تاریخ انتشاريکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
یادداشت ارسالی فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت:

دانشگاه صنعت نفت ؛ پایان تراژدی یا تداوم شرایط قبل ؟

جمعی از فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت با ارسال یادداشتی به نفت آنلاین خواستار رفع مشکلات استخدامی خود شدند.
فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه نفت | نفت آنلاین
فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه نفت | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین در یادداشت ارسالی دانشجویان گروه الف دانشگاه صنعت نفت آمده است:

 ۱۹ خرداد ۹۴ یادآور بخشنامه ای است که ژنرال! با صدور آن به یکباره استخدام فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت را لغو نمود. بخشنامه ای عطف بماسبق شده که به طور مستقیم زندگی و آینده جوانان نخبه نفت را هدف گرفت. جوانانی که به امید خدمت در صنعت نفت راهی سخت ترن شرایط آب هوایی شده بودند، یک شبه آینده خود را در گروگان تصمیم او دیدند: بیژن زنگنه
 
اما زنگنه که اراده و کینه خود را برای تخریب دانشگاه نفت از همان ابتدا نمایان ساخت، حلقه ای از همراهانش را با محوریت آیدین ختلان مأمور اجرای تصمیمش کرد. آنها نسخه ای برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه نفت پیچیدند که علاوه بر خسارات مادی و معنوی به جوانان کشور، سبب مهاجرت و یا تغییر رشته بیش از ۲۰۰ نفر از نخبگان دانشگاه نفت گردید.
 
تصویر امتیازات ویژه دانشگاه نفت برای پذیرفته شدگان
 
 با رویکرد جناب زنگنه و علیرغم پیگیری های فراوان، فارغ‌التحصیلان دانشگاه نفت نتوانستند به حق قانونی خود برسند و تنها راه باز شدن این گره کور را رفتن زنگنه و تیم او می دیدند. مسیری سخت و طولانی که بعد از ۶ سال، بالاخره در مرداد ماه ۱۴۰۰ با رفتن زنگنه و آمدن وزیری از جنس دانشگاه نفت، امید و انگیزه را در دل فارغ‌التحصیلان زنده کرد و اکنون این بارقه امید با انتصاب های وزیر جدید که غالبا از مدیران فارغ‌التحصیل دانشگاه نفت می باشند، فزونی یافته است.
 
ولی گویا  باقیمانده مدیران دوران زنگنه بنا را بر آن نهاده اند که رویکرد تکریم نیروی انسانی در دوره جدید وزارت نفت را تحت شعاع قرار دهند. پس از دستور وزیر نفت مبنی بر اصلاح ساختارها و بخشنامه های صادر شده در زمان صدارت جناب زنگنه، خروجی بررسی های صورت گرفته از جانب تدوین مقررات اداری و استخدامی حاوی بند عجیبی است که اصل حق استخدام بدون آزمون فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت را زیر سوال برده است و آن ها را برای جذب در وزارت نفت به آزمون های سراسری استخدامی حواله داده است، کاری که حتی بیژن زنگنه هم نکرد!
 
 یقینا ضروری است این بخشنامه ها که نتیجه ای جز از دست رفتن اعتماد عمومی به وزارت نفت ندارند، توسط کارگروهی تخصصی و بدور از کینه توزی و سلیقه شخصی، مورد بازنگری قرار گیرند. قطعا کسانی که خود روزی مسبب ایجاد محدودیت ها برای نیروی انسانی وزارت نفت بوده اند، صلاحیت رسیدگی به این مشکلات را ندارند. امیدواریم شخص وزیر و معاونت نیروی انسانی وزارت نفت، ضمن بازنگری بخشنامه صادر شده، نگرانی های ایجاد شده در بین فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت را رفع نمایند.

پ ن : همچنین فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت اخیرا طی بیانیه ای خواستار تسریع در اصلاح ساختار تصمیم گیری شدند. 


 
https://naftonline.ir/news/24947/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0