تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸
فاز اول طرح احداث پتروشیمی پلی‌پروپیلن الوند در بهار 1402 با آغاز تولید گرانول ملت‌بلون برای اولین‌بار در کشور در منطقه شازند استان مرکزی افتتاح خواهد شد.
شرکت پلی پروپیلن الوند | نفت آنلاین
شرکت پلی پروپیلن الوند | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از روابط‌عمومی پتروشیمی پلی‌پروپیلن الوند از مزایای بهره‌برداری از فاز اول این طرح می‌توان کاهش قیمت انواع پوشک بچه و بزرگسال، انواع ماسک یکبار مصرف، انواع لباس‌های یکبار مصرف مورداستفاده در صنایع بهداشتی و پزشکی از جمله گان و شان جراح و بیمار، جلوگیری از خروج ارز از کشور همچنین کاهش نرخ بیکاری در استان مرکزی به‌ویژه منطقه شازند را برشمرد.
فاز دوم این طرح نیز در بهار 1403 با آغاز تولید پلی‌پروپیلن در انواع گریدهای پزشکی و بهداشتی برای اولین‌بار در کشور افتتاح خواهد شد. از مزایای بهره‌برداری از فاز دوم این طرح نیز می‌توان به کاهش قیمت انواع پوشک بچه و بزرگسال، انواع ماسک یکبار مصرف، انواع لباس‌های یکبار مصرف مورداستفاده در صنایع بهداشتی و پزشکی از جمله گان و شان جراح و بیمار، جلوگیری از خروج ارز از کشور، حذف وابستگی کشور به واردات انواع گریدهای پزشکی پلی‌پروپیلن، ایجاد ظرفیت‌های صادراتی و ارزآوری به‌موازات جلوگیری از خروج ارز از کشور، تأمین نیاز کارخانجات داخلی کشور به مواد اولیه موردنیاز صنایع سلامت‌محور از جمله تکمیل زنجیره تأمین گروه کارخانجات بافتینه و بافتسان که مدرن‌ترین تولیدکننده منسوج نبافته یکبار مصرف پزشکی و بهداشتی کشور و متعلق به سرمایه‌گذار پتروشیمی پلی‌پروپیلن الوند هستند را از برکات به ثمر نشستن فاز دوم طرح احداث پتروشیمی پلی‌پروپیلن الوند دانست.
از مزایای دیگر به ثمر نشستن این طرح اشتغال‌زایی برای بیش از 2000 نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم است که بخشی از این تعداد در حال حاضر در محدوده استان مرکزی و شهرستان شازند به طور مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار هستند و به‌موازات پیشرفت پروژه و شروع بهره‌برداری از فاز 1 و 2 این طرح به‌تدریج و تا پایان اجرای طرح بیش از 90 درصد از این 2000 نفر از بین جوانان مستعد استان مرکزی و به‌ویژه منطقه شازند جذب و مشغول به کار خواهند شد. میزان سرمایه‌گذاری ارزی این طرح 110 میلیون یورو برآورد و ظرفیت تولید سالانه آن 180 هزار تن در سال پیش‌بینی شده است.
https://naftonline.ir/news/28201/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0