تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۴
لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: این‌که نمایندگان مجلس به‌دنبال جلوگیری از تخلفات پیمان‌کاران در بحث پرداخت حقوق و مزایای نیروهای تحت نظر خود هستند، قابل احترام است و دولت نیز اقداماتی در این راستا انجام داده است، اما راهکار آن این نیست که همه نیروهای شرکتی را تبدیل وضعیت کنیم.
تبدیل وضعیت پرسنل شرکتی | نفت آنلاین
تبدیل وضعیت پرسنل شرکتی | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، استخدام دولتی همواره به‌عنوان یکی از مهم‌ترین خواسته‌‌های نیروهای شرکتی و قراردادی مطرح بوده است؛ اگرچه بسیاری از افراد در دستگاه‌های دولتی و اجرایی کشور شاغل هستند، اما تعداد قابل‌توجهی از آنها به‌شکل قراردادی یا پیمانی با سازمان‌های مختلف همکاری می‌کنند و بالطبع امنیت شغلی این افراد به‌عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی برای آنها مطرح است.
 
علاوه بر این وجود انواعی از قراردادهای مختلف در نهادهای دولتی، موجب ایجاد حس نارضایتی و تبعیض بین نیروهای کار قراردادی شده است، به همین جهت تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی یازدهم با ارائه‌ طرحی تحت عنوان «ساماندهی کارکنان دولت» در پی حل دغدغه نیروهای شرکتی هستند. بر اساس این طرح که به تنظیم روابط نهادهای دولتی با کارکنان آن‌ها می‌پردازد، تمام کارکنان قراردادی، کارگران قراردادی، نیروهای پیمانی و شرکتی که طرف قرارداد با سازمان‌های دولتی و نهادهای عمومی کشور هستند، می‌توانند در طرح ساماندهی نیروهای شرکتی شرکت کنند.
 
با وجود اینکه این طرح مدتی است در دستور بررسی جلسات علنی صحن قرار دارد، اما به‌نظر می‌رسد اختلافاتی که دولت و مجلس در جزئیات این طرح دارند، تبدیل شدن آن به قانون را با اما و اگرهای جدی روبه‌رو کرده باشد.
 
میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در گفت‌‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به نظر این سازمان درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت گفت: به‌واسطه عدم پختگی لازم که طرح ساماندهی کارکنان دارد، اختلاف‌نظرات دولت و مجلس در ارتباط با این طرح همچنان به‌قوت خود باقی است.
 
وی با بیان اینکه دولت یک سری نکات و ابهاماتی در رابطه با طرح ساماندهی دارد که باید برطرف شود، اضافه کرد: به‌طور مثال در شرایط فعلی خیلی از دستگاه‌های دولتی هستند که از نظر جایگاه شغلی در وضعیت اشباع قرار دارند، سؤال این است؛ آیا قرار است برای اجرایی کردن طرح ساماندهی اقدام به تعریف پُست‌های جدید کنیم؟ اگر این‌طور باشد این طرح قطعاً در مغایرت با سیاست‌ کوچک‌سازی دولت خواهد بود.
 
رئیس سازمان اداری و استخدامی با تصریح به اینکه "دوستان ما در مجلس باید تکلیف خود را با این طرح مشخص کنند"، ادامه داد: اگر واقعاً سیاست مجلس کوچک‌سازی دولت است، این طرح بدون شک دولت را بزرگ‌تر می‌کند و متأسفانه نمایندگان محترم مجلس تاکنون پاسخی به این ابهام ما نداده‌اند.
 
لطیفی، در واکنش به اظهارات طراحان طرح ساماندهی که معتقدند این طرح هیچ‌گونه بار مالی برای دولت نخواهد داشت، گفت: ما پیش از این نیز به نمایندگان محترم مجلس یادآور شده‌ایم که حتی اگر ابهامات موجود در طرح ساماندهی نیز برطرف شود، اجرای آن نیازمند اعتبار 120 هزار میلیارد تومانی است. با همه این توصیفات، این مجلس است که باید سرنوشت طرح ساماندهی را مشخص کند.
 
