تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴
مدیرعامل شرکت نفت مارون خبر داد:

تعمیرات اساسی کمپرسورهای ترموداین در نفت جنوب

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون از انجام موفقیت‌آمیز تعمیرات اساسی پنج دستگاه کمپرسورگازی ترموداین بدون نیاز به برون‌سپاری با هدف کاهش هزینه‌ها ، کنترل و پایش دقیق توقف‌های ناگهانی در فرآیند تولید خبر داد.
مهندس حمید کاویان | شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون | نفت آنلاین
مهندس حمید کاویان | شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون، حمید کاویان ضمن تبریک فرارسیدن چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ابراز خرسندی از انجام این پروژه بدون نیاز به برون‌سپاری گفت: کمپرسورهای ترموداین از نوع سانتریفیوژ چندمرحله‌ای هستند و برای فشارافزایی گازهای بنگستان مجتمع‌های صنعتی کوپال و مارون ۳ ویژه طرح آماک  استفاده می‌شوند که با توجه به تنوع این کمپرسورها، با قابلیت متغیر توانی از ۱۵۵ کیلووات تا ۶۲۰ کیلو وات، فشار ورودی آنها از یک بار (معادل ۱۴.۷ پوند بر اینچ‌مربع) آغاز می‌شود و تا فشار خروجی ۱۶ بار افزایش می‌یابد.

وی افزود: این اقدام به‌دلیل حساسیت و فشارهای بالای کارکرد این نوع کمپرسورها برای دومین بار در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون انجام شد. در پروژه نخست، هزینه‌ای معادل ۲۵ میلیارد ریال برای برون‌سپاری تعمیرات اساسی پنج دستگاه کمپرسور در بازه زمانی ۱۶ ماهه صرف شد، اما در این پروژه که به‌دست توانمند کارشناسان نگهداری و تعمیرات شرکت به انجام رسید، افزون بر حصول اطمینان از عملکرد ماشین‌ها، صرفه اقتصادی بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال نیز تحقق یافت.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون در پایان با اشاره به اینکه سود و صرفه اقتصادی تنها یکی از مزیت‌های انجام این پروژه است، یادآور شد: انتقال دانش فنی، بومی‌سازی، الگوسازی برای انجام تعمیرات آتی، افزایش توان شرکت‌های داخلی، مدیریت دانش، کاهش هزینه‌های ناشی از تعمیرات دستگاه‌های جانبی و متصل به این دستگاه‌ها، جلوگیری از توقف‌های ناگهانی در فرآیند سیستم‌های هیدروکربوری، افزایش تجربه و ارتقای سطح علمی کارکنان را می‌توان از دیگر دستاوردهای بزرگ این پروژه دانست.
https://naftonline.ir/news/26099/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
پوریا
بنظرم سری به سایت نفت و گاز مارون بزنید اصلاح کردن خبرو . این پروژه توسط یک شرکت خوزستانی به نام قلعه فن آوری زاگرس صورت گرفت .
0