تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب توضیح می دهد؛

آخرین خبر از وضعیت طرح ۲۸ مخزن مناطق نفتخیز جنوب

علیرضا دانشی :تعدادی از شرکت هایی که قرار بود در طرح های ۲۸ مخزن فعالیت کنند اعلام کرده اند که نمی توانند و در حال رفتن هستند.
علیرضا دانشی | شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب | نفت آنلاین
علیرضا دانشی | شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین،  علیرضا دانشی در نشست خبری که  ۱۹ بهمن ماه در سومین روز از سیزدهمین نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: مناطق نفتخیز جنوب به عنوان بزرگترین شرکت تولید کننده نفت کشور ۸۰ درصد از نفت کشور را تولید و خوراک ۹ پالایشگاه را تامین می کند.
 
وی افزود: آنچه برای شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تعریف شده، تولید، پایداری تولید و برنامه ریزی برای تامین انرژی پایدار کشور است.
 
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: حوزه صنعت نفت با وضعیت خوبی از دولت قبلی به دولت سیزدهم تحویل داده نشد اما اکنون بسیاری از بدهی های گذشته جبران و کاستی ها در بحث انبارها و ... مرتفع شده است و هنوز در ادامه مسیر نیاز به زمان است تا مشکلات به صورت کامل حل شود.
 
تدوین برنامه‌های هدفمند ۵ تا ۲۰ ساله
 
دانشی با بیان اینکه اکنون در حال تولید هستیم و تولید نفت رو به افزایش است و روزانه نیز شرایط مناسب تر می شود، تصریح کرد: در اسفندماه سال گذشته رسما اعلام کردیم که می توانیم به شرایط قبل از تحریم ها برسیم و این کار با برنامه ریزی هوشمندانه و هدفند صورت گرفت و مانوری در این زمینه انجام شد تا نشان دهیم که می توانیم به میزان تولید قبل از تحریم ها برسیم.
 
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: اکنون در شرایط مطلوب تری نسبت به گذشته قرار داریم و بهم ریختگی ها در دوران دولت قبل تا حدودی حل شده است و برنامه‌های هدفمند ۵ تا ۲۰ ساله تدوین کرده ایم.
 
وی با اشاره به نام گذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید دانش بنیان افزود: خوشبختانه در نقطه ای هستیم که وضعیت مناسبی در همکاری با شرکت های دانش بنیان داریم.
 

فعالیت ها در حوزه دانش بنیان ۳ برابر سنوات گذشته شده است

 
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب عنوان کرد: میزان فعالیت ها در حوزه دانش بنیان حدود ۳ برابر سنوات گذشته شده است. در بخش تولید بار اول نیز اقدامات موثری انجام شده است و یکی از شرکت های موفق در این زمینه بوده ایم.
 
دانشی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه های صنعت نفت در خوزستان بسیار حائز اهمیت است. البته اگر هدفمند و با برنامه ریزی باشد. سیزدهمین نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان نیز از نظر کمی و حضور مراکز دانش بنیان بسیار مطلوب بوده است.
 
وی با بیان اینکه اگر قرار باشد تحریم ها شکسته شود حتما باید با علم این کار را انجام داد، افزود: تفاهم نامه خوبی میان وزارت نفت و دفاع انجام شده است تا مناسباتی میان این دو بخش مهم کشور شکل بگیرد و از لبریز دانش در بحث های دفاعی که نیازمندی حوزه نفت است استفاده شود.
 
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: پیش قراول این مذاکرات با بخش دفاعی کشور، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است و مذاکرات بسیار خوبی در این زمینه داشته ایم. در خصوص موضوعات های تک با وزارت دفاع در حال صحبت هایی هستیم تا منجر به عقد قرارداد شود و از سرریز فناوری وزارت دفاع استفاده کنیم.
 
دانشی با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد یک کمربند امنیتی به دور کشور است و این به معنای تحریم است تا نتوانیم با هیچ کشوری ارتباط داشته باشیم، عنوان کرد: اگر قرار است تحریم ها با همت ما شکسته شود این مهم با ارتباطات و مناسبات خارجی شکل می گیرد. در این زمینه با شکل گیری دولت سیزدهم برای اولین بار بعد از ۴۳ سال مجوز صدور خدمات مهندسی در مناطق نفتخیز جنوب را رسما دریافت کرده ایم و تلاش خواهیم کرد تا هدفمند چنین چیزی را محقق کنیم.
 
وی افزود: ظرفیت صنعت نفت کشور در داشته های محدودی که دشمنان ما را در آن محدوده ها نگه داشته اند بسیار بالا است و می توانیم کارهای بزرگی را در همین حوزه های محدودی که در صنعت نفت داریم جهت درآمدزایی انجام دهیم.
 
وضعیت طرح ۲۸ مخزن نفتی به کجا رسید؟
 
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: تلاش خواهیم کرد تا بخش داخلی را تقویت کنیم و تولیدکنندگان داخلی نباید نگران باشند و سازندگان داخلی را با تمام توان حمایت خواهیم کرد.
 
دانشی عنوان کرد: در رابطه با طرح های ۲۸ مخزن باید گفت که این قراردادها از ابعاد مختلف دچار مشکل بودند و در تلاش هستیم مشکلاتی که با واگذاری کار تخصصی حوزه صنعت نفت به بخش خصوصی به وجود آمده بود را حل و فصل کنیم و سپس این طرح ها اجرایی شوند.
 
وی افزود: تعدادی از شرکت هایی که قرار بود در طرح های ۲۸ مخزن فعالیت کنند اعلام کرده اند که نمی توانند و در حال رفتن هستند اما شرکت های توانمند با تلاش های انجام گرفته و با حل مشکلات این طرح ها، کار خود را ادامه خواهند داد.
https://naftonline.ir/news/28042/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0