تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۷
وزیر نفت خط‌ مشی توسعه مدیریت در صنعت نفت را به معاونان و مشاوران وزیر، مدیران عامل شرکت‌های اصلی و فرعی تابعه وزارت نفت، رؤسای واحدهای مستقل ستادی، رؤسای دانشگاه، پژوهشگاه صنعت نفت و مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی ابلاغ کرد.
مهندس جواد اوجی | وزیر نفت دولت سیزدهم | نفت آنلاین
مهندس جواد اوجی | وزیر نفت دولت سیزدهم | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین،  متن ابلاغیه جواد اوجی، وزیر نفت به شرح زیر است:
 
«در راستای اجرای بند «۱» بخش (ث) ماده (۳) قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت مصوب ۱۳۹۱/۰۳/۱۹ و ماده (۱۰) قانون نفت مصوب ۱۳۶۶/۰۷/۰۹ و باتوجه به بند «۴» سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر «دانش‌گرایی و شایسته‌سالاری مبنی بر اخلاق اسلامی در نصب و ارتقای مدیران» و با عنایت به بند ۵ اصول ۱۲ گانه حاکم بر نقشه‌ ملی پیشگیری و مقابله با فساد اداری و اقتصادی ابلاغی شهریور ماه سال‌جاری رئیس‌جمهوری محترم ناظر بر «استقرار نظام شایسته‌گزینی و انتصاب مدیران کارآمد، فسادستیز و انقلابی در لایه‌ها و سطوح مختلف نظام اداری و توانمندسازی نیروی انسانی و رفع کمبود نیروی انسانی صاحب صلاحیت در تصدی مناصب دولتی همراه با تقویت فرهنگ فساد ستیزی در آنها»، خط‌مشی توسعه مدیریت با هدف ارزیابی، تربیت و معرفی نسلی نو از مدیران برای صنعت نفت به شرح ذیل ابلاغ می‌شود.
 
١- کارمندانی که برای تصدی مشاغل مدیریتی در صنعت نفت انتخاب و تربیت می‌شوند. علاوه بر احراز شایستگی‌های حرفه‌ای و تخصصی مورد نیاز شغل، باید فسادستیز، دارای روحیه جهادی و انقلابی برخوردار از اخلاق اسلامی، متدین و وفادار به جمهوری اسلامی ایران، علاقمند به خدمتگزاری به مردم و کار در دولت، کارآفرین، باهوش و خلاق باشند. علاوه بر این از سلامت جسمی، روانی و مقبولیت اجتماعی متناسب با ماموریت‌های محوله نیز برخوردار باشند.
 
۲- انتخاب مدیران برای احراز شرایط لازم با گذراندن دوره‌های آموزشی مورد نیاز در چارچوب ضوابط و مقررات مربوط و با استفاده از روش‌های علمی و معتبر توسط مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت و در شرکت‌های اصلی توسط مراکز ارزیابی شرکت‌ها صورت می‌پذیرد.
 
۳- سیاست‌های اصلی مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت با تأکید بر فراهم کردن زمینه‌های هماهنگی و هم‌افزایی لازم با واحدهای برنامه‌ریزی نیروی انسانی و مراکز ارزیابی شرکت‌ها در شورای راهبری به ریاست معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت و متشکل از مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت، نماینده وزیر و رؤسای مراکز ارزیابی شرکت‌های اصلی به‌روزرسانی و ابلاغ می‌شود. رئیس شورا بر اعمال سیاست‌های تعیین شده در این خصوص نظارت عالیه خواهد داشت.
 
۴- با هدف همسویی و یکپارچگی فرآیندهای توسعه مدیریت و پرهیز از انجام فعالیت‌های غیرمرتبط با وظایف اصلی، لازم است مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت نسبت به تدوین نظام‌نامه توسعه مدیریت و دستورعمل‌های مورد نیاز در زمینه‌های تعیین مشاغل هدف، طراحی و تدوین الگوهای شایستگی و استانداردهای شغلی مدیران، به‌روز رسانی فرآیندهای سنجش و ارزیابی، فرآیندهای آموزش و توسعه، مدیریت عملکرد، برنامه‌ریزی جانشینی اقدام و پس از تصویب در شورای راهبری مذکور، مبنای عمل مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت و مراکز ارزیابی شرکت‌های اصلی قرار گیرد.
 
۵- مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت ملزم است به منظور تضمین کیفیت و ارتقای اعتبار فرآیندهای ارزیابی و توسعه، نسبت به شناسایی و استقرار استانداردهای ملی و بین‌المللی از سازمان اداری و استخدامی، سازمان ملی استاندارد و... اقدام کند.
 
۶- کارمندانی که توسط مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت مورد ارزیابی قرار گرفته و در جریان مراحل سنجش و ارزیابی و آموزش و توسعه موفق به کسب امتیازات لازم می‌شوند، گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای از مرکز توسعه مدیریت دریافت خواهند کرد.
 
۷- مدت اعتبار گواهینامه‌های صلاحیت حرفه‌ای از زمان صدور سه سال است. به منفلور تمدید و یا ارتقای سطح گواهینامه، لازم است به صورت مستمر نسبت به ارزیابی عملکرد دارندگان گواهینامه مذکوراقدام شود.
 
۸-  ترتیبی اتخاذ شود که تا سال (۱۴۰۵) تمامی مدیران ارشد و تاثیرگذار صنعت نفت دارای گواهینامه حرفه‌ای از مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت باشند.
 
۹- به‌منظور آگاهی از مشخصات دارندگان گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای، مدیریت فناوری اطلاعات ارتباطات شرکت ملی نفت با هماهنگی مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت سامانه اطلاعاتی حاوی مشخصات کارمندان ذیربط را طراحی، تکمیل و در اختیار شرکت‌ها مدیریت‌های بهره‌بردار قرار دهد.
 
 ۱۰- دستورعمل تشکیل «مرکز توسعه مدیریت در صنعت نفت» به شماره ۲۲۱۴۲۱- ۲۰/۲ مورخ ۱۳۹۴/۰۵/۱۲ همچنان به قوت خود باقی است.»
https://naftonline.ir/news/25149/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
اقای اوجی برای یکبار هم شده از بازنشستگان یه یادی بکنید شاید التماس دعایی داشته باشند
0