تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
وزیر نفت با بیان این که یکی از وظایف اصلی وزارت نفت، جلوگیری از خام فروشی و ورود به تکمیل زنجیره ارزش است گفت: عملیات اجرایی ۱۳ پارک پتروشیمی در ۱۳ منطقه در ۴ استان خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان به زودی شروع خواهد شد.
جواد اوجی وزیر نفت | نفت آنلاین
جواد اوجی وزیر نفت | نفت آنلاین
جواد اوجی با اشاره به برنامه ریزی این وزارت برای تکمیل زنجیره ارزش محصولات نیمه خام درقالب احداث پارک‌های پتروشیمی، گفت: این اقدام باهدف جلوگیری از خام فروشی و در جهت اقتصاد مقاومتی، ارزآوری و اشتغال زایی صورت گرفته است.

وزیر نفت افزود: برای احداث این پارک‌ها به ویژه نقاطی در نوار ساحلی خلیج فارس، دریای عمان و 4 استان شناسایی شده که از این 29 مکان، تقریباً​ 13 منطقه نهایی شده است. مطالعات آمایش سرزمینی و از بعد تأثیر زمین، تأمین خوراک و دانش فنی و تأسیسات زیرساختی جانبی، مهیا و مطالعات فنی اقتصادی آن‌ها تکمیل شده است.

به گفته وی عمده این پارک‌ها در حوزه‌های کشاورزی، صنایع وابسته به آن‌ها و همچنین صنایع بسته بندی، رنگ و رزین، صنایع خودرو، محصولات شوینده و حتی ساختمان سازی است.

وزیر نفت با بیان اینکه این پارک‌ها با سرمایه گذاری شرکت پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس، استفاده از تسهیلات بانکی و مشارکت فعالان حوزه پتروشیمی تامین مالی شده است، گفت: عملیات اجرایی 13 پارک در 13 منطقه در 4 استان خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان به زودی شروع خواهد شد.

 اوجی گفت: یکی از وظایف اصلی وزارت نفت، جلوگیری از خام فروشی و ورود به تکمیل زنجیره ارزش است که این موضوع هم در اسناد بالادستی و هم در سیاست‌های اقبالی مقام معظم رهبری اعلام شده است. بر همین اساس در وزارت نفت برنامه‌های گسترده و منسجمی در جهت تحقق این هدف انجام شده است. احداث این پارک‌های پتروشیمی باهدف جلوگیری از خام فروشی و در جهت اقتصاد مقاومتی، ارزآوری بالا و اشتغال آفرینی برای بیش از 20 هزار نفر است.

وی با اشاره به جلسات وزارت نفت با معاون اول رئیس جمهوری و شرکت ملی صنایع پتروشیمی طی یک سال گذشته افزود: بیش از 60 مجتمع پتروشیمی در کشور داریم که نزدیک به 70 درصد محصولات پتروشیمی آن‌ها صادر می‌شوند که البته محصولات نیمه خام هستند و 30 درصد از این محصولات در داخل استفاده می‌شوند.
https://naftonline.ir/news/27464/
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0