تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
ونزوئلا در راستای قرارداد نفتی که در سال گذشته با ایران بسته بود، نفت خام سنگین ایران را برای تغذیه پالایشگاه‌های داخلی وارد می‌کند.
نفت ایران | نفت آنلاین
نفت ایران | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از رویترز، مدارک شرکت نفت دولتی ونزوئلا نشان می‌دهد این کشور واردات نفت خام سنگین ایران را برای تغذیه پالایشگاه‌های داخلی آغاز کرده‌است. این قرارداد توافقی را که در سال گذشته بین ایران و ونزوئلا برای معاملات پایاپای نفتی بسته‌شده بود گسترش می‌دهد.

این دو کشور سال گذشته توافق کردند ونزوئلا میعانات گازی ایران را برای رقیق کردن نفت فوق سنگین خود جهت صادرات وارد کند و در عوض نفت خام این کشور از طریق شرکت نفت ملی ایران منتقل شود.

نفت خام سنگین ایران که از نظر کیفیت مشابه نفت خام مسا ۳۰ ونزوئلا است، قرار است برای تغذیه پالایشگاه‌های این کشور مورد استفاده قرار گیرد.

طبق قرارداد‌های همکاری که بین این ۲ کشور بسته‌شده ونزوئلا طی سال‌های اخیر تجهیزاتی برای تعمیر پالایشگاه‌های خود از ایران وارد کرده‌است. پالایشگاه ال‌پالیتو با ظرفیت پالایش ۱۴۶ هزار بشکه در روز، فعالیت خود را در این هفته پس‌از تعمیرات گسترده و ارتقا با استفاده از تجهیزات واردشده از ایران آغاز می‌کند.

جواد اوجی وزیر نفت ایران هفته گذشته برای دیدار با نیکلاس مادورو و مذاکره در مورد قرارداد‌های تجاری به ونزوئلا سفر کرد.

حداقل ۲۰۰ هزار بشکه نفت خام سنگین ایران در اواسط آوریل به پالایشگاه کاردون ونزوئلا با ظرفیت ۳۱۰ هزار بشکه در روز که دومین پالایشگاه بزرگ این کشور است، تحویل داده‌شد. ۴۰۰ هزار بشکه دیگر از نفت ایران در این هفته در بندر خوزه ونزوئلا تخلیه خواهد شد.

ایران به صادرات میعانات گازی به ونزوئلا ادامه خواهد داد. طبق گزارش شرکت ردیابی نفت‌کش‌های تانکر ترکرز، نفت‌کش ونزوئلایی ماکسیم گورکی قرار است ۲ میلیون بشکه میعانات گازی ایران را در بندر خوزه تخلیه کند. نفت‌کش دریا با پرچم ایران هم در آب‌های ونزوئلا منتظر تخلیه بار خود است.

این کشور آمریکای جنوبی هنوز هم به درجات سبک‌تر نفت یا محصولات پالایش‌شده برای تبدیل نفت فوق سنگین خود به درجات نفتی قابل صادرات نیاز دارد.
https://naftonline.ir/news/26653/
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0