تاریخ انتشارجمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
معاون بازرگانی و امور بین‌الملل وزارت نفت در دولت یازدهم گفت: انعقاد قرارداد جدید گازی اتفاق مبارکی بود که منجر به احیای روابط اقتصادی با ترکمنستان شد. تجارت گاز با ترکمن‌ها از اولویت‌های خاص ایران است و نیازی به مناقشه با این کشور نبود.
منصور معظمی | نفت آنلاین
منصور معظمی | نفت آنلاین
به گزارش نفت_آنلاین ؛ منصور معظمی معاون اسبق بازرگانی و امور بین‌الملل وزارت نفت در گفت‌وگو با فارس با اشاره به قرارداد سوآپ گازی ایران، ترکمنستان و آذربایجان بیان کرد: انعقاد این قرارداد اتفاق مبارکی است و بنده به سهم خود به عنوان کارشناس نفتی از مجموعه وزارت نفت تشکر می‌کنم و امیدوارم دامنه این اقدامات در کشور افزایش پیدا کند.
 
 ممکن است گفته شود حجم این گازی که سوآپ می‌شود، کم است، اما اینکه مشکلی نیست، با تدابیری که اندیشیده می‌شود، این رقم افزایش پیدا خواهد کرد.
 
اصلا ایده‌آل بنده این است که ایران تمامی گاز صادراتی ترکمنستان را بخرد و خودش این گاز را با توجه به موقعیت ژئوپلیتیک ممتاز خود به سایر کشورها صادر کند و تبدیل به هاب گازی منطقه بشود.
 
احیای روابط اقتصادی با ترکمنستان گام مهمی بود که برداشته شد. کشور ترکمنستان همسایه ایران است و ما با انعقاد قرارداد گازی روابط‌مان با ترکمنستان را تقویت کردیم و این موضوع قطعا به نفع کشور است و نیازی به مناقشه گازی با ترکمنستان در دولت قبل نبود.
https://naftonline.ir/news/25659/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0