تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
در بازدید ریاست و‌ مدیران پژوهشگاه صنعت نفت کشور صورت پذیرفت؛

فاز دوم طرح سبك سازی نفت فوق سنگین در شركت نفت و گاز اروندان

صبح (سه شنبه ۲۶ مهر ماه ۱۴۰۱)، طی بازدیدی، نشست مشترک مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان و مدیران این شرکت با ریاست پژوهشگاه صنعت نفت و هیات همراه در منطقه عملیاتی دارخوین برگزار شد.
شرکت نفت و گاز اروندان | نفت آنلاین
شرکت نفت و گاز اروندان | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین،  در این نشست مهندس عبدالله عذاری اهوازی مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با ابراز خرسندی از سطح همکاری های انجام شده با پژوهشگاه صنعت نفت بیان داشت: ابلاغیه و دستورالعمل جدید وزیر محترم نفت به پژوهشگاه صنعت نفت و رویکرد جدید توجه به موضوع پژوهش در دولت سیزدهم، وظایف این سازمان را وسیع تر و مسئولیت آن را بیشتر کرده، و از آنجایی که اکتفا به تفاهم نامه ها برای حصول به نتیجه عملی جوابگو نبوده این ابلاغیه مهم و تعیین چهارچوب های مأموریتی، مسیر انعقاد قرارداد با پژوهشگاه صنعت نفت را برای شرکت های کارفرمایی به مانند ما، از لحاظ حقوقی و مالی بسیار تسهیل می کند.
 
عذاری اهوازی با اشاره به موفقیت طرح پایلوت سبک سازی نفت فوق سنگین شرکت نفت و گاز اروندان در پژوهشگاه صنعت نفت، بیان داشت: ما در سه حوزه مخزن، چاه و تاسیسات سطح الارضی بدنبال رفع نیازمندی های خود، ایجاد ارزش افزوده و بهره وری بیشتر هستیم و با افزایش ارتباط و سطح همکاری ها، بر اساس اولویت بندی صورت مسئله ها را به پژوهشگاه صنعت نفت ارائه و از ظرفیت های این مجموعه ارزشمند استفاده خواهیم کرد.
 
در ادامه دکتر عیسی نویری رئیس پژوهش و توسعه شرکت نفت و‌ گاز اروندان، با اشاره به تدوین نقشه راه توسعه فناوری شرکت نفت و گاز اروندان، اظهار داشت: طرح های مختلف نباید در سطح مطالعاتی باقی مانده و با رویکرد عملگرایانه جدید، رسیدن به مرحله اجرایی و صنعتی طرح ها و به میدان عمل آوردن فناوری های نو هدف گذاری شده که از نمونه های خوب آن می توان به طرح پایلوت سبک سازی نفت خام فوق سنگین اشاره کرد.
 
نویری ادامه داد: پس از حصول نتایج مثبت طرح مطالعاتی و پایلوت سبک سازی نفت فوق سنگین شرکت نفت و گاز اروندان در پژوهشگاه صنعت نفت، فاز دوم این طرح با آغاز مرحله امکان سنجی و اجرای سوپر پایلوت در منطقه نفتی آزادگان در دستور کار قرار دارد.
 
نویری افزود: همزمانی تولید نفت سبک تا فوق سنگین در شرکت نفت و گاز اروندان صورت مسئله های متنوعی را ایجاد می کند، که مستلزم توسعه و استفاده از فناوری در اشکال مختلف است و امیدواریم پیشنهادات و طرح های همکاری مشترک مطابق چالش های امروز تولید، و با قابلیت اجرایی و صنعتی شدن باشند چرا که در حوزه میان دستی کارهای انجام نشده فراوان وجود دارد و مسیر خوبی برای حرکت متصور هستیم.
 
در ادامه این نشست دکتر عظیم کلانتری اصل، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت کشور با اشاره به بازدید اخیر نیم روزه مهندس عذاری اهوازی از پردیس های مختلف این پژوهشگاه، به بیان توانمندی های این پژوهشگاه و دستاودهای آن پرداخته و اظهار داشت: با توان علمی موجود در پژوهشگاه هرکجا کارفرمایی بصورت مشخص و با تمرکز روی فناوری خاصی استمرار کرد و با جدیت ادامه دادیم نتیجه گرفتیم.
 
کلانتری اصل با معرفی چندین طرح موفق این پژوهشگاه که در صنعت نفت اجرایی شده و ایجاد ارزش کرده اند، اضافه داشت: رویکرد جدید پژوهشگاه صنعت نفت این است که به جای مرز تکنولوژی، روی مرز نیازهای امروز تولید در کشور متمرکز شود که در این مسیر در خیلی از بخش ها به رفع مستقیم نیازها اقدام کردیم و در خیلی از بخش ها هم مایلیم در جایگاه مدیریت فناوری ایفای نقش کنیم و به عنوان یک مترجم زبان صنعت نفت، میان شرکت های دانش بنیان و شرکت های تولیدی باشیم.
 
در ادامه این نشست در چندین ارائه انجام شده دستاوردها و نتایج حاصل طرح پایلوت سبک سازی نفت فوق سنگین تشریح و توانمندی های مختلف پژوهشگاه صنعت نفت در پردیس های سه گانه بالادستی، پایین دستی و انرژی و محیط زیست معرفی شد.
 
در انتهای این نشست مدیران و روسای شرکت نفت و گاز اروندان یکایک به بیان و ارائه چالش ها و نیازهای اولویت دار حوزه های مختلف عملیاتی و تولیدی خود پرداختند.
https://naftonline.ir/news/27349/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Canada
محمد نیسی
درود بر مهندس عذاری که الحق هم متحول کرد اروندان رو و هم به فکر کارگرهاست
تازه ترين نظرات
0