تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۱
رئیس‌جمهور ساعتی پیش در صدر هیأتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی و به دعوت رسمی «شی جین پینگ» همتای چینی خود عازم پکن شد. در این سفر جواد اوجی، وزیر نفت نیز به عنوان یکی از اعضای هیات رییس جمهور را همراهی می کند.
سفر جواد اوجی به چین | نفت آنلاین
سفر جواد اوجی به چین | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در دهمین سفر خارجی خود در ۱۸ ماه اخیر امروز دوشنبه با بدرقه حجت‌الاسلام محسن قمی معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور و جمعی از اعضای هیأت دولت تهران را به مقصد پکن پایتخت چین ترک کرد.
 
 در آیین بدرقه رییس جمهور، وزرای دادگستری، ورزش و جوانان و همچنین معاون اجرایی رییس جمهور و رییس بنیاد شهید حضور داشتند.
 
 حسین امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، جواد اوجی وزیرنفت، سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، سیدجواد ساداتی نژاد وزیر کشاورزی، ‌ سید احسان خاندوزی وزیر اموراقتصاد و دارایی، محمدرضا فرزین رئیس بانک مرکزی، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر و معاونان وزیران مربوطه رئیس جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند. 
 
 رئیس‌جمهور شهریور ماه امسال و در هشتمین سفر خارجی خود به اجلاس سازمان همکاری شانگهای در سمرقند با همتای چینی دیدار و گفت‌وگو کرده بود که در این نشست دوجانبه، «شی جین پینگ» به طور رسمی از رئیس‌جمهور ایران برای سفر به پکن دعوت کرد.
 
 معاون‌سیاسی دفتر رئیس‌جمهور، سفر رئیس‌جمهور را نخستین سفر دولتی به چین در دو دهه گذشته عنوان کرد و گفت که این سفر با آداب کامل تشریفات انجام می‌شود که نشان از توجه میزبان است.
https://naftonline.ir/news/28074/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0