تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
جلسه هماهنگی افتتاح پروژه‌های شرکت‌های ملی نفت ایران با حضور محسن خجسته مهر معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و مدیران عامل شرکت‌های نفت و گاز اروندان، مناطق نفتخیز جنوب، شرکت مهندسی و توسعه نفت و ملی حفاری ایران به میزبانی شرکت نفت و گاز اروندان برگزار شد.
عبدالله عذاری اهوازی | شرکت نفت و گاز اروندان  | نفت آنلاین
عبدالله عذاری اهوازی | شرکت نفت و گاز اروندان | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان، چهارشنبه 6 اردیبهشت‌ماه، جلسه هماهنگی افتتاح پروژه‌های شرکت‌های ملی نفت ایران با حضور محسن خجسته مهر معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و مدیران عامل شرکت‌های نفت و گاز اروندان، مناطق نفتخیز جنوب، شرکت مهندسی و توسعه نفت و ملی حفاری ایران به میزبانی شرکت نفت و گاز اروندان برگزار شد.
 
مهندس عبدالله عذاری اهوازی در این‌ جلسه ضمن عرض خوش آمدگویی به دکتر خجسته مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و دیگر مدیران حاضر در جلسه به بررسی طرح‌های آماده افتتاح توسط ریاست محترم جمهوری در سفر به خوزستان پرداخت.
 
وی مهمترین فعالیت‌های شرکت نفت و گاز اروندان در طول یکسال و نیم گذشته را افزایش تولید و رفع موانع آن، انعقاد بیش از ۲۵ توافق نامه، قرارداد پژوهشی و ساخت کالا و تجهیزات با شرکت‌های دانش بنیان و سازندگان داخلی به منظور رسیدن به رشد تولید و افزایش ظرفیت عنوان کرد.
 
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با اشاره به راه‌اندازی پالایشگاه گاز مایع NGL3200 گفت: در حال حاضر شاهد انتقال روزانه ۳۰ میلیون فوت مکعب گاز مشعل کارخانه بهره برداری میدان آزادگان‌ شمالی به این مجتمع پالایشگاهی هستیم تا ضمن ایجاد ارزش افزوده از این گاز و فرآوده های آن، شاهد کاهش آلودگی زیست محیطی، افزایش صرفه اقتصادی برای کشور و اشتغال جوانان بومی باشیم.
 
مهندس عذاری اهوازی افزایش تولید نفت بالاتر از سقف مصوب و همچنین افزایش تولید ۱۰ هزار بشکه‌ای نفت طی یکماه گذشته از میدان آزادگان جنوبی را یکی دیگر از اقدامات موثر همکاران پرتلاش خود دانست و تصریح کرد: در آینده نزدیک با راه‌اندازی و تولید از هفت حلقه چاه بسته در میادین آزادگان جنوبی، آزادگان شمالی و دارخوین با روش رفع مانع، افزایش تولید را نظاره‌گر خواهیم بود.
 
وی اضافه کرد: امروز شاهد به ثمر رسیدن یکی دیگر از اتفاقات بسیار خوب هستیم که ان‌هم‌نتیجه توجه و اعتماد به جوانان و شرکتهای دانش بنیان بوده است و آن هم تلاش برای رفع رسوبات با روش آلتراسونیک توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان می باشد و طی یک قرارداد از نوع تولید بار اول اینک افزایش تولید به میزان ۱۲۰۰ بشکه در روز از این چاه تولیدی که تا پیش از این دچار گرفتگی بود هستیم و آن‌هم با روشی نوین و بدون هر گونه تزریق مواد شمیایی،بدون استفاده از برپایی دکل و صرف هزینه مالی بالا با موفقیت به ثمر رسید.
 
همچنین دکتر خجسته مهر معاون وزیر نفت در این‌ جلسه گفت: در جریان دور دوم سفرهای استانی هیات دولت و رئیس جمهور به خوزستان کارخانه گاز مایع NGL 3200 برای جمع‌آوری گاز‌های مشعل غرب کارون به بهره برداری خواهد رسید.
 
وی با بیان اینکه سرمایه‌ گذاری این طرح یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار است افزود: در فاز نخست این طرح ظرفیت روزانه میتواند ۲۵۰ میلیون فوت مکعب گاز جمع‌آوری نماید.
 
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از افتتاح چندین پروژه دیگر با حضور رئیس جمهور در استان خبرداد و گفت: افتتاح دو ایستگاه تقویت فشار (پیش تراکم) NGL 900 و NGL 1000، پست نیروگاه ۱۶۰ مگاواتی، پروژه ۴۰ حلقه چاه و آغاز فاز اجرایی توسعه میدان سهراب و چند پروژه دیگر در حوزه صنعت نفت و شرکت ملی نفت از جمله رویدادهایی است که در دور دوم‌ سفرهای استانی در خوزستان رقم‌ خواهد خورد.
 
وی با ابراز امیدواری از اقدامات انجام شده برای جمع‌آوری گازهای مشغل در دولت سیزدهم، ادامه داد: پروژه‌هایی که مدت‌ها ساکن بود با تلاش و انگیزه همکاران یک به یک در حال محقق شدن و افتتاح هستند.
 
دکتر خجسته مهر عنوان کرد: اقدامات و موافقتهای اولیه نیز برای جمع آوری گاز مشعل مناطق دیگر همچون تاسیسات نفتی بهره‌برداری غرب کارون و انتقال به NGL 3200 ما بین شرکت نفت و گاز اروندان و هلدینگ خلیج فارس انجام شده است و ان شاءالله بزودی شاهد امضا قرارداد آن خواهیم‌ بود.
 
مهندس علیرضا دانشی مدیرعامل شرکت منطق نفتخیز جنوب نیز از سرمایه گذاری بی سابقه طی یکسال و نیم اخیر به مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال خبرداد و گفت: ماحصل این پروژه‌های پژوهشی طی سال‌های آینده در حوزه نفت نمایان خواهد شد.
 
وی افزود: پروژه‌های زیادی به دلایلی متوقف شده بود که با شروع دولت سیزدهم و ایجاد دستورالعمل‌های جدید و اراده داخلی بسیاری از این پروژه‌ها فعال و به سرانجام رسید.
 
مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب‌ تدوین برنامه تعمیراتی بیش از ظرفیت هر ساله برای بهبود تاسیسات و بهره‌وری تولید، برنامه‌ریزی برای ساخت تجهیزات مهم صنعت نفت مانند توربین، افزایش سرمایه گذاری در پروژه‌های پژوهشی، افزایش اقدامات مثبت در جهت حفظ محیط زیست و درختکاری و ایجاد فضای سبز توسط شرکت‌های نفتی و پرداخت بدهی‌های گذشته و افزایش مسئولیت‌های اجتماعی توسط نفت را دیگر کارهای انجام شده در دولت سیزدهم خواند.
https://naftonline.ir/news/28396/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0