تاریخ انتشارشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
رئیس آژانس شبکه فدرال آلمان طی اظهاراتی هشدار داد که تأسیسات ذخیره گاز این کشور ممکن است به سرعت در صورت سرد شدن هوا تخلیه شوند.
اروپا یخ می زند؟ | نفت آنلاین
اروپا یخ می زند؟ | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از راشاتودی، کلاوس مولر، رئیس آژانس شبکه فدرال آلمان، در مصاحبه ای با اشپیگل که روز جمعه منتشر شد، هشدار داد که تأسیسات ذخیره گاز این کشور ممکن است به سرعت در صورت سرد شدن هوا تخلیه شوند.

وی گفت: چند روز سرد یخبندان برای افزایش چشمگیر مصرف گاز کافی است. ما از داده های تاریخی می دانیم که وقتی هوا واقعا یخبندان می شود، مخازن ذخیره به سرعت تخلیه می شوند.

این مقام افزود که آلمان می تواند زمستان را پشت سر بگذارد، اما تنها در صورتی که هم شهروندان و هم صنایع دست به دست هم دهند و مصرف گاز را حداقل 20 درصد کاهش دهند.

وی گفت: در ماه گذشته (میلادی)، صنایع این کشور توانستند 27.4 درصد مصرف را کاهش دهند و خانوارها و مشاغل خصوصی با 42 درصد عملکرد بهتری داشتند.

این مقام آلمانی همچنین خاطرنشان کرد که این موضوع به گرمی هوا مربوط می شود و ممکن است در صورت وقوع یک دوره یخبندان تغییر کند.

بر اساس این گزارش، تا 2 نوامبر، تاسیسات ذخیره گاز آلمان 99.3 درصد پر بوده است، که به گفته مولر، برای این کشور تا ده هفته به عنوان تنها منبع گاز کافی است.

آلمان، همراه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا، به تدریج وابستگی خود به منابع انرژی روسیه را کاهش داده است. به گفته آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه، سهم گاز روسیه در بین واردات انرژی این کشور اخیراً به 6 تا 8 درصد کاهش یافته است، در حالی که در سال 2021، بیش از نیمی از وارادات گاز آلمان از روسیه تامین می شد.

برای جبران این ضرر، برلین بر ساخت پایانه های گاز طبیعی مایع (LNG) تمرکز کرده است. مقامات آلمانی همچنین تأکید کرده‌اند که این کشور تا پایان سال دو نیروگاه شناور برای دریافت گاز طبیعی مایع از طریق دریا و دو نیروگاه دیگر تا ماه مه 2023 خواهد داشت. مجموع ظرفیت سالانه آنها 33 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی برآورد شده است.
https://naftonline.ir/news/27452/
منبع : تسنیم به نقل از راشاتودی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0