تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: این شرکت آمادگی دارد تا زمینه ایجاد شهرک انرژی با هدف ایجاد یکپارچگی تولید تجهیزات مورد نیاز حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در استان خوزستان را فراهم کند.
شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب | نفت آنلاین
شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ، احمد محمدی روز پنجشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: خاستگاه اصلی ایجاد شهرک انرژی در استان خوزستان است و در این زمینه این شرکت آمادگی دارد در چارچوب قانون و مقررات جهت مهیا کردن زیر ساخت‌های مورد نیاز احداث این طرح همکاری کند.

وی ادامه‌داد: در این زمینه از بخش خصوصی دعوت می‌شود تا با ارائه طرح‌ها و ایده‌های کارشناسی و کاربردی برای ساخت این شهرک مشارکت کند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب یادآورشد: استان خوزستان از ظرفیت‌های متعددی در حوزه نفت، آب، برق و پتروشیمی برخوردار است و به همین دلیل ساخت شهرک انرژی می تواند علاوه بر ایجاد فرصت‌های پایدار شغلی، به رونق و رشد اقتصادی استان خوزستان منجر شود.

وی با بیان اینکه به واسطه  ایجاد این شهرک، کارگاه‌های ساخت تجهیزات عظیم و پرکاربرد مرتبط با حوزه انرژی ایجاد می‌شود گفت: متخصصان داخلی هم‌اکنون به دانش و فناوری‌های خاص در زمینه ساخت تجهیزات در صنایع مختلف بخصوص نفت دست پیدا کرده‌اند که می‌توانند به کشورهای منطقه از جمله عراق خدمات ارائه دهند.

محمدی تصریح‌کرد: به ‌نظور برخورداری از حمایت‌های حاکمیتی، تلاش می‌شود در صورت آمادگی بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در ساخت شهرک انرژی، طرح احداث این پروژه از طریق رویه‌های قانونی به تصویب برسد.

شرکت ملی  مناطق نفتخیز جنوب به عنوان بزرگترین شرکت تابعه شرکت ملی نفت ایران  با  ۴۵ میدان و ۶۵ مخزن هیدروکربوری بزرگ و کوچک در گستره‌ای در محدوده ۵ استان جنوب و جنوب غربی کشور، حدود ۸۰ درصد نفت خام و ۱۶ درصد گاز کشور را تولید می‌کند. در این قلمرو وسیع نفتی میدان های بزرگی همچون اهواز، گچساران، مارون، آغاجاری، کرنج و پارسی و بی بی حکیمه قرار دارند.

مناطق نفتخیز جنوب تامین کننده خوراک بیش از ۹۰ درصد پالایشگاه‌های کشور و همچنین خوراک مورد نیاز مجتمع های پتروشیمی منطقه است.
https://naftonline.ir/news/24856/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0