوردمیکنید؟!بخاطر قرآن هم که شده دست ازلجبازی برداریدچشم امیداین همه نیرو به نظر مثبت شماست مردمیکه همه جوره پشت رهبر ونظامشون وایسادن رو بایه اتفاق خوب خوشحال کنیدوالا خواسته زیادی نیست...!
feedback
United States
علی
سلام ازدولت محترم و ریس جمهور رئیسی و شورای نگهبان می میخواهم به فکرما کارگران باشند چون حق ما کارگران واقعا پیمانکاران در طول این چند سال خورده اند وبه جایی نرسیده ایم وبه خصوص دراین گرانی بازار وبچه های بیکار توی گردن داریم خرج بالاست و پیمانکاران با حق ما کارگران بهترین خودروها وااپارتمانها می سازند ولی ما حتی یک خونه خوب ازدولت نمی توانیم بخریم چون پولش نداریم واقعا به ما کارگران ظلم کرده‌اند این پیمانکاران و تنهای که در شرکتها بشکن کار می دهند
feedback
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما همکاران عزیز که معلوم شد جز خداوند متعال هیچکس در این کشور بفکر ما نیست.امیدوارم که این مطالب به شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت ارسال شودو آقایان ببینند که این قشر زحمتکش جوانی خود را در این صنعت چگونه گذرانند.برای پایان دادن به جنگ تحمیلی که با کشور دیگری بود اینقدر موضوع را سخت نکردن چرا که قصد انجام کار بود و به سرانجام رسید.اما برای یک موضوع به این سادگی اینهمه مشکلات درست شده پس قصد انجام ندادن است و تمام. اما از روزی باید بترسید که جوابگوی وجدانتان خواهید شد البته اگر.....
feedback
Iran, Islamic Republic of
پیمانکار
تایید هم نکردید ، نکردید فدا سرمون
feedback
Iran, Islamic Republic of
دانشور
تازمانی که خودمون برای خودمون اعتبار وقدرتمون نشون بدیم به هیچ وقت انتظار نداشته باشیم فقط با اعتصاب کلی همه باهم باید باشیم خیانت توهمین معلوم میشه اگر دین همه باهم یکدست شدیم هرمطابه که داریم قابل اجرا واگر خیانت وانقسام بینمون وجود امد فاتحه همچی بخونید
feedback
Iran, Islamic Republic of
عدالت
این طرح بی عدالتی در حق تحصیل کرده هاست همه باید به صورت عادلانه در آزمون شرکت کنند تا باید از استخدامی رانتی جلوگیری بشه
feedback
Iran, Islamic Republic of
علی
برای مشاهده حذف پیمانکار مثل اب خوردن دیگه این داستانها چیه
feedback
Iran, Islamic Republic of
محمد کذمی
شورای نگهبان فقط منتظر بود که انتخابات تموم بشه و دوباره طرح حذف پیمانکاران رو رد کنه بخدا دارید به کارگرها و خانواده کارگرها خیانت می‌کنید با این کارتون
0