تاریخ انتشارشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
آيين رونمايي و راه اندازی خودروهاي جديد فرماندهي عمليات بحران مناطق نفتخيز جنوب و ارتباطات رادیویی 25 دکل حفاری به عنوان دستاورد نوين مجموعه فناوري اطلاعات و ارتباطات برگزار شد.
علیرضا دانشی و حمید رضا گلپایگانی | نفت آنلاین
علیرضا دانشی و حمید رضا گلپایگانی | نفت آنلاین
 به گزارش نفت آنلاین به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی نفتخیز، اين رونمايي در روز 2 خردادماه 1402 با حضور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، مدیرعامل شرکت ملی حفاري ايران، مديران ارشد مناطق و ملي حفاري، مدیران عامل شرکت های بهره بردار، رئيس فناوري اطلاعات و ارتباطات و تعدادي از مسئولين و كارشناسان دو شركت در محل اداره مركزي مخابرات و دکل 27 فتح حفاری واقع در حاشيه شهر اهواز به همت مجموعه فناوري اطلاعات و ارتباطات برگزار شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب پس از تبريك دهه كرامت و ميلاد حضرت معصومه(س)، از مجموعه فناوري اطلاعات و ارتباطات به جهت دستيابي به اين توانمندي کم نظیر تقدير نموده و حضور مهندس عباس رضايي را در راس اين مجموعه منشأ تحولات و پيشرفت هاي ارزشمندي در جهت پيشبرد اهداف سازمان قلمداد نمود و گفت: در دنياي معاصر مقوله اطلاعات و ارتباطات از اهميت ويژه اي برخوردار است تا جائيكه پيشرفت هاي جهان امروز بدون این مفهوم به هيچ وجه قابل تصور نخواهد بود، لذا در مناطق نفت خیز جنوب به دليل گستردگي و تنوع فعاليت ها بشدت نيازمند ارتقا و روزآمدي در  اين حوزه هستيم.

مهندس دانشي با تاكيد بر اين نكته كه در خصوص ايده پردازي و نوآوري هرگز نمي بايست به اين مقدار اكتفا كرد، و متوقف شد اشاره كرد: انتظار داريم اين روند با مدنظر قرار دادن خلاقيت، نوآوري و طراحي در مقياس و معيار جهاني ادامه یابد تا با به دست گرفتن ابتكار عمل بتوانيم اين دستاورد را تبديل به الگويي جهت بهبود فرآيندهاي بخش‌هاي مختلف فني و مهندسي نمائيم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به اهميت و ضرورت به انجام رساندن طرح شبكه داخلي تلویزيوني مناطق بر بستر فیبر نوری (FTTH  ) از مجموعه فناوري اطلاعات و ارتباطات خواست در زمينه ارتباطات با اقصی نقاط حوزه نظارتي مناطق نفتخیز جنوب توانمندي خود را با قيد ايمن سازي خطوط ارتباطي به حد اعلاي ممكن برسانند. و در اين زمينه از طرف خود و مدير مالي اين وعده را داد كه از هرگونه پشتيباني دريغ نخواهيم نمود.

وی با اشاره به اهميت راهبري، برنامه ریزی و نگهداشت دستاوردها در طول زمان افزود: با بروز رساني، ارتقا و نگهداشت بهينه سامانه ها به پيشرفت و تحول سازمان به لحاظ اقتصادي و فني مدد خواهيم رساند.

در ادامه رئیس فناوری اطلاعات و ارتباطات ضمن تشکر از مدیریت هایی که در انجام این دو پروژه مهم مساعدت نمودند به تشریح جزئیات هر دو پروژه اشاره نمود و افزود: خودروهای فرماندهی بحران مجهز به جدیدترین تکنولوژی های ارتباطی و اطلاعاتی روز دنیا می باشند، و طراحی تمامی جزئیات اعم از آنتن و طراحی اتاق فرماندهی خودرو توسط کارشناسان توانمند فاوای مناطق انجام گردید.

عباس رضايي درادامه اظهار داشت: ارتباطات ماهواره ای تعداد قابل توجهی از دکل های حفاری با انجام مطالعات مهندسی و طراحی کارشناسان فناوری اطلاعات و ارتباطات بصورت رادیوئی تبدیل شده است. که این موضوع  علاوه بر صرفه جویی قابل توجه اقتصادی، موجب افزایش سرعت، کیفيت و امنیت درانتقال اطلاعات گردید بطوری که دسترسی مناطق عملیاتی  به مراکز تصمیم گیری تسهیل پیدا کرد.
https://naftonline.ir/news/28545/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
United States
غفاری
گلپایگانی و دانشی با هم!!!!
feedback
Iran, Islamic Republic of
کارمند NIDC
این کار خیلی وقت پیش در ملی حفاری انجام شد . مناطق تازه یادش افتاد انجام بده!!!!

خیلی عقبید
0