تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در حوزه انرژی کارهای جدی را در دستور کار داریم، فروش نفت را جدی دنبال می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم به دنبال مذاکره‌ای که با کشورهای همسایه به‌ویژه ترکمنستان آغاز کرده‌ایم، همان ارتباط پیشین را برقرار کنیم.
سیدمسعود میرکاظمی | نفت آنلاین
سیدمسعود میرکاظمی | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ، سیدمسعود میرکاظمی، در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۸ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در ارائه گزارش به نمایندگان گفت: وضعی که دولت در آن قرار دارد مناسب نیست، اما باید تلاش مضاعفی کنیم تا بر مشکلات فائق آییم، در حوزه انرژی کارهای جدی را در دستور کار داریم. فروش نفت را به طور جدی دنبال می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم به دنبال مذاکره‌ای که با کشورهای همسایه به‌ویژه ترکمنستان آغاز کرده‌ایم، همان ارتباط پیشین را برقرار کنیم.

وی با بیان اینکه در طول هشت سال گذشته رشد بی‌رویه‌ای در مصارف کشور وجود داشته است، افزود: هم‌اکنون کنترل‌های لازم آغاز شده و سیستم بودجه‌ریزی را به این سمتی برده‌ایم که از ریخت و پاش‌ها جلوگیری کرده و یک حالت انقباضی در هزینه‌ها را در دست گرفته‌ایم تا به درستی مدیریت کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: ما در سال آینده با کمترین کسری بودجه و بهترین نوع ساختاری که همه بتوانند پاسخگو باشند، بودجه را اصلاح می‌کنیم که ساده و قابل رصد و اندازه‌گیری باشد.

میرکاظمی تاکید کرد: ما امروز به هر استانی که سفر می‌کنیم از ما می‌خواهند که با آنها پول بدهیم تا کار کنند، اما پس از این، چنین روشی ادامه نمی‌یابد و تعهدهایی که در بودجه ۱۴۰۰ برای همه اجزای دولت وجود داشته، پررنگ می‌شود، بر این اساس سهم هر دستگاه و هر استان در درآمدها و هزینه‌ها مشخص می‌شود و هر ماه نیز کنترل می‌شود تا تعهدهایشان را محقق کنند.
https://naftonline.ir/news/25090/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0