وی در پاسخ به این سؤال که "در نهایت سرنوشت طرح ساماندهی کارکنان چه می‌شود؟" تأکید کرد: این‌که نمایندگان مجلس به‌دنبال جلوگیری از تخلفات پیمان‌کاران در بحث پرداخت حقوق و مزایای نیروهای تحت نظر خود هستند، قابل احترام است و دولت نیز اقداماتی در این راستا انجام داده است، اما راهکار آن این نیست که همه نیروهای شرکتی را تبدیل وضعیت کنیم و با این کار حجم دولت را به‌شکل قابل‌توجهی بالا ببریم، برای این کار ما باید نظارت بر شرکت‌های تأمین نیروی انسانی را افزایش دهیم که در وهله اول وزارت کار و کنار آن سازمان برنامه و بودجه متولی اجرای آن هستند.
 
رئیس سازمان اداری و استخدامی خاطرنشان کرد: البته ما از ابتدای دولت سیزدهم بحث تشدید نظارت بر شرکت‌های تأمین‌کننده نیروی انسانی را در دستور کار قرار دادیم و برای ساماندهی وضعیت کارکنان شرکتی منتظر تصویب طرح یا لایحه نمانده‌ایم.
https://naftonline.ir/news/28067/
منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
جام جم
در کل حرف درستی هست.
feedback
Iran, Islamic Republic of
محمد محسنی
قطعا شما یکی از بزرگترین پیمانکاران در حوزه نفت و ۰۰۰ هستید و حامی پیمانکار هستید خدا میداند چه باجی از پیمانکاران بزرگ گرفتید که اینطوری دارید حمایت میکنید بنده و خیلی از دوستان با هجده سال سابقه مستمر و جاری هستیم پیمانکار ما ده سال هست که عوض نشده تو این ده سال یک بار این آقا رو ندیدیم که چه شکلی هست جالب اینجا حقوق و سرویس غذا و لباس و ۰۰۰ شرکت کارفرما انجام و پرداخت میکند و در کنار همکاران رسمی و قراردادی کار میکنیم که سابقه ما نزدیک به هم و مدرک تحصیلی همینطور ولی متاسفانه حقوق و مزایا یک به ششم هست این چه عدالتی هست ؟ مطمئن باش و عقیده و اعتقاد ما تو اون دنیا جوابگو تمام این خانواده ها باید باشی و این دنیا فانی و زود گذر میباشد
feedback
Iran, Islamic Republic of
یا از نحوه کار پیمانکاران خبر ندارند یا .... ذی نفع هستند.
پیمانکار که نیرو را معرفی نمی کند .مراحل سند رسی وپرداخت با بدنه دولت وبا پرداخت هزبنه بالاسری به پبمانکاران پرداخت میکنند .کدام هزینه اضافی تازه آن پرداخت بالاسری که به پیمانکاران داده می شود هم به درآمد دولت اضافه می شود
اشکال دوم عدم کنترل لازم بر ورودی های در بدنه دولت که با اعمال نفوذ همره بوده ومشخص نیست دولت چقدر نیرو دارد . اصولا سازمان امور ایتخدامی بجای حل مشکلات بنحوی خود سنگ انداز شده.وتوانایی ساماندهی به هزار نوع استخدام را ندارد .به طور مثال در شرکت نفت چندبن نوع استخدام داریم.یک روز مزد.دوم ارکان ثالث سوم قرارداد موقت چهارم قرارداد معین پنجم قراردادی ششم پیمانی وهفتم رسمی .این فقط یک سرکت دولتی که هفت نوع استخدام داره وهرکدام به نحوی حقوقشان ضایع میشود.
مثل عیدی نیروهای قراردای که نه کارمندن هستن نه کارگر وهنوز قانون مسخصی وجود ندارد هرجا به نفعپرسنل در قانون کارمیشه میکن کارمندی وقتی صحبت از مزایای کارمندی می سود میگن کارگری
حالا سرسامان دادن به این همه هرج ومرج اشکالی داره .حداقل اگر کاری نمیکنید سنگ ندازید.
feedback
Iran, Islamic Republic of
احسان
خداوندا
این لطیفی را به نیروهای پیمانکاری اضافه بفرما
feedback
Iran, Islamic Republic of
برده
جناب آقای لطیفی چه منافعی ازپیمانکاران تامین نیروی انسانی یا همان برده داران به شما میرسد که از آنها دفاع می کنید شاید خود شما هم پیمانکار یا برده دار هستید
0