تاریخ انتشاردوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۷
مهمترین اخبار کوتاه نفت‌آنلاین در بخش زیر قابل مشاهده می باشد.
اخبار کوتاه نفت آنلاین
اخبار کوتاه نفت آنلاین
◀️سه شنبه ششمین نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز با حضور آیت الله رئیسی رئیس‌جمهور آغاز به‌کار می‌کند.
 
◀️تهران و دوحه در حضور آیت الله رئیسی رئیس‌جمهور و امیر قطر ۱۴ سند همکاری امضا کردند.
 
◀️اعضای مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) با پیوستن موزامبیک به ۱۸ کشور رسید.
 
◀️جواد اوجی: ایران آمادگی دارد با همه کشورهای عضو جی‌ئی‌سی‌اف در انواع روش‌ موجود در تجارت گاز طبیعی و ال‌ان‌جی اعم از سوآپ، ترانزیت و دیگر روش‌های متداول همکاری و مشارکت داشته باشد.
 
◀️شرکت پایانه های نفتی ایران از بهسازی پهلوگاه شماره ۹ و ۱۰ اسکله شرقی پایانه خارک با اعتبار حدود ۲۵۰ میلیارد ریال خبر داد.
 
◀️وزیر نفت در حاشیه سفر به قطر: امنیت انرژی در جهان محور اصلی ششمین اجلاس مجمع کشورهای صادرکننده گاز GECF خواهد بود.
 
◀️سفیر ایران در قطر: سفر رئیسی و هیئت همراه به دوحه برای ۲ طرف گشایش‌های اقتصادی ایجاد می‌کند.
 
◀️ادامه تعامل با همسایگان در دولت رئیسی: معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت به‌منظور بررسی توسعه همکاری‌های دوجانبه تهران-تاشکند با معاون اول وزیر انرژی ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
◀️نمایندگان مجلس با اعطای مجوز به وزارت نفت برای امضای قرارداد با پژوهشکده‌ها یا دانشگاه‌های داخلی و شرکت‌های خارجی برای تولید محصولات بخش‌های پایین‌دستی نفت، گاز و پتروشیمی موافقت کردند.

◀️محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در حکمی عباس رزمی را به‌عنوان مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت ملی نفت ایران منصوب کرد.
 
◀️حاتمی مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به‌منظور افزایش ۲۲ درصدی تولید نفت و ۱۰ درصدی تولید گاز طی سال آینده در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب خبر داد.
 
◀️مجلس شورای اسلامی با هدف جلوگیری از خام‌فروشی، وزارت نفت را مکلف کرد خوراک همه پالایشگاه‌های کوچک دارای مجوز قانونی را تأمین کند.
 
◀️نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اعطای مجوز به شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای تأمین منابع اجرای خط لوله انتقال اتیلن غرب موافقت کردند.
 
◀️نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دولت اجازه دادند بخشی از درآمد حاصل از فروش فرآورده‌های نفتی پالایشگاه آبادان را صرف بازپرداخت تعهدهای طرح توسعه و تثبیت این پالایشگاه کند.
 
◀️سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی : با رأی مثبت نمایندگان در صحن علنی مقدار صادرات نفت در سال ۱۴۰۱ به میزان یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز و به قیمت ۷۰ دلار خواهد بود.
 
◀️وزیر انرژی عربستان: این کشور به سرمایه‌گذاری در ایجاد ظرفیت‌های تازه تولید نفت خام ادامه می‌دهد.
https://naftonline.ir/news/26221/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0